اگر باشگاه می روید، انتظار این چیزها را هم داشته باشید

بزرگترین تغییری که بعد از یک ماه باشگاه رفتن می‌توانید انتظارش را داشته باشید احساس انگیزه و اشتیاق کمتر است.

اگر باشگاه می روید، انتظار این چیزها را هم داشته باشید

بزرگترین تغییری که بعد از یک ماه باشگاه رفتن می‌توانید انتظارش را داشته باشید احساس انگیزه و اشتیاق کمتر است.

شاید بعد از یک ماه انجام یک روتین تمرینی جدید خسته و تسلیم شوید، اما این دقیقا همان زمانی است که همه‌چیز آسان‌تر می‌شود. یک فیزیولوژیست ورزشی می‌گوید با آنکه ممکن است در آینه تغییری مشاهده نکنید اما درون بدنتان در حال تغییر است.

به گفته تام هالند ، فیزیولوژیست ورزشی، پایان ماه اول یک روتین جدید تمرینی زمان مهمی است. او می‌گوید در این زمان بسیاری از افراد از عادت جدید خود دست می‌کشند اما این همان زمانی است که ورزش عادی آسان‌تر و فواید آن آشکارتر می‌شود.

هالند می‌گوید انگیزه اولیه مردم معمولا پس از چند هفته اول ورزش شروع به سقوط می‌کند‌، زیرا از درد و فقدان دستاورد دلسرد می‌شوند. اما به عقیده او این تغییرات در ماه اول یک روال جدید تمرینی، طبیعی است و تا زمانی که برای خودتان اهداف واقع بینانه‌ای در نظر بگیرید همه‌چیز آسان‌تر می‌شود.

احتمالا انگیزه کمتری خواهید داشت

بزرگترین تغییری که بعد از یک ماه باشگاه رفتن می‌توانید انتظارش را داشته‌ باشید احساس انگیزه و اشتیاق کمتر است.

هالند می‌گوید: «وقتی افراد باشگاه رفتن را شروع می‌کنند یا فقط بیشتر از قبل تمرین می‌کنند، معمولا انگیزه زیادی برای پیشبرد آن طی چند هفته اول دارند. یک اشتباه رایج که مردم در ماه اول مرتکب می‌شوند این است که زیادی سریع پیش می‌روند و این باعث خستگی مفرط و آسیب‌دیدگی‌شان می‌شود.»

به باور هالند مهم‌ترین نکته برای تبدیل ورزش به یک عادت درازمدت این است که با اهداف کوچکتر و دست‌یافتنی‌تر شروع کنید.

احتمالا احساس درد بیشتری خواهید کرد

یکی از جنبه های شروع یک برنامه تناسب اندام که می‌تواند در ماه اول باعث وحشت افراد شود، درد است. تمرین کردن باعث پارگی های ریز در عضلات شما می‌شود، که درنتیجه می‌تواند منجر به شروع با تاخیر درد در عضلات شود. هالند می‌گوید: «غالبا این درد در روز دوم پس از انجام عضله در بدترین حالت خود خواهد باشد که می‌تواند افراد را نگران کند.»

بهترین زمان روز برای ورزش کردن مردان و زنان

اما به گفته هالند این درد طبیعی است و در ماه اول در شدیدترین میزان خود است. اما مادامی‌که به برنامه تمرینی تان ادامه دهید، به‌سرعت از شدت این درد کاسته می‌شود.

او می‌گوید بهترین کار برای درد، ورزش با شدت کم مانند پیاده روی است زیرا به جریان خون به عضلات کمک می‌کند که می‌تواند به روند بهبودی سرعت ببخشد.

از آینه یا ترازو انتظار زیادی نداشته باشید

چه سعی در کاهش وزن داشته باشید و چه عضله سازی یا هردو، احتمالا در ماه اول متوجه تغییر زیادی نخواهید شد. اما هالند می‌گوید اجازه ندهید که این شما را ناامید کند. چرا که دقیقا پشت همین خط است که تغییرات شروع به ظاهرشدن می‌کنند.

او می‌گوید بدن شما در ماه اول دچار تغییرات عصبی عضلانی قابل توجهی می‌شود زیرا مغز با عضلات ارتباط بیشتری برقرار می‌کند و رشته های عضلانی بیشتری را به خدمت می‌گیرد.

ممکن است این تغییرات ظاهری نباشد، اما شاید متوجه شوید که بسته به تمریناتتان، قادرید چند بارفیکس دیگر بروید یا هنگام دویدن کمی راحت تر نفس بکشید. به گفته هالند، این دستاوردهای اولیه، بعدا به ایجاد پایه و اساس تغییرات خارجی کمک می‌کنند.

به احتمال زیاد بیشتر احساس گرسنگی می‌کنید

ورزش منظم به این معناست که با توجه به اینکه بدن کالری بیشتری می‌سوزاند، بیشتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

اما هالند می‌گوید نسبت به شمارنده های کالری باید احتیاط کنید، زیرا آنها اغلب در نشان دادن کالری سوزانده شده برآوردی بیش از اندازه دارند.

او همچنین می‌گوید با آنکه می‌تواند دشوار باشد اما سعی کنید بعد از ورزش، به خودتان جایزه ندهید و در برابر خوردن غذاهای با کالری بسیار بالا و فرآوری شده مقاومت کنید. هالند توصیه می‌کند که یک صبحانه بزرگ را با غذایی که فرآوری کمتری روی آن انجام‌شده، به‌همراه یک عالم پروتئین بخورید تا احساس رضایت کنید و از هوس‌های بعدی جلوگیری کنید.

۵ علت بالا رفتن وزن بعد از ورزش

در نهایت، هالند می‌گوید که ورزش منظم یک روند طولانی است و نتایج مورد نظر شما یک شبه اتفاق نمی‌افتد. او توصیه می‌کند که صبور باشید و به یاد داشته باشید که مزایای کاری که می‌کنید بیشتر از چیزی است که در آینه می‌بینید. هالند می‌گوید: «این یک سفر است. انتظار نداشته باشید که سریع‌السیر به مقصد برسید. به هر تمرینی که انجام می‌دهید افتخار کنید.»

منبع: روزیاتو

دیگر رسانه ها

کدخبر: 76679

ارسال نظر