مذاکرات|مذاکرات برجام|مذاکرات با ۵+۱

سپاه تحریم باقی می‌ماند!

موضع آمریکا نسبت به سپاه مشخص شد؟!

سپاه تحریم باقی می‌ماند!

 رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران روز یکشنبه در نشست دوحه با اشاره به مذاکرات وین گفت: دولت فعلی آمریکا نمی‌تواند درباره تصمیمات دولت بعدی این کشور در قبال توافق هسته‌ای با ایران تضمین بدهد.

رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران که در نشست دوحه سخن می گفت،افزود: ساکن فعلی کاخ سفید نمی‌تواند درباره تصمیمات دولت بعدی آمریکا در قبال توافق هسته‌ای با ایران تضمینی ارائه کند.

مالی گفت که کشورش با کشورهای دوست همچون قطر و عمان برای دستیابی به موفقیت در مذاکرات هسته ای وین در حال رایزنی و انجام مشورت است.

وی تصریح کرد که حتی اگر توافقی حاصل شود، تحریم های سپاه پاسداران برطرف نخواهد شد.

به گزارش رویترز، نماینده آمریکا در ارتباط با حذف نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از فهرست تحریم های آمریکا گفت که این موضوع با مساله توافق هسته ای فرق می کند.

 وی گفت که حتی اگر سپاه پاسداران از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شود، همچنان تحت تحریم باقی می‌ماند.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران تاکید کرد که دولت جو بایدن هنوز تصمیمی برای خروج سپاه از فهرست گروه‌های تروریستی نگرفته است.

مالی تصریح کرد که ایالات متحده تحریم ها علیه سپاه پاسداران ایران را حفظ خواهد کرد، حتی اگر توافقی برای محدود کردن برنامه هسته ای این کشور وجود داشته باشد.

با این وجود وی گفت، تلاش های آمریکا در منطقه به منظور کاهش تنش حتی در صورت شکست مذاکرات وین ادامه خواهد یافت.

وی همچنین تاکید کرد که موضع واشنگتن در خصوص توافق هسته ای بخاطر حمله روسیه به اوکراین تغییر نخواهد کرد و اگر توافقی حاصل شود در چارچوب ۵+۱ خواهد بود که روسیه را علیرغم حمله نظامی اش علیه اوکراین دربرمی گیرد.

مالی افزود : ما در صدد حل و فصل و بررسی مسائل سیاست منطقه ای ایران نیستیم .

رابرت مالی در ارتباط با قریب الوقوع بودن دستیابی به توافق هسته ای در مذاکرات وین ابراز شک و تردید کرد و گفت : ما در گذشته گاهی به این امر نزدیک شدیم .

از سوی دیگر کمال خرازی رئیس شورای راهبردی روابط خارجی ایران نیز روز یکشنبه در مجمع دوحه گفت که توافق هسته‌ای بین تهران و قدرت‌های جهانی قریب‌الوقوع است، اما تنها در صورتی ممکن است که ایالات متحده اراده سیاسی نشان دهد. خرازی تصریح کرد که این بستگی به نگاه سیاسی آمریکا دارد.

منبع: ایرنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13695

ارسال نظر