مراقب باشید | این عارضه چشمی در حال شیوع است

متخصصان چشم پزشکی در انگلیس نسبت به ابتلای کودکان به نوعی عارضه چشمی که معمولا در سنین میانسالی شایع است، هشدار داده و تاکید کردند: اختصاص زمان زیاد به کار کردن با دستگاه‌های دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال، مشکل‌ساز است.

مراقب باشید | این عارضه چشمی در حال شیوع است

متخصصان هشدار دادند: افزایش زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال مانند تلفن هوشمند، رایانه و تلویزیون باعث شده که کودکان شش ساله به یک عارضه چشمی طاقت فرسا دچار شوند که معمولا بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد.

بیماری خشکی چشم به طور معمول افراد ۵۰ تا ۶۰ ساله را تحت تاثیر قرار می دهد و در صورت عدم درمان می تواند بسیار دردناک و با علائمی از جمله احساس درد، قرمزی و حساس شدن چشم‌ها همراه باشد. مبتلایان به عارضه خشکی چشم این احساس را با احساسی که هنگام خرد کردن پیاز تجربه می‌کنند، مقایسه می‌کنند.

خستگی چشم در کودکان

متخصصان بینایی سنجی تا حدودی افزایش زمان استفاده از دستگاه‌های دارای صفحه‌ نمایش دیجیتال را عامل بروز پدیده خشکی چشم در کودکان می دانند زیرا نگاه کردن به صفحه نمایش به طور چشمگیری میزان پلک زدن را کاهش می دهد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، این عارضه در صورت عدم درمان می تواند آسیب جبران ناپذیری به غدد تولید کننده اشک در پلک ها وارد کند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47443

ارسال نظر