با این آجیل مثل آب خوردن لاغر شوید!

مصرف این آجیل برای کاهش وزن مفید است و کمک بسیاری به لاغری می‌کند.

با این آجیل مثل آب خوردن لاغر شوید!

 اگر سعی در کاهش وزن خود دارید، حتما از مزایای آجیل در رژیم غذایی خود آگاه شوید. آجیل علاوه بر طعم خوشمزه، پر از مواد مغذی است که برای حفظ سلامت مفید و ضروری هستند، گردو یکی از اجزای آجیل است که می تواند در رژیم غذایی قرار گرفته و به شما در کاهش وزن کمک کند.

ارزش غذایی گردو:

گردو به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، پروتئین، آنتی اکسیدان ها، منیزیم، مس، ویتامین آ و د برای کاهش وزن موثر است. 12 تا 14 نیمه گردو به شما حدود 190 کالری می دهد، اما همه کالری ها برای سلامتی بد نیستند. برعکس گردو فواید زیادی دارد مانند کاهش التهاب، کاهش خطر بیماری قلبی، کنترل دیابت و جلوگیری از پیری.

میزان کالری گردو:

هر 100 گرم گردو 645 کالری دارد. گردو کالری انبوهی دارد اما مصرف آن باعث افزایش سوخت و ساز بدن و متابولیسم میشود و طبق مطالعات متعدد، انرژی جذب شده از آجیل ها نسبت به مواد مغذی آنها کم تر از انتظار است.

گردو

چرا مصرف گردو وزن را کاهش می دهد؟

تامین انرژی مورد نیاز بدن:

گردو با تامین انرژی مورد نیاز بدنتان سبب کاهش وزن شما میشود پس همانطور که بخش تناسب اندام نمناک اشاره کرده است زمانی که گردو مصرف کنید سایر کالری های دیگر از مواد غذایی در طول روز را کاهش دهید.

بهبود سلامت دل و روده:

سلامت شکم برای مدیریت وزن بسیار ضروری است. شکم ناسالم می تواند خطر چاقی، بیماری های قلبی و سرطان را افزایش دهد. اگر از سلامت شکم برخوردار هستید به طور خودکار قادر به هضم صحیح غذا و کنترل وزن خود خواهید بود.

گردو

کنترل اشتها:

گردو برای کنترل گرسنگی خوب است و می تواند به شما کمک کند تا مدت زمان طولانی تری سیر مانده و میلی به غذاهای دیگر نداشته باشید زیرا بعد از مدتی که گردو مصرف نماییم، بخشی از مغز آنها به نام اینسولا فعالیتش بیشتر می شود، این بخش از مغز در کنترل اشتها دخالت دارد. بنابراین مصرف گردو سبب کاهش وزن در افراد خواهد شد.

سرشار از چربی های امگا ۳:

گردو دارای چربی های امگا 3 فراوانی است که اگر به طور منظم و در مقدار مناسب مصرف شود سبب کاهش اشتها شده و به کاهش وزن کمک می کند.

کاهش قند خون:

افرادی که به طور منظم گردو را در رژیم غذایی خود قرار می دهند، به تدریج میلشان نسبت به مصرف شیرینی ها، غذاهای پرکالری و پر حجم و چرب کمتر می شود و خطر ابتلا به دیابت و چاقی مفرط در آنها کاهش می یابد. مصرف گردو باعث افزایش حساسیت به انسولین میشود.

کاهش کلسترول:

گردو سرشار از چربی های مفید است و این چربی ها کلسترول بد خون را پایین آورده و کلسترول خوب خون را بالا میبرند.

با مصرف گردو چربی های دور شکم و پهلو را بسوزانید:

گردو یک ماده غذایی مفید برای چربی سوزی است. گردو خاصیت MUFA دارد بدین معنی که دارای چربی مفید بوده و چربی های مضر و اشباع شده ندارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از MUFA ها مثل گردو و ماهی در آب شدن چربی های دور شکم و پهلو کارآمد است زیرا چربی های مفید چربی های دور شکم و پهلو را با افزایش یک سوخت ساز مناسب از بین میبرند.

مصرف MUFA ها سبب کاهش کلسترول بد خون، تامین پروتیین ها و فیبر بدن، سلامت قلب می شود پس این مواد غذایی را روزانه و به اندازه مصرف کنید تا از شر چربی های شکم و پهلو راحت شوید و اندامی متناسب و خوش فرم داشته باشید.

چطور گردو را برای کاهش وزن مصرف کنید؟

بهترین زمان خوردن گردو قبل از هر دو وعده غذایی روزانه است. قبل از غذا یک مشت گردو (30 گرم) یا چند عدد گردو بخورید پس از 15 تا 30 دقیقه یک لیوان آب بنوشید، اینگونه احساس سیری بیشتری خواهید کرد و در نهایت غذای کمتری می خورید زیرا گردو سرشار از فیبر است و سبب می شود اشتهایی برای پرخوری و مصرف دسرهای خامه ای و... نداشته باشید. همچنین باید توجه داشت که ورزش بدنی روزانه و خوردن غذاهای سالم نظیر سبزیجات سبز و میوه ها برای وزن ایده ال ضروری است.

سایر خواص گردو:

گردو منبع غنی منگنز و مس، منیزیم و فسفر، آهن و کلسیم و و مقدار کمی سدیم و نمک است و حاوی ویتامین B3 ، B6 ، B5 ، E ، B2 می باشد و خواص زیر را داراست:

محافظت از پوست

استحکام استخوان

تنظیم متابولیسم بدن

تقویت هوش و حافظه

درمان کننده درد مفاصل

تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

تنظیم کننده فشار خون

مفید برای پوست و مو

بهبود گردش خون

جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی

بهبود صفرا

خواص گردو

خواص درمانی گردو را بشناسید

۱. جوان سازی پوست صورت

مقادیر بالای ویتامین‌های گروه B موجود در مغز گردو به کاهش استرس که یکی از علل چین و چروک پوست صورت و دور چشم می‌باشد، کمک می‌کند. ویتامین E موجود در گردو در واقع یک آنتی اکسیدان قوی است که به کاهش رادیکال‌های آزاد کمک کرده و باعث جوان سازی پوست صورت می‌شود.

۲. مرطوب کننده طبیعی پوست

مغز و روغن گردو دارای خواص آبرسانی قوی هستند که به عنوان مرطوب کننده پوست عمل کرده و به درمان خشکی آن کمک می‌کنند.

۳. رفع سیاهی دور چشم

گفته می‌شود که استفاده منظم از روغن گردو به دلیل خواص آرامش بخش طبیعی به درمان سریع پف و سیاهی دور چشم کمک می‌کند.

۴. تقویت و افزایش رشد مو

گردو منبع خوبی از پتاسیم، اسید‌های چرب امگا ۳، امگا ۶ و امگا ۹ می‌باشد که باعث تقویت فولیکول‌های مو شده و به افزایش رشد مو کمک می‌کند.

۵. درمان شوره سر

مغز و روغن گردو دارای خواص مرطوب کنندگی طبیعی هستند که پوست سر را هیدراته کرده و به پیشگیری و درمان شوره مو کمک می‌کنند.

۶. جنین و زنان باردار

گردو غنی از مواد معدنی ضروری از جمله پروتئین، فیبر، کلسیم، منیزیم، فسفر، منگنز و پتاسیم می‌باشد که برای رشد جنین و تامین انرژی و مواد مغذی مورد نیاز زنان در دوران بارداری مفید می‌باشد.

منگنز وجود در گردو یک ماده مهم برای رشد مغز، بافت‌ها و عضلات جنین می‌باشد.

۷. مردان

مصرف روزانه گردو، قدرت باروری را افزایش می‌دهد و به درمان ناتوانی جنسی در آقایان کمک می‌کند.

۸. تقویت حافظه و تمرکز

متخصصان می‌گویند که خوردن روزانه گردو باعث تقویت حافظه شده و خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می‌دهد؛ تحقیقات در دانشگاه کراچی نشان داده که مقادیر بالای اسید‌های چرب امگا ۳ و ویتامین E موجود در گردو به تقویت حافظه و بهبود عملکرد مغز کمک کرده و خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر را کاهش می‌دهند.

۹. نوزادان و کودکان

بسیاری از متخصصان سلامت توصیه می‌کنند که گردو را به عنوان تقویت کننده مغز به رژیم غذایی نوزادان و کودکان خود اضافه کنید.

مغز گردو غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به درمان اختلالات رفتاری و بیش فعالی کودکان کمک می‌کند.

فراموش نکنید که گردو ممکن است باعث آلرژی و حساسیت شود پس توصیه می‌کنیم که قبل از استفاده از مغز گردو برای نوزادان و کودکان با پزشک متخصص مشورت کنید.

۱۰. لاغری و کاهش وزن

تحقیقات انجام شده در دانشگاه لومیا لیندا، کالیفرنیا نشان داده که مصرف ۳۵ گرم گردو در روز باعث افزایش وزن قابل توجهی در افراد نمی‌شود بلکه مصرف گردو متابولیسم بدن را بهبود بخشیده و برای لاغری و کاهش وزن مفید می‌باشد.

گردو همچنین به دلیل مقادیر بالای مواد مغذی و پروتئین‌هایی که دارد به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری، کاهش وزن و کاهش چربی شکم می‌شود.

۱۱. یبوست

مقادیر بالای فیبر موجود در گردو به بهبود حرکات روده و افزایش عملکرد آن‌ها کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می‌باشد.

۱۲. کبد چرب

گردو به دلیل مقادیر بالای اسید‌های چرب سالم موجود در آن به سم زدایی کبد کمک کرده و برای درمان بیماری‌هایی مانند کبد چرب مفید است.

آرژنین موجود در مغز گردو هم به حذف آمونیاک از کبد کمک می‌کند.

خواص گردو

۱۳. نقرس

مصرف روزانه گردو به دلیل مقادیر کم پورین که دارد به سم زدایی بدن و دفع اسید اوریک اضافی خون کمک کرده و نقرس را درمان می‌کند.

۱۴. استرس و افسردگی

گردو حاوی مقادیر بالای اسید‌های چرب امگا ۳ می‌باشد و تحقیقات نشان داده که این اسید‌های چرب اشباع نشده با بهبود عملکرد انتقال دهنده‌های عصبی به افزایش میزان هورمون‌های سروتونین و دوپامین در خون کمک کرده و به پیشگیری و درمان استرس، اضطراب و افسردگی کمک می‌کنند.

۱۵. دیابت و قند خون

مغز گردو حاوی مقادیر زیادی چربی‌های غیر اشباع است که مصرف آن خطر ابتلا به دیابت نوع دو را کاهش می‌دهد. براساس یک مطالعه زنان و مردانی که ۲۸ گرم گردو دو بار در هفته مصرف می‌کردند ۲۴ درصد کمتر به دیابت نوع ۲ مبتلا شده اند.

۱۶. سرطان

مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان‌ها و ترکیبات فنولی موجود در مغز گردو به کاهش رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و خطر ابتلا به انواع سرطان و تومور را کاهش می‌دهد.

یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ در دانشگاه تگزاس نشان داده که مصرف منظم گردو در رژیم غذایی خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد.

یک تحقیق در سال ۲۰۰۹ نشان داده که مصرف منظم گردو خطر ابتلا به سرطان سینه را در زنان کاهش می‌دهد.

۱۷. تقویت سیستم ایمنی بدن

مقادیر بالای آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین C موجود در مغز گردو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن و سرماخوردگی را کاهش می‌دهد.

۱۸. فشار خون

مقادیر بالای چربی‌های سالم، منیزیم و فیبر موجود در گردو به سلامت عروق خونی کمک کرده و فشار خون بالا را کاهش می‌دهند.

۱۹. چربی و کلسترول خون

گردو غنی از اسید‌های چرب امگا ۳ بوده و به دلیل خواص ضد التهابی که دارد به کاهش چربی و کلسترول خون بالا کمک می‌کند.

در طب سنتی از ترکیب گردو با عسل برای کاهش کلسترول خون بالا در افراد استفاده می‌شود.

۲۰. قلب

اسید‌های چرب امگا ۳ موجود در گردو به حفظ سلامت شریان‌ها و بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را کاهش می‌دهد.

یک مطالعه در سال ۲۰۱۲ نشان داده که مصرف گردو، خطر ابتلا به سندروم متابولیک که یکی از علل ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است را کاهش می‌دهد.

۲۱. ضد التهاب طبیعی

گردو دارای خواص ضد التهابی طبیعی است که خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی مانند آرتریت، آسم و اگزما را کاهش می‌دهد.

۲۲. درمان بی خوابی شبانه

گردو حاوی ملاتونین است و مصرف منظم آن به بهبود عملکرد مغز و درمان بی خوابی شبانه کمک می‌کند.

۲۳. سنگ کیسه صفرا

مطالعات در آمریکا نشان داده که مصرف منظم گردو خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را کاهش می‌دهد.

۲۴. پوکی استخوان

مقادیر بالای مس، منیزیم و منگنر موجود در گردو به تقویت استخوان‌ها کمک کرده و خطر ابتلا به شکستگی و پوکی استخوان‌ها را کاهش می‌دهند.

۲۵. درمان صرع

گفته می‌شود که افرادی که دچار تشنج و صرع می‌شوند، منگنز کمتری نسبت به افراد سالم دارند؛ برخی تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که منگنز موجود در گردو به درمان صرع کمک می‌کند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58748

ارسال نظر