8 درمان خانگی برای کمک به پوستتان وقتی روز بدی را پشت سر گذاشته‌اید

وقتی روز بدی را پشت سر گذاشته‌اید، با چند درمان خانگی راحت در خانه می‌توانید به پوست خود رسیدگی کنید.

8 درمان خانگی برای کمک به پوستتان وقتی روز بدی را پشت سر گذاشته‌اید

۱. برای سفت کردن پوست خود از یخ استفاده کنید

با این روش می‌توانید پف صورت خود را کم کنید، پوست خود را سفت کنید و آن را روشن و شاداب نگه دارید. سردی همچنین می‌تواند اندازه منافذ را کوچک‌تر کند که باعث می‌شود پوست شما به طور کلی صاف‌تر شود.

۲. یک اسکراب قهوه خانگی را امتحان کنید

 آنتی اکسیدان‌های موجود در کافئین نیز در صورت استفاده خارجی مفید هستند.

 می‌توانید قهوه آسیاب شده را با سایر مواد موجود در آشپزخانه خود مانند عسل، روغن نارگیل یا شیر ترکیب کنید تا یک اسکراب طبیعی درست کنید. این خمیر پوست شما را لایه برداری می‌کند و جوش‌ها و لکه‌های تیره را کاهش می‌دهد و صورت شما را صاف می‌کند.

۳. از دارچین به عنوان تقویت کننده جریان خون استفاده کنید

این ادویه برای تقویت جریان خون نیز شناخته شده‌است: خمیری از عسل، دارچین و ماست، پوست را روشن‌تر و یکدست‌تر می‌کند و از آنجایی که گردش خون باعث حجیم‌تر شدن می‌شود، لب‌های شما پرتر به نظر می‌رسند.

نکته: دارچین ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. برخی از افراد به آن حساسیت بیش از حد دارند، بنابراین باید برای اولین مصرف، ابتدا مقدار کمی از آن را امتحان کنید. خمیر دارچین را روی نقطه کوچکی از پوست خود بمالید و در صورت قرمزی یا خارش فورا آن را بشویید.

۴. در مصرف خارجی چای سبز علاوه بر نوشیدن آن تردید نکنید

این نوشیدنی که به دلیل خواص ضد التهابی، ضد میکروبی و آنتی اکسیدانی خود شناخته شده‌است، یک درمان عالی برای پوست‌های مستعد آکنه است. اما آکنه تنها محصول جانبی سبک زندگی مدرن نیست.

 خواب نامناسب و نمک زیاد در غذا اغلب باعث پف صورت، به خصوص پف دور چشم‌ها می‌شود. پوشاندن چشمان خود با کیسه‌های چای سبز به کاهش تورم کمک می‌کند.

۵. جوش شیرین با سیاهی دور چشم مبارزه می‌کند

اگر اغلب با حلقه‌های تیره زیر چشم خود درگیر هستید، جوش شیرین را امتحان کنید. جوش شیرین به دلیل خاصیت سفید کنندگی معروف است، بنابراین ترکیب آن با شیر می‌تواند به طور جدی لکه‌های تیره را کاهش دهد. از آنجایی که سدیم دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده نیز می‌باشد، می‌تواند یک ماده مفید در کرم‌ها برای تحریک و بثورات پوستی باشد.

۶. از آب سیب زمینی به عنوان سفید کننده طبیعی برای لکه‌های تیره روی پوست استفاده کنید

شاید عجیب به نظر برسد، اما آب سیب زمینی یک سفید کننده طبیعی است: با این آب می‌توانید لک، آفتاب سوختگی و لکه‌های تیره روی پوست خود را درمان کنید.

۷. پوست خود را با چای بابونه آرام کنید

چای بابونه به دلیل خواص ضد التهابی آن شناخته شده‌است و بنابراین شستن صورت با آن یک راه طبیعی عالی برای کاهش قرمزی و التهاب است. همچنین، اگر پوست خشک یا تحریک شده‌ای دارید، می‌توانید از آن به عنوان یک مرطوب‌کننده روزانه استفاده کنید.

۸. لکه‌های پوستی را با پوست موز از بین ببرید

مالیدن پوست موز روی پوست می‌تواند اسکار آکنه را سریعتر محو کند و کمتر دیده شود، همچنین پوست را آبرسانی کرده و چین و چروک را کاهش می‌دهد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 7816

ارسال نظر