در دیدار علی لاریجانی با کیسینجر چه گذشت؟

علی لاریجانی در کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی که هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا به سوی او می‌آمد، از جایگاه سخنرانان پایین آمد تا با وی مصافحه نکند.

در دیدار علی لاریجانی با کیسینجر چه گذشت؟

علی لاریجانی گفت: چند سال پیش که سفری داشتم به نیویورک ملاقاتی داشتم با آقای کیسینجر که تقاضایی داشت برای ملاقات که با او دیدار کردم.

علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در سخرانی مجازی خود با موضوع الهیات عملی در بستر جامعه اسلامی در یک همایش مطرح کرد: چند سال پیش که سفری داشتم به نیویورک ملاقاتی داشتم با آقای کیسینجر که تقاضایی داشت برای ملاقات. ایشان این جمله را حین مطالبش بیان کرد که این کشورهایی که در منطقه شما هستند بعد از جنگ جهانی خودمان در نقشه خط کشیدیم و درستشان کردیم جز دو کشور که ایران و مصر بود که از سابقه تمدنی برخوردار بودند.

علی لاریجانی رئیس مجلس در بهمن سال ۱۳۸۷ در کنفرانس امنیتی مونیخ در حالی که هنری کیسینجر وزیر خارجه اسبق آمریکا به سوی او می‌آمد از جایگاه سخنرانان پایین آمد تا با وی مصافحه نکند.

حمیدرضا کاتوزیان رئیس کمیسیون انرژی مجلس که ازجمله همراهان لاریجانی در این سفر بود گفت: پس از پایان سخنرانی لاریجانی احساس کردم که کیسینجر قصد دارد با او دست دهد و به همین منظور به سمت جایگاه حرکت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه رئیس مجلس از سمت دیگر جایگاه سخنرانان پایین آمد و با کیسینجر روبه‌رو نشد، افزود: پس از پایان اجلاس این موضوع را با آقای لاریجانی در میان گذاشتم و متوجه شدم که ایشان هم همین احساس را کرده بود و به همین دلیل از سوی دیگر جایگاه پایین آمد.

کاتوزیان در پاسخ به این‌که چرا اتاق محل سکونت لاریجانی و کیسینجر تا این حد به هم نزدیک بود، گفت: این هم ازجمله اقدامات اروپا است که قصد دارند با چنین برنامه‌ریزی‌هایی حتی در محل اقامت میهمانان، به نوعی زمینه رویارویی مقامات ایران وآمریکا را فراهم کنند. / سایت مدارا 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11628

ارسال نظر