وزیر بهداشت: سلامت نباید فقط منحصر به پولدارها باشد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:سلامت نباید فقط منحصر به پولدارها باشد بلکه باید سلامت را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم.

وزیر بهداشت: سلامت نباید فقط منحصر به پولدارها باشد

بهرام عین اللهی امروزدر بازدید از بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) شهرضاگفت: طرح عدالت و تعالی نظام سلامت در وزارت بهداشت تدوین و دستورالعمل آن به همه بخش‌ها ابلاغ شده و جزو برنامه‌های اصلی قرار گرفته است.

اومی گوید: سلامت نباید فقط منحصر به پولدار‌ها باشد بلکه باید سلامت را برای همه اقشار جامعه فراهم کنیم که در طرح عدالت و تعالی بسته‌های خدمت را تدوین کردیم و به ترتیب پیش می‌بریم.

عین اللهی درمورد دریافتی پزشکان بر اساس محل خدمت آن‌ها باید تغییر کند به طوری که دریافتی پزشکان مناطق محروم باید بالاتر از پزشکان در شهر‌های بزرگ باشد، گفت: این مساله در شورای حقوق و دستمزد مصوب شد و به دنبال آن بسته‌های تشویقی برای پزشکان در مناطق محروم تعیین کردیم.

او بهره وری در بخش عمده‌ای از مراکز دولتی ما کامل نیست، گفت: در این مراکز باید زمینه‌ای فراهم کرد که مردم تنها درد بیماری را داشته باشند نه تامین پول درمان را که در این عرصه با تقویت بیمه‌ها می‌توان به نتیجه لازم رسید.

عین اللهی، بودجه بیماران خاص را هشت هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با تقویت بیمه‌ها باید برای بیماران صعب العلاج و خاص حاشیه امن ایجاد کرد.

به گفته او بزرگترین بودجه در طول تشکیل وزارت بهداشت را سازمان جهانی بهداشت به موضوع تنظیم جمعیت اختصاص داده است، همچنین فرمانداران باید طرح‌های تشویقی ایجاد کنند و اکنون ستاد جوانی جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان راه اندازی شده است و هر خانواده‌ای بچه دار شد همان زمان مادر بیمه می‌شود و تا پنج سال کودک بطور رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

عین اللهی گفت: در دوران کرونا اثبات شد که سلامت بعد از امنیت بسیار اهمیت دارد، بدون سلامت اشتغالی وجود ندارد و رونق اقتصادی نخواهیم داشت.

بزرگترین مولفه قدرت در هر جامعه مردم هستند و پیروزی ایران بر تحریم‌ها و فائق آمدن بر بحران کرونا به دلیل همکاری مردم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آموزش عالی محدود به مرکز و مکان خاصی نیست و باید این امکان برای همه نقاط کشور فراهم شود، گفت: تاسیس دانشکده بهداشت در شهرضا منوط به تعیین حداقل سه رشته پزشکی است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز به منظور بازدید از امکانات بهداشتی شهرستان‌های شهرضا و دهاقان و نیز بیمارستان سیدالشهدای اصفهان به این خطه سفر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28474

ارسال نظر