نگرانی از آغاز موج هفتم کرونا

​معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۸ نفر بر اثر کرونا در استان فارس شمار بستری‌های این بیماری در استان به ۱۳۴ نفر رسید.

نگرانی از آغاز موج هفتم کرونا

عباس رضائیان زاده گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، دو میلیون و ۱۶۲ هزار و ۳۲۶ تست تشخیصی مولکولی و تست سریع در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۶۳۰ هزار و ۱۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع تست‌های انجام شده از ابتدای شیوع تاکنون، یک میلیون و ۷۷۰ هزار و ۴۶۹ تست تشخیصی مولکولی بوده که ۵۱۸ هزار و ۳۳۳ مورد بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او گفت: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» ۳۹۱ هزار و ۸۵۷ مورد تست سریع انجام شده و ۱۱۱ هزار و ۷۹۰ بیمار مثبت شناسایی شده است.

رضائیان زاده گفت: با بستری ۲۸ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۴ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۳ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

او گفت: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد جدید فوتی کووید ۱۹ در فارس ثبت نشده و مجموع جان باختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری هشت هزار و ۳۶ نفر است.

رضائیان زاده گفت: همچنین از ابتدای شیوع این بیماری ۶۲۱ هزار و ۴۸۳ هم استانی مبتلا به کووید ۱۹ بهبود یافته که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

این مقام مسئول گفت: در حال حاضر مجموع تعداد دُز تزریق شده واکسن کرونا در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با احتساب سه دُز، به هشت میلیون و ۹۵ هزار و ۸۹۸ دُز رسیده که از این تعداد سه میلیون و ۴۲۱ هزار و ۳۸۶ دُز نوبت اول، سه میلیون و ۱۲۸ هزار و ۶۰۹ دُز نوبت دوم و یک میلیون و ۵۴۵ هزار و ۹۰۳ دُز نوبت سوم واکسن بوده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29601

ارسال نظر