جنتی:

حکومت علوی این نیست که شکمی گرسنه باشد

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم محروم خیلی سختی می‌کشند، حضرت علی طاقت نداشت فقر و محرومیت را ببیند.

حکومت علوی این نیست که شکمی گرسنه باشد

آیت‌الله سید احمد جنتی در نهمین اجلاس خبرگان در دور پنجم گفت: امیدوارم در این اجلاس نتیجه گیری خوبی داشته باشیم که هم کمک به خبرگان است و هم این که پایان سال است و باید برای افراد فقیر و کسانی که وضع مالی خوبی ندارند، فکری کنیم.

رئیس مجلس خبرگان تاکید کرد: تنها نباید حرف زد بلکه باید فکری کرد،  آیه قرآن می‌گوید ما می‌شنویم و می‌گویم.

 وی ادامه داد: خداوند به ما ایمان و معرفت دهد و آن چیزی که در این آخر سال مد نظرمان باید باشد، قشر محروم است. 

آیت الله جنتی تاکید کرد: مردم محروم خیلی سختی می‌کشند حضرت علی طاقت نداشت فقر و محرومیت را ببیند.

 وی خطاب به اعضای خبرگان گفت: شما کمک می‌کنید اما خیلی کم است، حکومت علوی که می‌گوییم این نیست که شکمی گرسنه باشد. وی با تاکید بر این‌که من نگران اقشار ضعیف جامعه و محرومان هستم شرایط اقشار ضعیف جامعه مناسب نیست و باید فکری برای آنان کرد. مبادا در پایان سال کسانی پیدا شوند که غذای مناسب نداشته باشند. خدا کمیته امداد را خیر دهد که به این اقشار کمک می‌کند اما این خیلی کم است.

آیت الله جنتی بیان کرد: امیدوارم که ما هم بتوانیم راه علی را طی کنیم که راه سختی است که ریاضت می‌خواهد اما می‌توان آرزو کرد که به قشر محروم برسیم.

وی خطاب به رئیسی گفت: امیدوارم رئیس‌جمهور به این فقرا و محرومان برسند هرچند که خودشان می‌دانند.

آنچه می‌گوییم و به آن تاکید داریم باید نتایج عملی هم داشته باشد و فقط به سخنرانی محدود نشود.

 رئیس مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: در این شرایط اگر شکم گرسنگان را سیر کنیم معجزه کردیم. این جزو وظایف ماست که آنان را سیر کنیم و این حداقل کار است. ما باید پوشاک، درمان و بهداشت آنان را هم تامین کنیم اما لااقل در پایان سال که همه شادی می‌کنند و سفره‌های رنگین می‌اندازند ما یا شکم گرسنه‌ای نداشته باشیم یا آن را به حداقل برسانیم.

وی تاکید کرد: امیدوارم هرچقدر می‌توانیم به قشر محروم توجه کنیم، اولویت با ایتام، بچه‌های یتیم و سادات است که درمانده نباشند، اولویت با خانواده‌های عائله‌مند است. امکانات ما خیلی محدود است اما خدا در حد امکانات ما به ما تکلیف کرده است./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 11102

ارسال نظر