کاترین شکدم کیست ؟ | تکذیب ارتباط یک رسانه اصولگرا و مقام سپاه با نویسنده صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم نوشت: برخی کانال‌ها طی روزهای اخیر با اشاره به مطلب فردی به نام کاترین شکدم در بخش بلاگ‌های رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشته‌اند که او جاسوس و نفوذی صهیونیستها بوده و در بخش‌هایی مانند Khamenei.ir و خبرگزاری‌هایی مانند تسنیم همکاری کرده است!

کاترین شکدم کیست ؟ | تکذیب ارتباط یک رسانه اصولگرا و مقام سپاه با نویسنده صهیونیستی

کانال تلگرامی «ثلث» نزدیک به محمود احمدی‌نژاد و جریان موسوم به بهار مدعی شده است که شخصی به نام «کاترین پرز شکدم، تحلیلگر یهودی» ، در یادداشتی مفصل در تایمز اسرائیل از نفوذی بودن خود پرده برداشت و به شرح چگونگی نفوذ خود در محافل قدرت ایران پرداخت.این تحلیلگر یهودی اخیراً در یک مطلب مفصل در وب‌سایت تایمز اسرائیل اقدام به روایت گفت‌وگو و مصاحبه خود با ابراهیم رئیسی، نامزد وقت انتخابات ریاست‌جمهوری سال۹۶ کرد. او این گفت‌وگو را در حالی انجام داد که رئیسی برای سفر انتخاباتی در رشت حضور داشت.

شکدم در این یادداشت که برای بلاگ تایمز اسرائیل نوشته اعتراف کرد که تمامی این اقدامات و فعالیت‌های خود را در جهت نفوذ علیه ایران انجام داده. او در این نوشته شرح داده که چطور نیت و انگیزه اصلی خود را در این روابط و اقدامات‌ حفظ کرده و چگونه توانسته اعتماد مقامات و مسئولین ایرانی را جلب کند

در همین باره خبرگزاری تسنیم نوشت: برخی کانال‌ها طی روزهای اخیر با اشاره به مطلب فردی به نام کاترین شکدم در بخش بلاگ‌های رسانه صهیونیستی تایمز اسرائیل نوشته‌اند که او جاسوس و نفوذی صهیونیستها بوده و در بخش‌هایی مانند Khamenei.ir و خبرگزاری‌هایی مانند تسنیم همکاری کرده است! در این باره به نظر می‌رسد ارائه توضیحات ذیل خالی از لطف نباشد:

۱- برخلاف القای دروغ برخی کانال‌ها، کاترین شکدم هیچ همکاری با خبرگزاری تسنیم نداشته که بخواهد نفوذ کند یا خیر؛ بدیهی است یک رسانه حتی بعضاً اخبار افراد مختلف را منتشر می‌کند؛ اعلام اخبار آنها به معنای تایید آنان یا مواضعشان نیست.

رسانه باید در برآیند تولید محتوای خودش جهت‌گیری درستی در جهت حمایت از جبهه حق و مقابله با جبهه باطل داشته باشد. انتشار برخی گفتگوهای موردی از یک فرد نیز هیچ نشانه‌ای از این معنا که با او همکاری صورت گرفته باشد ندارد.

تسنیم مانند هر رسانه دیگری در طول سالهای گذشته با افراد متعددی گفت‌وگو کرده که طبیعتاً نه با آنها ارتباط همکاری داشته و نه لزوماً همه مواضع آنان را قبول دارد.

۲- در چند گفت‌وگوی محدودی هم که از شکدم روی خروجی قرار گرفته، موضع او علیه اسرائیل و آمریکاست و سخنان او نیز به رویکرد تسنیم لطمه‌ای وارد نمی‌کرده است.

مهمتر اینکه معرفی و چهره شدن او نیز هیچ ارتباطی به تسنیم ندارد و او چند گفت‌وگوی خود را در شرایطی انجام داد که پیش از آن در رسانه‌های مختلف حضور داشته و فردی نسبتاً شناخته‌شده در این فضا بوده است.

۳- در مطلبی که شکدم روی وبلاگش قرار داده هیچ سخنی از همکاری با تسنیم هم به میان نیامده است و اساساً تسنیم نه در ورود او به ایران و نه در همکاری با او هیچ نقشی نداشته است. به همین دلیل و از آن جهت که همکاری‌ای با او نداشته، وظیفه‌ای برای بررسی‌های امنیتی و اطلاعاتی هم نداشته است.

شکدم آنگونه که در وبلاگش نوشته با پاسپورت فرانسوی و بدون اثری از سوابق دیگر خود و از طرق دیگری وارد ایران شده و در سابقه خود هم ازدواج با یک مسلمان یمنی داشته است و مدعی است که به همین دلیل کمتر نسبت به او شک و شبهه به‌ وجود آمده است.

تکذیب همکاری نویسنده یهودی با پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبر انقلاب

 رسانه تصویری وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه‌ای ـ نگار ـ اعلام کرد: پیرو گسترش برخی شایعات در خصوص ادعای ارتباط نویسنده‌ای یهودی به نام کاترین پرز شکدم با بخش انگلیسی پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، شایان ذکر است این رسانه ستون‌نویس ثابت یا غیرثابت ندارد و نویسنده مزبور هیچگونه ارتباط مستقیم با پایگاه اطلاع‌رسانی Khamenei.ir نداشته است.

رسانه تصویری وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت العظمی خامنه‌ای تاکید کرده است: این نویسنده صرفا در سالهای ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ از طریق برخی فعالان رسانه‌ای علاقمند به انقلاب اسلامی، مطالب و یادداشت‌هایی را در موضوعات مرتبط با ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی ارسال کرده که برخی از آنها در این رسانه منتشر شده و پس از سال ۱۳۹۶ نیز هیچ‌گونه ارتباطی با این رسانه نداشته است. اما باتوجه به تغییر مواضع و رویکردهای اخیر این نویسنده و عدم رعایت قواعد حرفه‌ای، مطالب نویسنده مزبور از این رسانه حذف شده است.

 

سردار جوانی ارتباط با نویسنده صهیونیست را تکذیب کرد

در پی انتشار برخی مطالب در شبکه‌های اجتماعی از کاترین شکدوم، نویسنده صهیونیست، سردار جوانی گفت: ادعای مطرح‌شده مبنی بر ارتباط این نویسنده با من و سپس معرفی او به رسانه‌ها دروغ محض است.با صراحت اعلام می‌کنم اساسا من نه او را می‌شناسم و نه دیده‌ام

دیگر رسانه ها

کدخبر: 10191

ارسال نظر