چطور مانع خیانت همسرم بشم؟

هر سال، روج های زیادی در سراسر جهان با اتفاق ناگوار خیانت روبرو می شوند. تجربه وحشتناکی است. سوال این است که "آیا ازدواج می تواند از خیانت جان سالم به در ببرد؟"

چطور مانع خیانت همسرم بشم؟

هر سال، روج های زیادی در سراسر جهان با اتفاق ناگوار خیانت روبرو می شوند. تجربه وحشتناکی است. سوال این است که "آیا ازدواج می تواند از خیانت جان سالم به در ببرد؟"

آیا ازدواج می تواند از خیانت جان سالم به در ببرد؟برای پاسه به این مهم ابتدا باید نگاهی به اعداد آماری در مورد اینکه چند زوج خیانت را تجربه کرده اند بیندازیم که امری بعید است، زیرا زوج های زیادی وجود دارند که بدون اینکه کسی بداند به دلیل خیانت ، تصمیم به پایان دادن به رابطه گرفته اند.

وقتی کسی خیانت کرده است، بحث کردن درباره آن مشکل خواهد بود و درخواست کمک سخت است. معمولاً، شخص بی گناه ممکن است احساس گناه و شرم کند، حتی اگر کسی نباشد که مرزهای زناشویی را زیر پا گذاشته است. این مهم است که همسری که به او خیانت شده بداند که این تقصیر او نبوده است.

صرف نظر از اینکه طرف رابطه خیانت داشته است، تا زمانی که بهبودی پیش می رود، اگر هر دو طرف مایل به دریافت کمک باشند، ازدواج می تواند نجات یابد. کار سخت خواهد بود اما در نهایت ارزشمند است.

اثرات خیانت

بی وفایی می تواند باعث افسردگی، ناراحتی و درد شدید شود. این اتفاق باعث می شود که یک یا هر دو شخص در رابطه احساس گمگشتگی داشته باشند  و هیچ ایده ای برای تلاش و بازگرداندن رابطه نداشته باشند.

خیانت همسر

نکاتی برای بهبودی

اولین واکنش شخصی که خیانت دیده، ممکن است سرزنش کردن شریک خیانتکار خود باشد، اما بعید است که در درازمدت مثمر ثمر واقع شود.

دریافت حمایت مناسب از طریق مشاوره، حمایت اجتماعی و مراقبت از خود در مدیریت طیف وسیعی از احساساتی که ممکن است تجربه کنید مفید است.

این امری عادی و طبیعی است که شریکی که مورد خیانت قرار گرفته بپرسد "چرا من؟" و می خواهم بدانم چرا این خیانت رخ داده است.

از طریق پشتیبانی مناسب مانند مشاوره، ممکن است به پاسخ هایی که می خواهید برسید و مهم ترین چیزی که باید بدانید، به عنوان شریکی که به او خیانت شده ، این است که این اشتباه تقصیر شما نبوده است!

هر ازدواجی آزمایش ها و مصیبت هایی دارد، اما هیچ چیز خیانت را توجیه نمی کند.

در سفر خود برای بهبودی از خیانت، این سوالات را از خود بپرسید:

  • آیا ازدواج ما می تواند پس از خیانت ادامه یابد؟
  • آیا من دوست دارم زندگی خودم را با دیدن خیانت حفظ کنم؟
  • آیا ازدواج ما ارزش سرمایه گذاری دارد؟
  • آیا من (و شریکم) مایل به انجام کارهای لازم برای بازسازی اعتماد و بهبودی هستیم؟

اگر به هر یک از این مسائل پاسخ "بله" داده باشید، ازدواج شما قطعاً می تواند پس از خیانت بازیابی شود.

شانس شما برای عبور  از خیانت و بخشش در حال حاضر بسیار افزایش می یابد به ویژه زمانی که امیدوار می شوید و مایل به انجام تلاش های لازم برای حفظ رابطه هستید.

اکثر زوج هایی که تلاش های لازم را برای مشاوره و استفاده از منابع خود انجام می دهند، در نتیجه رابطه ای شگفت انگیز در آینده دارند.

مراحل بهبودی از خیانت

برای بازیایی ازدواج خود به تلاش زیاد و تمایل به یافتن کمک نیاز دارید. مواردی مانند برقراری ارتباط، درخواست بخشش، خواندن کتاب های خودباوری، خرید، جبران و تلاش برای ترمیم رابطه، توجه بیشتر، مراجعه به مشاوره، تعیین حد و مرز، یادگیری راه های جدید برای برقراری ارتباط، و ... اقداماتی است که برای بازسازی اعتماد قابل انجام است.

یک مشاور حرفه ای می تواند شما را از طریق هر یک از مراحل و مهارت های لازم برای بهبودی از آسیب خیانت راهنمایی کند.

همچنین، در مراحل اولیه، بسیاری از افراد، پس از بحث در مورد تجربه خیانت ممکن است یک نزول اولیه را در رابطه خود تجربه کنند. این ممکن است به دلیل بیرون آمدن اطلاعات جدید یا بروز احساس رنجش و تلخی باشد.

اگر این اتفاق افتاد، مهم است که آن را در مشاوره زوجی یا فردی مطرح کنید تا مشاور بتواند در پردازش و مدیریت انتظارات با شما همکاری کند. این مسیر احتمالاً یک ترن هوایی خواهد بود، بنابراین هر دو نفر باید از نظر قانونی و احساسی آماده باشند تا ازدواج خود را بازسازی کنند.

در نهایت، هر ازدواجی مشکلات خود را دارد، اما اگر هر دو طرف مایل باشند که این طوفان ها را پشت سر بگذارند و به دنبال کمک و منابع بگردند ، معمولاً نتیجه مثبت است. همچنین، اگر آسیب خیانت را تجربه می کنید، تنها نیستید. بسیاری از مشاوران حرفه ای تنها با یک تماس تلفنی از شما فاصله دارن

 

منبع: اقتصادانلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 56344

ارسال نظر