با چند قدم هوشمندانه خانه‌تان را امن‌تر کنید

چند قدم هوشمندانه می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان و افراد خانواده‌تان در برابر خطرهای بالقوه محافظت کنید.

با چند قدم هوشمندانه  خانه‌تان را امن‌تر کنید

چند قدم هوشمندانه می‌تواند به شما کمک کند تا از خودتان و افراد خانواده‌تان در برابر خطرهای بالقوه محافظت کنید.

آلیسین ا. بریجز کاردرمانگر در مرکز پزشکی جان ‌هاپکینز می‌گوید مسئله جالبی که در مورد تغییرات در خانه وجود دارد، این است که لازم نیست این تغییرات بزرگ باشند تا تأثیر بزرگی بگذارند. بریجز و کارشناسان مرکز جان‌هاپکینز ۷ نکته ارائه می‌دهند که می‌تواند شما را محافظت کند.

با این ۷ قدم  خانه‌تان را امن‌تر کنید

۱- حسگرهای دود

این که یک حسگر دود در حمام و یکی هم در محل‌های خواب در خانه نصب کنید، بسیار ایده‌آل است. در راه‌پله‌های ساختمان‌ها هم در هر طبقه خوب است که یک حسگر دود وجود داشته باشد. همین‌طور اگر زیرزمین دارید در آنجا هم یک حسگر نصب کنید.

۲- تشخیص دهنده منواکسیدکربن

منواکسیدکربن یک گاز بی‌رنگ، بی‌بو و بالقوه کشنده است. بنابراین این که قادر باشید آن را تشخیص دهید، می‌تواند نجات‌بخش زندگی‌تان باشد. بنابراین به‌خصوص اگر لوازم خانگی یا وسایل گرمایشی دارید که با روغن، پروپان، گاز طبیعی یا چوب کار می‌کنند، یک ردیاب منواکسیدکربن در خانه نصب کنید.

۳- کپسول‌های آتش‌نشانی

در خانه و پارکینگ یک کپسول آتش‌نشانی قابل حمل و چندمنظوره داشته باشید. بهتر است یک کپسول آتش‌نشانی کوچک هم در آشپزخانه و ماشین داشته باشید.

۴- نرده

هر جای خانه که پله دارید (راه‌پله، ورودی، زیرزمین) لازم است نرده‌های محکم داشته باشید که در هر دو طرف پله نصب شده باشند.

۵- میله

نصب کردن میله‌ در جایی مثل حمام می‌تواند خطر زمین افتادن را کم‌تر کند. این میله‌ها را در کنار دوش یا وان نصب کنید. اما به یاد داشته باشید از میله‌هایی که با قدرت مکش به دیوار نصب می‌شوند، استفاده نکنید. به جای آن میله‌هایی را که با پیچ به دیوار نصب می‌شوند، انتخاب کنید. بهتر است که از میله‌هایی استفاده کنید که سطحشان بافت دارد و دستتان روی آنها لیز نمی‌خورد.

۶- نور

اگر می‌توانید از چراغ‌های داری حسگر در هال خانه استفاده کنید. به این ترتیب دیگر لازم نیست شب‌ها یا نیمه شب‌ها خودتان روشنشان کنید و احتمالا در تاریکی زمین بخورید و با حرکت شما روشن می‌شوند. برای راهروهای بیرون خانه هم می‌توانید از این چراغ‌ها استفاده کنید. این کار مصرف برق را هم کم می‌کند.

۷- خطرات کف را برطرف کنید

شاید بهتر باشد فرش‌های لغزنده را که خطر زمین خوردن دارند، جمع کنید. برای پله‌های چوبی، در نظر داشته باشید که یک عاج غیرلغزنده روی لبه‌ها نصب کنید تا جلوی زمین خوردن را بگیرد و بتوانید لبه‌های پله‌ها را تشخیص دهید.

 

منبع: همشهری آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6777

ارسال نظر