«دلقکی» که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، کیست؟

شب گذشته در دیدار رهبر انقلاب با سران و مسؤولان نظام، معظم له به اظهار نظر یکی از مسئولین آمریکایی اشاره کردند که مدعی شده بود جشن کریسمس را در تهران خواهند گرفت، اما این فرد کیست؟

«دلقکی» که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند، کیست؟

شب گذشته در دیدار رهبر انقلاب با سران و مسؤولان نظام، معظم له به اظهار نظر یکی از مسئولین آمریکایی اشاره کردند که مدعی شده بود جشن کریسمس را در تهران خواهند گرفت، اما این فرد کیست؟

به گزارش عرشه آنلاین، شب گذشته رهبر انقلاب در دیدار با سران و مسؤولان نظام فرمودند: اخیراً هم ــ ظاهراً پارسال بود ــ یک دلقک آمریکایی گفت کریسمس را در تهران جشن خواهد گرفت. از این حرفها هست، میزنند، منتها خب واقعیّت با آنچه آنها دلشان میخواهد و دنبال می‌کنند، فاصله‌ی زیادی دارد.

جان بولتون عضو کابینه دونالد ترامپ، تیرماه سال ۹۶ در جمع اوباش گروهک تروریستی منافقین گفته بود، مردم ایران جشن چهل سالگی انقلاب خود را نخواهند دید و ما جشن کریسمس ۲۰۱۹ را در تهران می‌گیریم!

اما این فرد در روز ۲۲ بهمن ۹۷ (۱۱ فوریه ۲۰۱۹) پس از مشاهده حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی جشن چهل سالگی انقلاب اسلامی، بلافاصله با پر کردن ویدئویی در حالی که خشم و کینه از حماسه‌آفرینی مردم ایران در چهره‌اش هویدا بود، ضمن اظهار گستاخی و توهین مجدد به مردم ایران، گفت: ایرانی‌ها سالگرد‌های زیادی برای جشن گرفتن ندارند!

بولتون البته در آن ویدئو  خود که حاوی تهدید مردم ایران بود، حتی به روی خودش هم نیاورد که چندی پیش از آن گفته بود، ایرانی‌ها چهل سالگی انقلابشان را جشن نمی‌گیرند!

ایرانی ستیزترین مقام دولت ترامپ

بولتون یکی از ایران‌ستیزترین اعضای کابینه ایران‌ستیز آمریکا بود. دشمنی او با مردم و نظام ایران حد و مرزی نداشت و روز و هفته‌ای نبود که این سیاستمدار ۷۰ ساله و جنگ‌طلب آمریکایی، موضعی ضد ایرانی را اتخاذ نکند؛ آخرین موضع ضدایرانی بولتون یک روز قبل از اخراجش یعنی در روز یکشنبه ۱۷ شهریور اتخاذ شد و وی در این روز در توئیترش مدعی شد سفر «کرنل فروتا» سرپرست آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران به این خاطر است که ایران ممکن است مواد یا فعالیت‌های مخفی هسته‌ای داشته باشد!

بولتون پیش‌تر نیز مواضع و اقدامات ضدایرانی بیشماری را اتخاذ کرده بود؛ از درخواست برای حمله به ایران و توهین آشکار به مردم کشور ما تا دلربایی برای قاتلان ۱۷ هزار ایرانی یعنی سرکردگان گروهک تروریستی منافقین.

درخواست بولتون برای حمله به ایران

بولتون در مارس ۲۰۱۵ در بحبوحه مذاکرات منتهی به برجام، در مقاله‌ای در نیویورک تایمز، بر ضرورت حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران و تغییر حکومت کشور ما تاکید کرد.

پس از حصول برجام نیز، بولتون به کرات به انتقاد از این قرارداد پرداخت و دولت اوباما را متهم کرد که امتیازات بیش از حدی در توافق هسته‌ای به تهران داده است.

اعتراف مقام صهیونیست به جنگ طلبی «بولتون»

البته رویکرد خصمانه «جان بولتون» در قبال ایران صرفا به مبحث برجام خلاصه نمی‌شود؛ بولتون سالهاست که بر طبل تجاوز به ایران می‌کوبد. یک نشریه صهیونیستی پس از انتصاب بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا به نقل از «شائول موفاز» وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی نوشت که «بولتون در فاصله سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۶ تل‌آویو را ترغیب به تجاوز نظامی به ایران کرده است».

نشریه آمریکایی «هافینگتون پست» نیز پس از انتصاب بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا نوشت «مشاور امنیت ملی جدید آمریکا حامی ایجاد جنگ داخلی در ایران است».

دوشیدن منافقین توسط «بولتون»

رویکرد حمایت‌آمیز بولتون از گروهک تروریستی منافقین نیز در  چارچوب ضدیت این مقام آمریکایی با مردم قابل ارزیابی است. بولتون سالهاست که با سرکردگان منافقین حشر و نشر دارد و در برخی میتینگ‌های این گروهک تروریستی بعنوان سخنران حضور می‌یابد.

البته ناگفته نماند که نگاه بولتون به گروهک تروریستی منافقین همانند نگاه مافوقش ترامپ به آل سعود است؛ یعنی «گاو‌هایی برای دوشیدن». گروهک تروریستی منافقین در نشست‌های سالانه خود در پاریس، برای استخدام سخنرانان مبالغ هنگفتی را متقبل می‌شود؛ حتی گفته شده است که سرکردگان این گروهک تروریستی برای اعلام موضعی ولو کوتاه (در حد دو دقیقه) از سوی یک شخصیت شناخته شده بعضا تا ۸۰ هزار دلار هم خرج می‌کنند. 

در سال‌های اخیر افرادی نظیر «جان بولتون» ، «نیوت کینگریچ» رئیس اسبق مجلس نمایندگان آمریکا ، «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک و «ترکی فیصل» رئیس اسبق دستگاه جاسوسی رژیم سعودی در میتینگ‌های منافقین شرکت و سخنرانی کرده‌اند.

پس از انتصاب بولتون به سمت مشاور امنیت ملی آمریکا، یک مقام سابق این کشور تایید کرد که جان بولتون از گروهک منافقین برای تلاش جهت تغییر نظام ایران پول دریافت کرده است.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16500

ارسال نظر