۷ ترفندی که برای شناخت بدن به کارتان می‌آید

با به کار بردن این ترفندهای ساده می‌توانید به شناخت بدن خودتان دست یابید.

۷ ترفندی که برای شناخت بدن به کارتان می‌آید

۱- میزان جذب رطوبت مو

برای بررسی این مورد، می توانید چند تار موی شسته و خشک شده تان را در یک لیوان آب بیندازید. اگر پایین رفت، یعنی میزان جذب مویتان بالاست و هر محصولی را که در حال استفاده از آن هستید جذب می کند و به راحتی در هوای باز خشک می شود

۲- خطوط افقی بر روی گردن

خانم های یائسه استروژن کمتری از آن مقداری که بدن شان برای استحکام استخوان ها نیاز دارد تولید می کنند. و چروک های ناحیه گردن نشانه ای از این موضوع هستند که استخوان ها دارند شکننده تر و کم‌ تراکم‌ تر می شوند

۳- زخم دهان و زبان

شایع ترین دلایل پیدا شدن این زخم ها سیگار کشیدن، آلرژی، اشتباهی گاز گرفتن زبان و التهاب است. اما اگر هیچ کدام از این ها وجود نداشت و باز شما شاهد این زخم ها بودید، ممکن است کمبود ویتامین B۱۲، آهن یا اسید فولیک داشته باشید.

۴- ناخن ها و ماهکِ پوسته پوسته و نقطه های سفید روی ناخن

شایع ترین دلایل برای این موارد، کمبود آهن و کم آبی بدن است. دلایل دیگر ممکن است کم‌کاری تیروئید، ناراحتی ریه یا بیماری کلیوی باشد. بهترین راه برای درمان ناخن هایتان این است که رژیم غذایی سرشار از آهن داشته باشید و ناخن هایتان را مرطوب نگه دارید.

ظاهر شدن لکه های سفید روی ناخن ها می تواند ۴ دلیل داشته باشد: حساسیت، عفونت قارچی، آسیب یا کمبود مواد معدنی. معمولاً روی و کلسیم مقصران رایج این کمبود هستند. اولین کاری که باید بکنید انجام آزمایش خون است.

۵- پاشنه های ترک خورده

عامل پاشنه های ترک خورده می تواند پوست خشک، هوای سرد و یا ایستادن طولانی مدت در طول روز باشد. اما این علائم می توانند نشان دهنده ی مشکلات حادتری نظیر اگزما، کم‌کاری تیروئید و دیابت نیز باشند.

 می توانید برای درمان پاشنه های ترک خورده، پاها را به مدت ۲۰ دقیقه در آب صابون قرار دهید و با سنگ پا آن ها را بسایید. بعد باید مرطوب کننده ای که حاوی «اسید لاکتیک»، «روغن جوجوبا» یا «شی باتر» است را روی آن ها بمالید.

۶- قرمزی گردن، گونه ها و پیشانی

آکنه ی روزاسه مهم ترین دلیل قرمزی این نواحی است و تنها در امریکا ۱۴ میلیون نفر به آن مبتلا هستند. احتمال ابتلای اشخاص بالای ۳۰ سال که پوست روشنی دارند به این عارضه بیشتر است چرا که بچه ها به ندرت به آن دچار می شوند.

طریقه ی شایع درمان آکنه ی روزاسه استفاده از داروهای موضعی و خوراکی است. در موارد حادتر پزشک ممکن است از لیزر برای زدودن رگ های خونی نمایان استفاده کند.

۷- چشم های پف‌دار یا متورم

اگر دچار عفونت نشده اید و به چیزی حساسیت ندارید و با این حال چشم تان متورم است باید بدانید شایع ترین دلیل، مصرف بیش از حد نمک است. با این کار آب بیشتری در بدن و صورت تان گیر می افتد. باید مصرف نمک خود را کاهش داده و پتاسیم بیشتری مصرف کنید.

دلایل دیگر، می توانند بیماری گریوز، مجرای اشکی مسدود شده، کشیدن سیگار و کمبود خواب باشند. کمپرس سرد، چای کیسه ای و ماساژ صورت چند تا از ساده ترین کارهایی است که می توانید خودتان انجام دهید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6569

ارسال نظر