رئیس جمهور اوکراین به کره جنوبی پناه برد

رئیس جمهور اوکراین برای تامین تسلیحات از کره جنوبی خواست با هدف مبارزه با روسیه به کیف سلاح بدهد.

رئیس جمهور اوکراین به کره جنوبی پناه برد

به گزارش عرشه آنلاین ،به نقل از آساهی، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین روز دوشنبه از کره جنوبی درخواست کرد تا برای کمک به جنگ با ارتش روسیه، یه کیف تسلیحات پیشرفته نظامی بدهد.

زلنسکی این درخواست را در یک سخنرانی ویدئویی برای اعضای مجلس کره جنوبی ارائه کرد.

پیشتر وزارت دفاع کره جنوبی تأیید کرده بود که درخواست اوکراین برای تسلیحات ضد هوایی که طی تماس هفته گذشته وزرای دفاع دو کشور مطرح شده بود، رد شده است.

زلنسکی در سخنان ویدئویی خود در پارلمان کره جنوبی گفت: «جمهوری کره تانک‌ها، کشتی‌ها و تجهیزات مختلفی دارد که می‌توانند جلوی موشک‌های روسیه را بگیرند و اگر جمهوری کره بتواند به ما در مقابله با روسیه کمک کند، سپاسگزار خواهیم بود.

رئیس جمهور اوکراین گفت: «اگر ما بتوانیم چنین تسلیحاتی را دریافت کنیم، نه تنها می‌توانیم جان شهروندان عادی خود را نجات دهیم، بلکه به اوکراین فرصتی برای زنده ماندن به عنوان یک ملت خواهیم داد و همچنین از حمله روسیه به سایر کشورها جلوگیری خواهیم کرد.»

کره جنوبی با پیوستن به تحریم‌های بین المللی علیه مسکو، صادرات مواد استراتژیک به روسیه را ممنوع کرده و به معاملات خود با بانک‌های کلیدی روسیه و صندوق‌های سرمایه دولتی پایان داده است.

زلنسکی از کره جنوبی به خاطر همراهی با تحریم‌ها تشکر کرد، اما گفت که تحریم‌ها به تنهایی برای توقف معنادار تجاوز روسیه کافی نبوده است.

او گفت: «روسیه اهمیتی نمی‌دهد که چند نفر می‌میرند.»

زلنسکی بر تصرف ماریوپل توسط روسیه تاکید کرد و گفت که نیروهای اوکراینی از آغاز ماه مارس نتوانسته‌اند وارد بندر ماریوپل شوند و نیروهای روسیه محموله‌های بشردوستانه را قطع کرده‌اند.

به گفته زلنسکی، این جنگ هنوز به پایان نرسیده است و هدف روسیه پایان دادن به استقلال اوکراین و جدایی این کشور و تلاش برای حذف فرهنگ و زبان ملت اوکراین است.

منبع: مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16126

ارسال نظر