قالیباف به خاطر مهار کرونا از دولت تقدیر کرد

رئیس مجلس گفت: جا دارد که از مدیران و زحمتکشان و دولتمردانی که با تلاش و مجاهدت توانستند بر ویروس منحوس کرونا پیروز شوند تقدیر کنیم و این جز با درایت دولتمردان عزیز ممکن نبود.

قالیباف به خاطر مهار کرونا از دولت تقدیر کرد

رئیس مجلس گفت: جا دارد که از مدیران و زحمتکشان و دولتمردانی که با تلاش و مجاهدت توانستند بر ویروس منحوس کرونا پیروز شوند تقدیر کنیم و این جز با درایت دولتمردان عزیز ممکن نبود.

به گزارش عرشه آنلاین، محمد باقر قالیباف در افتتاحیه بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: این دوره نمایشگاه به یاد شهید گرانقدر شهید سلیمانی است، امروز همه ما از بعد مادی و معنوی مدیون شهدای عزیز هستیم.

وی ادامه داد: دو سال از برقراری این نمایشگاه محروم بودیم، باید از زحمات پرستاران، پزشکان و کادر درمان که در دوران کرونا زحمت کشیدند و مجاهدت کردند و شهدای عزیز و گرانقدر را تقدیم کردند، تشکر کنیم امروز در ابعاد مختلف زندگی، سلامت، کسب و کار مردم به آنها بازگشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جا دارد از مدیران و زحمتکشان بخصوص از دولتمردان که با تلاش و مجاهدت توانستند با موفقیت بر این ویروس منحوس پیروز شود، تقدیر می‌کنیم، این کار جز با درایت و مدیریت درست و دقیق دولت‌مردان عزیز انجام نشد.

وی در بخش دیگری از این سخنرانی با انتقاد از تلاش کشورهای عربی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، گفت: پس از بیش از هفت دهه جوانانی که در روزگار جنایت و اشغال نبودند، به دفاع از فلسطین برخاستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که همه کشورهای دنیا تلاش می کنند که نامی از فلسطین باقی نماند، نور قرآن در دل جوانان فلسطینی باعث شده است که از رژیم صهیونیستی نفرت داشته باشند و یک تنه در مرکز قدرت رژیم صهیونیستی، تل آویو حضور پیدا کرده و مبارزه کنند، این فرهنگ قرآن است.

قالیباف با اشاره به ماه مبارک رمضان تاکید کرد: ماه رمضان ماه خیر و برکت و خودسازی است و بدون شک این ماه، اساسی ترین پایه برای جامعه سازی ما محسوب می شود. البته بعضی از بزرگان دین ما بر این باور هستند که این ماه، ماهی است که انسان آماده می شود تا فهم و درکی از قرآن و شب قدر داشته باشند. این فرصت بزرگی است و بهار مومنین برای خودسازی محسوب می‌شود و باید این ماه را قدر بدانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:  قرآن با این عظمتی که پیام برای زنده دلان جامعه دارد، شرایط را از بعد فردی و اجتماعی برای همه ما فراهم می کند که بتوانیم تک تک ما پایه گذار جامعه سازی در کشور شویم. چرا که این ماه برخاسته از معنویات است به جامعه آرامش می‌دهد و روح افراد را متوجه فطرت خود می کند که در همه شئونات زندگی آثار آن را می بینیم.

وی با اشاره به زمان مسوولیت خود در نیروی انتظامی عنوان کرد: در همان زمان به دلیل فضای ماه مبارک رمضان و پاکی این ماه، همیشه اینگونه بود که طبق آمار بیش از ۷۰ درصد جرائم کشور بدون اینکه اقدامی برای پیشگیری از جرم در ماه های دیگر انجام شود، کاهش پیدا می کرد که این نشان دهنده عزیزی این ماه است.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16887

ارسال نظر