چرا زنان یک رابطه عاشقانه را ترک می‌کنند؟

همه انسان‌ها در زندگی به‌دنبال عشق و داشتن رابطه‌ای عاشقانه همراه با مهر و ارج و احترامند. درواقع عشقیکی از بهترین و لذت‌بخش‌ترین احساساتی است که هر انسان می‌تواند در زندگی خود آن را تجربه کند.

چرا زنان  یک رابطه عاشقانه را ترک می‌کنند؟

همان‌گونه‌که داشتن و به دست آوردن عشق آسان نیست نگهداری و حفظ آن هم به سادگی نیست ضمن این‌که عشق به تنهایی نمی‌تواند داشتن یک رابطه پایدار را تضمین کند. چنان‌که بار‌ها دیده شده است کسی عاشق همسر یا پارتنر خود است، اما تصمیم به جدایی و خروج از رابطه می‌گیرد. موضوعی که به‌شدت اندوه‌بار است.

گاه این قطع روابط از سوی دو قرد و گاه ازسوی یکی از طرفین رابطه انجام می‌شود. در این مطلب هدفمان این است به دلایل قطع رابطه عاشقانه ازسوی زنان بپردازیم. 

قطع رابطه عاشقانه به دلیل حضورنداشتن مرد

هنگامی‌که کسی را دوست دارید می‌خواهید تمام وقت خود را با او بگذرانید،‌بیرون بروید، گفتگو کنید، با او غذا بخورید و درواقع با او وقت بگذرانید و از این رابطه و اوقات با هم بودن آرامش بگیرید، اما گاهی زوجین  یا یکی از آن‌ها و به‌ویژه مردان به بهانه‌های گوناگون که سرآمد آن‌ها کار بیرون از خانه است از وقت‌گذراتی و حضور در خانه سرباز می‌زنند. البته مردان بسیاری وجود دارند که به دلایل شغلی ناچارند تمام درازای روز و حتی تا پاسی از شب را بیرون از خانه بگذرانند، اما باید بدانید که این حضورنداشتن‌ها به هر بهانه‌ای که باشد به رابطه خدشه وارد می‌کند و زنان را به تدریج نسبت به رابطه و تلاش برای آن سرد می‌کند تا اینکه کار به جایی می‌رسد که ماندن در رابطه برایشان ناممکن می‌شود.

قطع رابطه عاشقانه به‌دلیل احساس تنهایی

قطعا هر کسی دوست دارد احساس مهم‌بودن کند و دیگران به او اهمیت دهند. اگر در رابطه‌ای فرد حس کند از حمایت کافی ازسوی همسر یا پارتنر خود برخوردار نیست ممکن است احساس تنهایی کند و این تنهایی او را برای جدایی تشویق می‌کند.

زنان بسیار به شنیده‌شدن نیاز دارند بنابراین باید سخنانشان شنیده شود و گاه به غرولند آن‌ها گوش داده شود. آن‌ها گاه می‌خواهند با حرف‌زدن خود را خالی کنند و نمی‌خواهند از شما راهکار بگیرند فقط می‌خواهند بگویند و شما بشنوید پس برایشان وقت بگذارید.

هرگاه همسر شما درباره برنامه‌های آینده زندگی مشترک یا ایده‌هایی که در سر دارد صحبت می‌کند، نباید آن‌ها را نادیده گرفته یا مسخره کنید. زندگی بدون توجه برای زنان بسیار دردناک است. با همسر خود درباره مسائل و مشکلات زندگی گفتگو کنید و با هم برای حل آن‌ها راه‌کار‌هایی پیدا کنید. احساس تنهایی موجب می‌شود زن در زندگی احساس بی‌کفایتی یا بی ارزشی کند. روزی که زن به این نتیجه برسد که رفتارهای همسرش در تضاد با احساس ارزشمندی او بوده و بی‌توجهی‌ها و بی‌تفاوتی‌های همسر  غیرقابل تحمل شود تصمیم به قطع رابطه عاشقانه می‌گیرد.

قطع رابطه به دلیل احساس ناامنی

در زندگی برای همه ما احساس ناامنی وجود دارد و آن را تجربه کرده‌ایم این احساس تا هنگامی‌که گذرا و موقتی باشد ایرادی ندارد و حتی می‌توان گفت لازم است اما تلاش کنید در مورد هر چیز به‌ویژه احساس ناامنی با همسر خود صحبت کنید و دلایل این احساس را دریابید، اما اگر این احساس بر همه چیز سایه می‌افکند می‌تواند زن را وادار به ترک رابطه کند.

قطع رابطه عاشقانه به دلیل مقایسه

مقایسه در هیچ رابطه‌ای خواه زناشویی و خواه میان فرزند و رابطه و یا هر رابطه دیگری درست نیست و می‌تواند رابطه را به‌کلی خدشه‌دار کند. هیچ‌کسی دوست ندارد با دیگری مقایسه شود به‌ویژه اگر مقایسه‌ای نابرابر و ناعادلانه باشد. ما باید بدانیم هر کس دارای شخصیت و ویژگی‌های خود است و مقایسه در هیچ موردی درست نیست به‌ویژه این‌که شخص مقابل همسر شما باشد کسی که قرار است روز‌های زیادی را با هم بگذرانید و در غم و شادی کنار هم باشید و دست هم را رها نکنید.

به یاد داشته باشید افراد از بیرون و از دور شکل دیگری هستند بنابراین مقایسه هرگز نمی‌تواند درست باشد، چون ما درباره دیگران  آگاهی کافی نداریم و آن‌ها را تنها از دور می‌بینیم بنابراین قضاوت کردن آنان درست نیست. در رابطه چیزی که بیش‌از هر چیز عزت‌نفس فرد به‌ویژه زن را پایین می‌آورد و نابود می‌کند مقایسه او با دیگریست. مقایسه در ازدواج سبب می‌شود زن به احساساتی منفی مانند جذاب نبودن، بی‌ارزش بودن، بی‌‌استعدادی و بسیاری از احساسات منفی دیگر دچار شود ، چنین احساساتی می‌تواند هر انسانی را از پای درآورد و آرامش را از او بگیرد.

نبود شریک واقعی برای زندگی

یکی از نیاز‌هایی که هر انسانی دارد این است که زندگی‌اش با دیگری براساس انصاف و عدالت باشد. زنی که با مردی ازدواج می‌کند درواقع می‌خواهد زندگی خود را با دیگری در همه چیز شریک کند، اما اگر این رابطه تنها برپایه گرفتن و نه دادن باشد زن در آن احساس سرخوردگی می‌کند. ازدواج موفق همانند خیابان دوطرفه است. هیچ رابطه و ازدواجی در دنیا وجود ندارد که در آن‌یکی همیشه دهنده و دیگری گیرنده باشد و احساس خوشبختی و رضایت نیز وجود داشته باشد.

یکی از مشکلاتی در جهان امروز این است که زنان ضمن کار بیرون از خانه ناچارند تمام بار کار‌های خانه را هم بردوش بکشند درصورتی‌که همسرشان پس از به خانه آمدن استراحت می‌کند و البته توقع رسیدگی و پذیرایی از خود را هم از همسرش دارد، بدون توجه به این‌که همسرش هم مانند او شاغل بوده و خسته است و نیاز به استراحت دارد. توجه داشته باشید این مسائل تنها درباره کار خانه نیست تعادل باید در همه چیز رعایت شود این‌که شما اصلا برای همسر خود هدیه نمی‌خرید یا با او بیرون نمی‌روید کار را برای زندگی و روابط عاشقانه دشوار می‌کند و به زن این حس را می‌دهد که باید این رابطه را ترک کند.

دروغ و پنهان‌کاری

دروغ و پنهان‌کاری در هر رابطه‌ای می‌تواند به کلی آن را نابود کند. اگر به‌دنبال داشتن رابطه‌ای سالم و عاشقانه و ازدواج و زندگی زناشویی موفق هستید باید پنهان‌کاری را به‌کلی از زندگی خود حذف کنید. داشتن رابطه خوب میان زن و شوهر مستلزم صداقت و حقیقت است. بدون این عناصر، یک رابطه عاشقانه از همان ابتدا محکوم به شکست است.

سخن پایانی

زن و مرد بودن را کنار بگذارید، همه می‌دانیم انسان به داشتن رابطه خوب و عاشقانه نیاز دارد و برای به دست‌آوردن و داشتن آن تلاش می‌کند پس اگر چنین رابطه‌ای دارید آن را به‌آسانی از دست ندهید. با همسر خود گفتگو کنید و کوشش کنید موانع را از سر راه زندگی و روابط خود بردارید و در کنار هم به آرامش برسید.

 

منبع: جامعه ۲۴

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39846

ارسال نظر