فواید بی نظیر شیره خرما برای بارداری و زایمان راحت

شیره خرما یکی از مغذی‌ترین و خوشمزه‌ترین میان وعده‌هاست که طعم شیرین آن باعث شده تا مصارف بسیاری داشته باشد. شیره خرما به علت داشتن قند طبیعی، پروتئین و ویتامین‌ها می‌تواند در افزایش وزن به شما کمک کند.

فواید بی نظیر شیره خرما برای بارداری و زایمان راحت

شیره خرما یک محصول طبیعی و بسیار مقوی است که خواص متنوعی دارد. بخشی از عناصر معدنی و املاح موجود در این محصول شامل؛ پروتئین، ویتامین‌های گروه B مثل A۱، B۱، B۲، B۳، B۵ و ویتامین C است.

آهن، اسید فولیک، فسفر، پتاسیم و منیزیم نیز از عناصر مهم موجود در شیره خرما است. این محصول همچنین انرژی بالایی دارد که از قند طبیعی موجود در آن نشأت می‌گیرد.

طبع شیره خرما گرم و خشک است و بهترین نوع مصرف آن برای همه مزاج‌ها این است که شیره را با سرکه بجوشانید و سرکه شیره را مورد استفاده قرار دهید. سرکه شیره هم خاصیت سرکه (طبیعت سرد) و هم طبیعت شیره (طبیعت گرم) را دارد. شیره خرما تسکین دهنده‌ درد‌های روماتیسمی و امراض شریانی وریدی است.

درمان کم‌خونی با شیره خرما

شیره خرما یک محصول طبیعی غنی از آهن و اسید فولیک محسوب می‌شود. مصرف منظم این محصول گلبول‌های قرمز خون را افزایش می‌دهد. این یک ماده عالی برای درمان کم‌خونی محسوب می‌شود. به خصوص ترکیب شیره خرما و شیره انگور ماده موثری برای درمان کم خونی است.

شیره خرما

فواید شیره خرما در افزایش رشد مو

خرما و شیره آن، سرشار از آهن است که باعث افزایش گردش خون در زیر پوست می‌شود و در نتیجه به‌وسیله تقویت فولیکول‌های مو، افزایش روند رشد مو را به دنبال دارد. افزایش میزان آهن در خون باعث افزایش میزان اکسیژن در بدن به‌ویژه ناحیه سر می‌شود. افزایش میزان اکسیژن از ریزش مو جلوگیری می‌کند و با تحریک ریشه مو، افزایش رشد مو را به دنبال خواهد داشت.

تامین انرژی بدن با شیره خرما

شیره خرما انرژی زا است و مصرف آن می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن را تامین کند. از سوی دیگر مصرف شیره خرما قدرت یادگیری کودکان و دانش آموزان را هم افزایش می‌دهد. شیره خرما همینطور خستگی را برطرف کرده و به شما برای انجام فعالیت‌های کل روز توان می‌بخشد. شیره خرما طبع گرم دارد و سستی و کسالت را از شما می‌گیرد.

شیره خرما برای درمان شب کوری

شیره خرما سرشار از کاروتنوئید و ویتامین A است و با همین خاصیت می‌تواند از شب کوری که با علائمی مانند خشکی چشم و افزایش خطر ابتلا به عفونت همراه است، جلوگیری کند و بینایی را تقویت نماید.

فواید شیره خرما برای پوست

شیره خرما سرشار از ویتامین‌های C و D است. استفاده از این ویتامین‌ها برای بدن بسیار مفید هستند و از طرفی نیز باعث صاف‌شدن پوست می‌شوند. اگر درگیر مشکلات پوستی هستید، خواص شیره خرما به شما کمک می‌کند تا در طولانی مدت از این مشکلات رها شوید. وجود خاصیت ضد پیری در شیره خرما از تجمع ملانین در بدن جلوگیری می‌کند و در طولانی‌مدت روند پیری را به تعویق می‌اندازد.

شیره خرما

تاثیر شیره خرما در زایمان آسان‌تر

جالب است بدانید که خوردن شیره خرما در دوران بارداری دهانه رحم  را بازتر وفرایند زایمان و وضع حمل را آسان‌تر می‌کند. خوردن خرما و شیره آن با توجه به میزان تایید شده از طرف پزشک در دوران بارداری، دهانه رحم را بازتر می‌کند و در نتیجه روند زایمان به‌آسانی صورت می‌گیرد.

با توجه به آزمایش انجام شده روی ۶۹ زن باردار، پزشکان دریافتند که با مصرف میزان کنترل شده‌ای از شیره خرما، ۲۰ درصد از خانم‌ها زایمان بهتری را تجربه کردند. همچنین باید در نظر داشته باشیم که خرما و شیره آن یکی از منابع اصلی تامین آهن بدن به شمار می‌روند.

شیره خرما برای افزایش وزن

اگر در دسته افرادی که با مشکل کمبود وزن مواجه هستند قرار دارید و می‌خواهید وزنتان اضافه شود، مصرف شیره خرما را فراموش نکنید. شیره خرما کالری بالایی دارد و مصرف روزانه آن سبب چاق شدن صورت می‌شود.

همچنین اگر کودکی که به صورت غیرطبیعی کم‌وزن و لاغر دارید، شیره انگور را به عنوان صبحانه یا میان وعده در برنامه غذایی او بگنجانید. شیره خرما کالری بالایی دارد و سرشار از پروتئین است. پروتئین موجود در این محصول عضلات کودکان شما را تقویت کرده و لاغری را برطرف می‌کند.

خواص شیره خرما در جلوگیری از التهاب

خرما حاوی مواد معدنی‌ست که استفاده از آن برای سیستم ایمنی بدن مفید است. مصرف شیره خرما باعث ایجاد سیستم ایمنی قوی‌تر می‌شود و با التهاب‌ها مبارزه می‌کند. به همین علت توصیه می‌شود جهت افزایش ایمنی بدن، شیره خرما را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

تقویت و استحکام استخوان‌ها با شیره خرما

شیره خرما به دلیل کلسیم و منیزیم موجود در آن سبب تقویت و استحکام استخوان‌ها می‌شود. شیره خرما خاصیت ضد التهاب داشته و برای افرادی که دچار آرترزو و التهاب مفاصل هستند، مفید است و در تسکین درد مفاصل و درد‌های روماتیسمی موثر است.

شیره خرما کاهنده کلسترول خون

شیره خرما چربی کمی دارد و به همین دلیل فاقد کلسترول است؛ بنابراین با مصرف کنترل شده آن می‌توانید از مزایا شیرین کنندگی آن بهره برده و درنهایت کلسترول خود را نیز کنترل کنید.

شیره خرما

سلامت دستگاه گوارش با شیره خرما

این محصول میکروب‌های مضر معده را می‌کشد. به علاوه اگر یبوست دارید، این شیره یک ملین قوی و در عین حال طبیعی محسوب می‌شود.

فواید شیره خرما در مبارزه با سرطان

خواص شیره خرما آن را تبدیل به یکی از مواد مغذی در رژیم غذایی افراد دارای سرطان کرده است. به این صورت که استفاده از خرما و شیره آن می‌تواند به بهبود سلامت روده و کاهش رشد سلول‌های سرطانی روده کمک کند. در واقع خرما و شیره آن به علت داشتن خاصیت ضد توموری، از رشد تومور‌های بدخیم و خوش‌خیم در داخل بدن جلوگیری می‌کند.

تاثیر شیره خرما در جلوگیری از بیماری قلبی

مصرف شیره خرما، میزان کلسترول موجود در خون را کاهش می‌دهد. کلسترول با رسوب در رگ‌های قلب، خطر سکته قلبی را افزایش می‌دهد. علاوه‌بر آن، خرما منبعی غنی از پتاسیم است که فشار خون را کاهش می‌دهد و در نتیجه باعث کاهش خطر سکته و بیماری‌های قلبی می‌شود.

منبع: جامعه ۲۴

دیگر رسانه ها

کدخبر: 51241

ارسال نظر