بوسیدن جنجالی دست رئیس جمهوری / ویدئو

اقدام سیدمحمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات در افطاری شب گذشته در مقابل رئیس جمهوری در فضای مجازی خبرساز شده است.

 بوسیدن جنجالی دست رئیس جمهوری / ویدئو

سرانجام، نمادهای اعتدال و تندروی رسانه ای دیشب بهم رسیدند.در ضیافت افطار رئیسی با اصحاب رسانه، سیدمحمود دعایی مدیرمسئول موسسه اطلاعات (نماد اعتدال در رسانه ها) و حسین شریعتمداری مدیر مسئول کیهان (نماد تندروی در رسانه ها) در دو سوی رئیسی جانمایی شدند تا قابی جالب و بی نظیر از همنشینی این دو فعال رسانه ای ثبت شود.

با این حال  اقدام  محمود دعایی، سرپرست موسسه اطلاعات در افطاری شب گذشته برای بوسیدن دست رئیس جمهوری در فضای مجازی خبرساز شده است.

 

 

کامبیز مهدی‌زاده، داماد روحانی در این‌باره نوشت:  آقای دعایی گرامی برایمان قابل احترامید. میدانم از روی خضوع و ادب این کار را کردید، اما به قول شهریار فوتبال ایران، فقط دست پدر و مادر را باید بوسید.

صابرین نیوز در واکنش به دست بوسی رییسی توسط محمود دعایی نوشت:فارغ از اینکه دست بوسی کار درستی نیست ولی این حرکت حضرت آقای دعایی از روی تملق و... نیست و صفای باطنشه. به سادات احترام خاصی میزارن و اصلا براشون مهم نیست شخصیت ها عضو چه جناحی هستند.سال قبل به دیدارشون رفته بودیم و اونقدر به ما لطف و محبت کردند که انگار سال‌هاست میشناسن مارو. خدا حفظشون کنه

مجید مرادی استاد دانشگاه نوشت:در جریان ضیافت افطار رئیس جمهور با شماری از اهالی مطبوعات حجت الاسلام سیدمحمود دعایی مدیر موسسه و روزنامه اطلاعات هنگام مصافحه با جناب رئیس جمهور قصد بوسیدن دست او را داشت که آقای رئیسی بی درنگ صحنه را عوض کرد و مانع این کار شد.

 طبعا کسانی که حاج آقا دعایی را نمی شناسند ممکن است گمان بدی کنند و او را نادرست ارزیابی کنند. اما خوب است همگان بدانند که این سید نجیب کرمانی و سردار مطبوعات ایران که محبوب قلوب قاطبه جناح های سیاسی ایران است منش و اخلاقی کریمانه و بزرگوارانه دارد و گاهی از بوسیدن دست نوجوان و کودکی هم دریغ نمی کند. او بارها دست اهالی دانش و فرهنگ ایران را بوسیده است و البته نباید دست رئیس جمهور را می بوسید. زیرا اگر قرار باشد کسی دست کسی را ببوسد بهتر است سیاستمداران دست اهالی فرهنگ را ببوسند. 

 با این حال دعایی مرا به یاد مسیح می آورد آن هنگام که پای حواریون خود را شست.  دعایی کسی است که استاد محمدرضا شجریان سلطان آواز ایران و صاحب نوای ربنای جاودانه به او سفارش کرد تا بر جنازه اش نماز بگزارد و او هم این وصیت را به جا آورد.

 دعایی اصلاح طلب است اما دایره مهرش تمام قلمرو سیاسی ایران به شمول جناح اصولگرا را فراگرفته است. شرکت سید و سردار ما اهل قلم استاد دعایی عزیز و شماری دیگر از دوستان اصلاح طلب در مهمانی افطار رئیس جمهور محترم بسیار خوشحال کننده و دلگرم کننده بود و به همان اندازه خبر تحریم این مراسم از سوی برخی بزرگان فرهنگ و مطبوعات کشور اگر صحت داشته باشد مایه نگرانی است.

 نباید در مقابل بیگانگان چنان نشان دهیم که اختلافات داخلی ما آن قدرت شدید است که مهمانی شخص اول اجرایی و نماد کشور مورد تحریم اهل فرهنگ و قلم قرار گرفته است. رد این گونه دعوت ها به هیچ روی شایسته نیست و پیام بدی به بدخواهان می دهد. صاحب این قلم بارها دلسوزانه عملکرد دولت آقای رئیسی را نقد کرده است اما اگر روزی به چنان مهمانی ای دعوت شود قطعا خواهد پذیرفت. ما که می گوییم باید با نمایندگان آمریکا هم بنشینیم و گفتگوی مستقیم کنیم آیا درست است با رئیس جمهور کشورمان که منتخب بیش از هفده میلیون هموطن ماست قهر کنیم و از نشستن با او بر سر یک سفره امتناع کنیم؟!

چاق سلامتیِ باورنکردنی در ضیافت افطاری رئیسی

قابی جالب از حسین شریعتمداری و محمد قوچانی در حاشیه دیدار شب گذشته رئیس جمهور با اصحاب رسانه را مشاهده کنید.این خوش و بش کردن هم در فضای مجازی بازتاب های منفی زیادی داشت .

محمد قوچانی،  در این باره نوشت:در حاشیه جلسه هم  با آقای شریعتمداری که اولین بار بود به جلسه مدیران مطبوعات می‌آمد شوخی کردیم و یکی هم عکس یادگاری گرفت از  به قول خودش منتهی الیه دو جریان متفاوت مطبوعاتی.

قوچانی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16033

ارسال نظر