ترکیبات بهترین نوشیدنی طبیعت را بشناسید

شیر یکی از بهترین نوشیدنی ها محسوب می شود که ترکیبات مغذی موجود درآن این نوشیدنی ها به یکی از نوشیدنی های مفید برای سلامت انسان تبدیل کرده است.

ترکیبات بهترین نوشیدنی طبیعت را بشناسید

شیر یکی از بهترین نوشیدنی ها محسوب می شود که ترکیبات مغذی موجود درآن این نوشیدنی ها به یکی از نوشیدنی های مفید برای سلامت انسان تبدیل کرده است.

شیر حاوی ۱۳ ماده مغذی ضروری مانند پروتئین با کیفیت بالا، کلسیم، ویتامین D و غیره است.این مواد مغذی به عملکرد صحیح بدن ما کمک می کنند. مثلا:

پروتئین به ساخت و ترمیم بافت عضلانی کمک می کند

کلسیم و ویتامین D به ساخت و حفظ استخوان ها و دندان های قوی کمک می کند.

پروتئین، روی، سلنیوم و ویتامین های A و D به حمایت از سیستم ایمنی سالم کمک می کند.

شیر همچنین حاوی ویتامین های B است که می تواند به بدن شما کمک کند تا غذا را به سوخت تبدیل کند:

 

ویتامین B-۱۲

ریبوفلاوین (B۲)

اسید پانتوتنیک (B۵)

نیاسین (B۳)

 

از آنجایی که این مواد مغذی بسته به برند شیر مورد علاقه شما می توانند کمی متفاوت باشند، برای اطلاعات بیشتر، برچسب حقایق تغذیه روی بسته بندی را بررسی کنید.

نکته جانبی: اگر به بسته بندی نگاه کنید، ممکن است متوجه شوید که برچسب های مواد غذایی کمی متفاوت به نظر می رسند. در حالی که مواد مغذی موجود در شیر تغییر نکرده است، سازمان غذا و دارو در حال به روز رسانی نحوه برچسب گذاری غذاها از جمله شیر است.

بررسی برچسب ممکن است باعث شود سوالات دیگری نیز بپرسید، مانند:

آیا شیر قند اضافه دارد؟

شیر سفید نمی کند؛ قند موجود در شیر از لاکتوز طبیعی به دست می آید. یک وعده ۸ اونس شیر معمولی حاوی ۱۲ گرم شکر طبیعی است - همان مقداری که در یک موز کوچک پیدا می کنید. شیر شکلات و سایر شیرهای طعم دار ممکن است مقداری شکر اضافه داشته باشند.

درصد چربی شیر به چه معناست؟

درصد چربی شیر (به طور خاص ۱% و ۲%) به میزان چربی موجود در شیر بر حسب وزن اشاره دارد. شیر کامل، که نزدیک‌ترین مقدار به شیر گاو است، حدود ۳.۵ درصد چربی دارد. شیر بدون چربی یا بدون چربی حاوی چربی بسیار کمی است (کمتر از ۰.۲٪!).

شیر با دمای فوق العاده بالا چیست؟

شیر UHT شیر واقعی است که فوق پاستوریزه شده است (یعنی در دمای ۲۸۰ درجه یا بالاتر به مدت حداقل ۲ ثانیه حرارت داده شده است) و به گونه ای بسته بندی شده است که می تواند چندین ماه در قفسه بدون یخچال بماند.

چرا ویتامین D به شیر اضافه می شود؟

همه چیز به سال ۱۹۲۲ برمی گردد، به لطف کشفی که نشان داد افزودن ویتامین D به شیر غنی از کلسیم می تواند به ساخت و حفظ استخوان های کودکان کمک کند.

منبع: بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 70403

ارسال نظر