علت اصلی بیماری قلبی مشخص شد

مطالعه‌ای جدید شیرین‌کننده‌های بدون کالری را با افزایش خطر حوادثی مانند حملات قلبی و سکته مرتبط می‌کند.

علت اصلی بیماری قلبی مشخص شد

مطالعه‌ای جدید شیرین‌کننده‌های بدون کالری را با افزایش خطر حوادثی مانند حملات قلبی و سکته مرتبط می‌کند.

به گزارش عرشه آنلاین، بسیاری از افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند یا کالری دریافتی خود را کاهش دهند ممکن است به شیرین‌کننده‌های مصنوعی به عنوان یکی از راه‌های کمک به دستیابی به این اهداف روی بیاورند. اما این مطالعه نشان می‌دهد که تعویض شکر واقعی با شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش دهد. این مطالعه که بیش از ۱۰۰۰۰۰ بزرگسال را برای حدود یک دهه دنبال کرد، یکی از بزرگترین مطالعاتی است که تاکنون برای شناسایی مشکلات سلامت قلبی عروقی با جایگزین‌های شکر انجام شده است.

بر اساس نتایج منتشر شده به طور کلی، شیرین‌کننده‌های مصنوعی با ۹ درصد بیشتر خطر ابتلا به هر نوع بیماری قلبی عروقی و ۱۸ درصد بیشتر احتمال سکته مرتبط هستند. در شروع مطالعه، هیچ یک از شرکت‌کنندگان سابقه بیماری قلبی عروقی یا دیابت نداشتند و هیچ یک از آنها در طول دو سال اول پیگیری با این شرایط تشخیص داده نشدند. شرکت‌کنندگان به طور متوسط ۴۲ سال سن داشتند و بیشتر آنها زن بودند.

یکی از حدود پنج پرسشنامه غذایی را که در دو سال اول مطالعه تکمیل کردند نشان داد که ۳۷ درصد از آنها شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کردند. در طول دوره مطالعه، شرکت‌کنندگان در مجموع ۱۵۰۲ رویداد قلبی عروقی از جمله حملات قلبی، سکته مغزی، آسیب و گرفتگی رگ‌های خونی و اقدامات پزشکی برای بازگرداندن جریان خون در شریان‌ها یا وریدهای مسدود شده داشتند. خطر مطلق سالانه بیماری قلبی عروقی در میان شرکت‌کنندگانی که شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف نمی‌کردند، ۳۱۴ مورد در هر ۱۰۰۰۰۰ نفر بود، در مقایسه با ۳۴۶ مورد برای افرادی که بیشترین مصرف جایگزین‌های شکر را داشتند.

این مطالعه همچنین نشان داد که خطرات خاص با شیرین‌کننده‌های خاص بیشتر بود. به عنوان مثال، آسپارتام با خطر سکته مغزی ۱۷ درصد مرتبط است. پتاسیم آسه سولفام با ۴۰ درصد بیشتر خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

توجه کنید که این مطالعه یک آزمایش کنترل‌شده برای اثبات اینکه آیا شیرین‌کننده‌های مصنوعی ممکن است مستقیماً باعث بروز بیماری‌های قلبی عروقی شوند یا خیر، نبود. همچنین ممکن است نتایج به دلیل یادآوری ضعیف شرکت‌کنندگان از آنچه خورده‌اند و نوشیدند، تغییر کند، زیرا با استفاده از پرسشنامه تعیین شده است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46843

ارسال نظر