هشدار جدی به والدین مازندرانی درباره این بیماری

کودکان مازندرانی درمعرض تهدید بیماری‌های گوارشی و ریوی هستند.

هشدار جدی به والدین مازندرانی درباره این بیماری

کودکان مازندرانی درمعرض تهدید بیماری‌های گوارشی و ریوی هستند.

ایسنا نوشت: رئیس نظام پزشکی شهرستان آمل و یکی از متخصصان حوزه نوزادان، گفت: وجود بیماری‌های گوارشی و ویروس ریوی کودکان در مازندران وجود دارد، که در صورت جدی نگرفتن خانواده‌ها می‌تواند برای کودکان به تهدید جدی تبدیل شود.

«امیر بهاری» درحاشیه همایش دو روزه بیماری‌های کودکان که باحضور پزشکان متخصص از بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در بیمارستان شمال آمل برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در۶ ماه گذشته پیک‌های مختلفی از بیماری‌های ویروسی در سطح مازندران وجود داشت که خوشبختانه اکنون درمرحله کنترل کامل قرار دارد.

وی علت اصلی شیوع برخی بیماری‌های ویروسی را ناشی از برداشتن برخی محدودیت‌های کرونایی در سطح جامعه واماکن عمومی اعلام کرد و ادامه داد: این وضعیت باعث شده تا کودکان و نوزادنی که در محیط‌های بسته واماکن عمومی و پرجمعیت حاضر می‌شوند، بیشتر در معرض تهدید انواع ویروس‌ها باشند.

رئیس نظام پزشکی آمل اضافه کرد: البته بازگشایی مدرسه‌ها پس از کاهشی شدن کرونا هم درمقطعی باعث افزایش برخی ویروس‌های گوارشی درکودکان شده بود.

بهاری اظهار کرد: درزمان کرونا و اعمال محدودیت‌هایی که وجود داشت افراد به خصوص کودکان و نوجوانان در قرنطینه‌های خانگی حضور داشتند، گزارشی از فراگیری بیماری‌های ویروسی در این سنین وجود نداشت.

وی اضافه کرد: بهترین راهکار پیشگیرانه از ابتلا کودکان و نوزادان به بیماری‌های مشکوک ویروسی و گوارشی، دور کردن افراد از تجمع‌های پرخطر و ریسک است.

 به روزرسانی یافته‌های جدید علمی برای متخصصان حوزه کودکان

رئیس نظام پزشکی آمل همچنین به اهداف برگزاری همایش دو روزه متخصصان مرتبط با بیماری کودکان که از سوی نظام پزشکی آمل و با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی بابل و مازندران و انجمن کودکان استان در بیمارستان شمال آمل برگزار شد، گفت: یکی از رسالت‌های سازمان نظام پزشکی، افزایش و مهارت حرفه‌ای شاغلان حوزه‌های مختلف پزشکی است.

بهاری ادامه داد: در این همایش پزشکان و متخصصان کودکان از بیمارستان‌های سراسر مازندران با تازه‌های پزشکی درحوزه کودکان و نوزادان از جمله " نفرولوژی، سرم تراپی، اختلالات آبله و شیوع ویروس‌های جدید " درحوزه‌های آلرژی کودکان آشنا شدند.

وی افزود: دوره‌های آموزشی برای پزشکان ومتخصصان عضو نظام پزشکی شهرستان آمل در طول سال با حضور استادان مجرب پزشکی و دانشگاهی برای ارتقاء سطح علمی و نیز کسب اطلاع از آخرین یافته‌های روز دنیا برگزار می‌شود.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 75544

ارسال نظر