ویژگی زنان جذاب را بشناسید

زنان با اعتماد به نفس قادرند مخالفت خود را خیلی صریح و البته بسیار محترمانه بیان کنند.

ویژگی زنان جذاب را بشناسید

زنان با اعتماد به نفس قادرند مخالفت خود را خیلی صریح و البته بسیار محترمانه بیان کنند.

به گزارش عرشه آنلاین، اعتماد به نفس یا خودباوری، ارزشی است که افراد برای توانایی‌ها، افکار و عقاید خود قائل می‌شوند.

این ویژگی که در چهره، رفتار و حرکات نمود پیدا می‌کند، از عوامل مهم جذابیتِ خانم‌ها به حساب آمده و باعث می‌شود دیگران از بودن در کنار چنین زنانی حس خوبی داشته باشند. در این مقاله به ۹ ویژگی مهمِ زنان با اعتماد به نفس، اشاره شده است.

۱. نقاط ضعف خود را می‌پذیرند

«هیچ‌کس کامل نیست.» هر چند این جمله‌ی کلیشه‌ای را زیاد شنیده‌ایم، ولی بسیاری از ما به آن اعتقاد قلبی نداریم. از ویژگی‌های بارز زنان با اعتماد به نفس، «خودآگاهی» است.

آن‌ها با آگاهی به این موضوع که پذیرفتن ضعف‌های‌شان تا چه اندازه به محو شدن آن‌ها کمک می‌کند، کاستی‌های خود را می‌پذیرند و با تکیه بر نقاط قوت، برای بهبود نقاط ضعف خود تلاش می‌کنند. آن‌ها خود را همان‌طور که هستند دوست دارند و وقت و زمان خود را صرف بی‌نقص بودن و بهترین بودن نمی‌کنند.

۲. قدرت «نه گفتن» دارند

زنان با اعتماد به نفس قادرند مخالفت خود را خیلی صریح و البته بسیار محترمانه بیان کنند.

آن‌ها رُک و صادق هستند و وعده‌های بی‌جا نمی‌دهند؛ چون حقیقت را بر دروغ مصلحتی و رفتار عجیب بعد از آن ترجیح می‌دهند. به جای انجام کارهایی که دیگران را خشنود می‌کند، ترجیح می‌دهند وقت‌شان را صرف اموری کنند که واقعا از آن لذت می‌برند.

۳. شنونده‌ی خوبی هستند

این زنان در حالی که به قضاوت‌های خود ایمان دارند، به اظهار نظر دیگران نیز به خوبی گوش می‌دهند. آن‌ها لزوما تمام آنچه را که می‌شنوند، دوست ندارند ولی از شنیدن دریغ نمی‌کنند. معتقدند انتقاد سازنده و گوش دادن به نظرات دیگران، راهی خوب برای رسیدن به حل و فصل موضوعات است.

زنان با اعتماد به نفس و جذاب ویژگی‌های زیادی دارند.

۴. هم‌رنگ جماعت نمی‌شوند

زنان با اعتماد به نفس در جستجوی علایق درونی خود هستند و هرگز برای جلب رضایت اطرافیان هم‌رنگ جماعت نمی‌شوند. آن‌ها به اندازه‌ی کافی شجاع هستند که تنها خود را در نظر بگیرند و هیچ‌گاه کاری را که به آن اعتقاد قلبی ندارند انجام نمی‌دهند.

۵. با شکست‌های عاطفی مقابله می‌کنند

زنان با اعتماد به نفس، به اندازه کافی قوی هستند که اگر رابطه‌ی عاطفی‌شان با شکست مواجه شد خود را نجات دهند.

آن‌ها به شکست عشقی به عنوان یک تجربه می‌نگرند و همیشه در جستجوی فرصت‌های خوب هستند. باورشان این است که لایق رابطه‌ای عالی هستند و اجازه نمی‌دهند گذشته، در زندگی حال‌شان تأثیر منفی بگذارد.

۶. از دیگران کمک می‌گیرند

زنان با اعتماد به نفس می‌دانند که انجام تمام کارها به تنهایی ممکن نیست. آن‌ها باور دارند که کمک گرفتن از دیگران امری طبیعی بوده و نه تنها نشانه‌ی ضعف نیست، بلکه بیان‌گر قدرت در به‌دست آوردن خواسته‌های‌شان است.

۷. احساسات خود را ابراز می‌کنند

زنان با اعتماد به نفس هرگز احساسات‌شان را در خود حبس نمی‌کنند و بدون توجه به موقعیت و واکنش دیگران، می‌کوشند هیجان و احساس خود را بروز دهند.

۸. زنان با اعتماد به نفس خور را می‌بخشند

احساس گناه تنها هیجانی موقتی و گذرا برای بررسی رفتار و کردار، تلاش برای تصحیح کردن اشتباهات و در نهایت عذرخواهی است. این احساس ناخوشایند را هرگز نباید در ذهن انبار کرد.

زنان با اعتماد به نفس، تقصیرات و اشتباهات خود را می‌پذیرند، راه‌هایی برای اصلاح آن‌ها پیدا می‌کنند و سپس کاملا از آن‌ها خلاص می‌شوند.

۹. از دیگران حمایت می‌کنند

زنان با اعتماد به نفس باور دارند که موفقیتِ دیگران مانع موفقیت و پیروزی آن‌ها نیست. از بلندپروازی دیگران خوشحال می‌شوند و با تقسیم تجربه‌های خود و تشویق‌های صادقانه و صمیمانه، دیگران را در رسیدن به اهداف‌شان حمایت می‌کنند.

جمع‌بندی

این نکته را همیشه در نظر داشته باشید که اعتماد به نفس موجب رشد شما می‌شود. مورد ۶ را به یاد آورید. مهارت در این مورد کلید شما برای رسیدن به وضعیت مطلوب خواهد بود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 54335

ارسال نظر