نوع دیگری از واکسن کرونا ساخته شد

چین اعلام کرد که تزریق واکسن استنشاقی کووید به ساکنان شانگهای را آغاز کرده است.

نوع دیگری از واکسن کرونا ساخته شد

به نقل از هلث، این واکسن استنشاقی که برای استنشاق از طریق دهان طراحی شده است به‌عنوان دوز تقویت‌کننده رایگان به ساکنان شانگهای که قبلا واکسینه شده بودند عرضه شده است.

ویدئویی از افرادی که نازل کوتاه و یک فنجان شفاف و سفید را به دهان خود می‌چسبانند توسط یک رسانه دولتی چین منتشر شده است. در توضیح این ویدیو ذکر شده است که برای تزریق واکسن، فرد باید به آرامی نفس بکشد و نفس خود را به مدت پنج ثانیه حبس سپس نفس را رها کند؛ تمام این عمل در مدت ۲۰ ثانیه انجام می‌شود.

این واکسن استنشاقی ممکن است مقابله با کووید را به روش‌های دیگری نیز تغییر دهد.

علاوه بر این که یک گزینه عالی برای افرادی است که از سوزن می‌ترسند، واکسن‌های استنشاقی می‌توانند مستقیماً مناطق خاصی را که پاتوژن‌های کووید به بدن وارد می‌شوند نیز هدف قرار دهند. این ممکن است به جای پاسخ سیستماتیک که در واکسن‌های عضلانی مشاهده می‌کنیم، باعث ایجاد یک پاسخ ایمنی موضعی شود.

دکتر وینتا بال، ایمونولوژیست هندی می‌گوید که قطرات بزرگتر می‌توانند به دهان و گلو بچسبند، در حالی که قطرات کوچکتر می‌توانند راه خود را به داخل بدن باز کنند.

واکسن‌های استنشاقی که در دستگاه‌های تجویزی یکبار مصرف عرضه می‌شوند، در مقایسه با واکسن‌های عضلانی کمترین نیاز به ذخیره‌سازی خاص را دارند بنابراین بسیار در دسترس‌تر خواهند بود.

این واکسن خوراکی که توسط شرکت بیوداروسازی چینی کانسینو (Cansino) ساخته شده است، در ماه سپتامبر توسط تنظیم‌کننده‌های چینی تأیید شده و قبلاً آزمایش‌های بالینی را در چین، مجارستان، پاکستان، مالزی، آرژانتین و مکزیک به پایان رسانده است.

واکسن استنشاقی مشابه در ایالات‌متحده نیز ایجاد شده و دارای مجوز بهارات بیوتک (Bharat) می‌باشد که توسط تنظیم‌کننده‌های هندی تایید شده اما هنوز عرضه نشده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 49952

ارسال نظر