معمولاً زنان چند وقت بعد از طلاق ازدواج می‌کنند؟

در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع طلاق، طلاقی است که با توافق زوجین صورت می‌گیرد که به آن طلاق توافقی گفته می‌شود.

معمولاً زنان چند وقت بعد از طلاق ازدواج می‌کنند؟

در حال حاضر یکی از رایج‌ترین انواع طلاق، طلاقی است که با توافق زوجین صورت می‌گیرد که به آن طلاق توافقی گفته می‌شود. طلاق توافقی نیز مانند طلاق از طرف زن و طلاق از طرف مرد نیازمند نگه داشتن عده طلاق توسط زن است.

طلاق توافقی

به گزارش عرشه آنلاین، در این نوع از طلاق، زن و مرد دیگر به داوری ارجاع داده نمی‌شوند و خودشان می‌توانند با توافق در خصوص مسائلی همچون مهریه زن، حضانت فرزندان، اجرت‌المثل ایام زوجیت و مسائلی از این قبیل با یکدیگر به توافق رسیده و با مراجعه به دادگاه خانواده تقاضای طلاق توافقی نمایند.

عده طلاق توافقی

در ماده ۱۱۵۱قانون مدنی، عده طلاق زن مطرح شده است. بر اساس این ماده به طور کلی عده طلاق سه طهر است. بنابراین در طلاق توافقی هم عده طلاق سه طهر است. یعنی اینکه زن بایستی از تاریخ وقوع طلاق سه بار دوران پاکیزگی بعد از عادت ماهانه را به پایان برساند. البته اگر هنگام طلاق زن در سنی باشد که معمولا زنان در آن سن عادت ماهیانه خواهند داشت ولی به دلایلی مانند بیماری و غیره عادت ماهانه نشود، باید به مدت سه ماه عده نگه دارد

شرایط ازدواج مجدد بعد از طلاق

شرایط ازدواج مجدد برای زنان مطلقه یا زنانی که شوهر آن فوت کرده است، تنها شامل این است که زن ۳ ماه عده پس از جدایی نگاه دارد و به محض دیدن عده سوم می‌تواند به عقد مرد دیگری درآید. همچنین برای مردان در مورد ازدواج با زن مطلقه، آن‌ها باید صبر کنند تا عده زن گذشته و سپس او را عقد کنند.

یکی از مهم‌ترین چالش‌های ازدواج مجدد مردان بعد از طلاق، عدم تمایل آن‌ها به ازدواج است. در واقع مردان بعد از طلاق، شانس کمتری برای ازدواج مجدد نسبت به زنان دارند و این مسأله می‌تواند دلایل اخلاقی, روانی و فرهنگی زیادی داشته باشد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 47426

ارسال نظر