درمان خانگی عفونت دندان

درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دندان و آبسه لثه توصیه شده است

درمان خانگی عفونت دندان

 معجون هایی با انواع گیاهان مفید برای عفونت دندان وجود دارد و حساسیت به غذاهای گرم و سرد و تب و حتی سر درد و یا تورم صورت و گونه ها از علائم عفونت شدید دندان ها هستند.

 از بین بردن عفونت دندان یا همان ابسه از راه طبیعی و با درمان هاب خانگی گاها بسیار بهتر از مصرف انتی بیوتیک ها نتیجه می دهد. در این بخش برایتان معجون های جادویی درمان عفونت و آبسه دندان را می گوییم.

درمان عفونت دندان بهتر است از راه و روش طبیعی باشد تا عوارضی برای بخش های دیگر بدن به خصوص بخش های داخلی بدن نداشته باشد. از قدیم شنیده ایم که موادی مثل سیر و نمک و گیاهان دارویی برای درمان عفونت دندان و آبسه لثه توصیه شده است که روش تهیه معجون های تسکین دهنده ی درد دندان و از بین بردن عفونت دندان<Tooth infection> را در این بخش برایتان خواهیم گفت.

 

عفونت دندان چیست؟

عفونت دندان که به آن دندان آبسه نیز میگویند، یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف دندانی که دچار عفونت و تورم شده است، به کار می رود. هنگامی که پوسیدگی دندان اتفاق می افتد، باکتری در دندان ها، لثه ها و مغز استخوان ایجاد بی نظمی می کند، که پالپ و آب را احاطه کرده و موجب تورم و ایجاد آبسه می شود.

اگر دندان هایتان را به درستی تمیز نکنید. پلاک غذا روی دندان، یک محیط مطلوب برای رشد باکتری ها را تشکیل می دهد.

عفونت دندان به علت پوسیدگی دندان:

افرادی که دچار پوسیدگی دندان هستند، دچار عفونت دندان می شوند. هنگام پوسیدگی، باکتری ها در دندان ها، لثه ها و پالپ تجمع میکنند و موجب آبسه می شوند.

ترومای دندان دلیل عفونت دندان:

هنگامی که یک دندان می شکند، مینای دندان آسیب پذیر و شکننده می شود، باکتری ها می توانند در حفره های که باعث پوسیدگی دندان می شوند، دخالت کنند از این رو، عفونت می تواند به ریشه دندان گسترش یابد.

 

عفونت دندان:

عفونت باعث ایجاد یک لاتکس (بافت مرده، سلول های زنده یا مرده و سلول های سفید خون) و تورم بافت ها می شود. این پدیده سبب درد دندان می شود.اگر دندان تخریب شده باشد، ممکن است دیگر آسیب نبیند، اما عفونت هنوز فعال است و همچنان به گسترش و نابود کردن بافت ها ادامه می دهد.

 

عفونت دندان با رژیم غذایی:

مصرف مقدار زیادی شکر، موجب از بین رفتن دندان میشود و می توانند موجب آبسه دندان یا عفونت شوند.

 

سیستم ایمنی ضعیف علت عفونت دندان:

افرادی که از دیابت رنج می برند، یا افرادی که از درمان رادیویی سرطان استفاده می کنند، یا سایر مشکلات پزشکی دارند ،بیشتر احتمال دارد خطر ابتلا به آبسه دندان را افزایش دهند.

 

علائم عفونت دندان چیست؟

اگر می خواهید عفونت دندان را با داروهای خانگی درمان کنید، باید علائم را سریعا تشخیص دهید ،که شامل موارد زیر است:

دندان و لثه درد از علائم عفونت دندان:

این علائم قابل تشخیص ترین نوع از عفونت دندان است.التهاب، می تواند درد پایدار ایجاد کنداین درد هنگام جویدن افزایش میابد . این درد می تواند موجب بی خوابی شود.

حساسیت به غذاهای گرم و سرد از نشانه های عفونت دندان:

موقع خوردن غذای سرد و گرم دندان دچار درد میشود و بیمار احساس طعم تلخ در دهان میکند.

 

هالیتوزیس در عفونت دندان:

نفس بوی بد میگیرد. این نشانه نباید صرفا به دلیل بهداشت دهان و دندان ضعیف باشد، بلکه به علت آبسه دندان است.التهاب عفونت است ،که باعث ایجاد بوی بد دهان می شود.

 

عفونت دندان و لایه سفید در اطراف ریشه:

در صورتی که سطح اطراف دندان ها قرمز شود، همراه با لاتکس سفید، خطر ابتلا به آبسه دندان تا ۹۰٪ افزایش میابد.

 

تب و سردرد در عفونت دندان:

وقتی دچار التهاب و تب شدید میشوید، نشان میدهد عفونت در سطح بسیار جدی قرار دارد ، همراه با تب احساس خستگی میکنید، گره های لنفاوی در گردن ظاهر می شود .

 

تورم صورت، گونه ها و گردن در عفونت دندان:

رشد عفونت نقاط دیگر صورت را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تورم دیگر نقاط می شود.

نسخه پیشنهادی با عنوان درمان و از بین بردن آبسه و عفونت دندان با یک معجون جادویی

۱. عصاره گل رز را با آب تازه لیموترش مخلوط کنید و برای چند دقیقه این مخلوط را در دهان نگه دارید و سپس دور بریزید. این عمل را حداقل روزی ۳ بار تکرار کنید.

۲. غرغره کردن با آب لیموی تازه و آب ولرم روزی ۲ بار علاوه بر از بین بردن بوی بد دهان، شدت ورم را نیز کاهش می دهد.

۳. برای تسکین فوری التهاب و خون ریزی با آب نمک غرغره کنید و یا ضماد زنجبیل و نمک را بر روی لثه قرار دهید.

۴. برای درمان سریع آبسه دندان روزی سه حبه سیر را به اندازه ماش خرد کرده و هر حبه را همراه با یک لیوان آب یا آب عسل میل کنند.

۵. برای از بین رفتن عفونت‎ در دهان و دندان می‎توان یک قاشق مربا خوری عسل را با چند قطره سرکه مخلوط کرده و روی لثه‎ و دندان ها مالید.

۶. استفاده از نمک به صورت کشیدن روی لثه و دندان بسیار خوب است، مداومت به این کار مفید است و می تواند کمک کننده باشد, در مورد نمک هم مقالات متعددی بیان شده که فوق العاده است.

۷. تورم لثه را می توان با جوشانده هلیله به صورت مضمضه یا پاشیدن پودر عدس ، گشنیز، مورد، صندل سرخ فوفل ، سماق بهبودی بخشید و یا آب برگ تاجریزی ، بارهنگ ، آب برگ خرفه را در دهان نگهداشته و خارج کنند و یا سماق را نرم کوبیده در گلاب حل کرده مضمضه نمایند اگر ورم بهبودی نیافت می توان تخم ریحان یا تخم مرو یا تخم تمرهندی را سائیده در آب اسپرزه ریخته روی قسمت متورم بمالند.

بهترین درمان های خانگی و گیاهی برای رفع عفونت دندان

بعد از معرفی چند معجون جادویی در ادامه این بخش از درمان عفونت دندان در سلامت نمناک به سراغ نسخه های طب سنتی که در کشورهای مختلف رایج است می رویم.

۱. درمان عفونت دندان با آب گل داوودی:

گل داودی نباید برای ما عجیب باشد. فقط یک گل نیست و دارای خواص درمانی می باشد.از دو نوع تازه و خشک آن به عنوان جای استفاده می شود. مواد تشکیل دهنده فعال در روغن اسانس گل داودی دارای خواص ضد حساسیت، ضد التهابی و ضد باکتری است.

گل را داخل آب قرار دهید،آب را فشرده کنید و بنوشید.

۲ تا ۳ بار در روز به مدت ۱ ماه این کار را ادامه دهید.

 

۲. سیر برای عفونت دندان:

سیر یک غذای خوشمزه و محبوب در بین مردم است.یک بزرگسال سالم می تواند در حدود ۴ حبه سیر در روز مصرف کند، هر گل سیر معادل ۱ گرم است. سیر را به هر شکلی میتوانید استفاده کنید، آرد شده، سیر خام، پخته شده، روغن سیر و غیره. همه آنها مزایای بهداشتی شگفت آور را ارائه می دهند.

سیر بسیار ضد عفونی کننده است. ترکیب سیر حاوی بسیاری از آنتی بیوتیک ها است، آلیسین به مبارزه با ویروس و باکتری های بیماری زا کمک می کند.

پوست سیر را کنده و ساقه های سیر را بشویید.

یک تا دو حبه سیر تازه را به مدت ۳۰ ثانیه در دندان آلوده قرار دهید.

سپس دهان را بشویید و برای از بین رفتن بوی بد دهان از روغن گل میخک استفاده کنید.

احتیاط: سیر یک ادویه معمولی است که برای تأثیر مفید آن بر سلامت انسان شناخته شده است.

 

 

منبع: صد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 35532

ارسال نظر