خوابیدن به پهلو چه مزایایی دارد؟

اگرچه برخی از اشکال خوابیدن به پهلو ممکن است کمی بر ستون فقرات فشار وارد کند، به نظر می ‌رسد که خوابیدن به پهلو، به طور کلی، هنوز بهتر از سایر گزینه‌ ها است.

خوابیدن به پهلو چه مزایایی دارد؟

در یک مطالعه، افرادی که در موقعیتی استراحت می ‌کردند که چرخش ستون فقرات وجود داشت مانند خوابیدن به پهلو بدون وجود بالش بین پاها، صبح با درد بیشتری از خواب بیدار می شدند. با این وجود، اگرچه برخی از اشکال خوابیدن به پهلو ممکن است کمی بر ستون فقرات فشار وارد کند، به نظر می ‌رسد که خوابیدن به پهلو، به طور کلی، هنوز بهتر از سایر گزینه‌ ها است.

به گزارش عرشه آنلاین، گفته پژوهشگران، نکته مهم دیگر انتخاب بالش مناسب است. مشخص شده است که عدم حمایت درست سر و گردن توسط بالش مناسب در طول خواب به شدت بر روی تراز ستون فقرات تأثیر گذارده و باعث مشکلات عضلانی مانند گردن درد، درد شانه و سفتی عضلات می شود.

به نظر می رسد که جنس بالش روی ستون فقرات تأثیری ندارد، در عوض شکل و ارتفاع مهم هستند. یک بالش U شکل ممکن است به شما کمک کند خواب شبانه بیشتری داشته باشید و یک بالش لوله ای شکل می تواند درد صبحگاهی و درد هنگام خواب را در کسانی که از درد مزمن رنج می برند کاهش دهد.

در مورد تشک نیز باید توجه داشت که اگر تشک خواب شما شل شده و استحکام خود را از دست داده و یا دارای فنرهای پر سروصدا است یا علائم واضحی از ساییدگی را نشان می دهد، بهتر است به تعویض تشک خود فکر کنید. در نظر داشته باشید که چرخاندن تشک می تواند به طول عمر و راحتی آن کمک کند. این کار باید حداقل یک تا دو بار در سال انجام شود.

پژوهشگران توضیح می دهد: خواب آرام شبانه نیاز به درنظر داشتن نکات دیگری نیز هست. برای مثال، دمای اتاق را خنک تر تنظیم کنید.

دمای ایده آل برای خواب ۱۸.۳ درجه سانتیگراد و بهترین حالت در محدوده ۱۵ تا ۱۹ درجه سانتیگراد است. همچنین اجازه دهید مقداری هوا در اتاق جریان داشته باشد. 

 با مصرف برخی از داروها مانند انواع خاصی از آنتی هیستامین ها ممکن است راحت تر به خواب بروید. از سوی دیگر، محرک هایی مانند کافئین می توانند کیفیت خواب شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. در نهایت، مطمئن شوید که با مثانه پر به رختخواب نمی روید زیرا بیدار شدن در شب می تواند بر خواب تأثیر بگذارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45963

ارسال نظر