اگر تمام روز به صفحه رایانه نگاه می‌کنید این ترفندها را انجام دهید!

از آنجایی که افراد زیادی در سراسر جهان برای کارهای روزمره خود به دستگاه‌های دیجیتال روی آورده‌اند، مشکلات جسمی بیشتری به وجود آمده است.

 اگر تمام روز به صفحه رایانه نگاه می‌کنید این ترفندها را انجام دهید!

 چطور چشمان خود را سالم نگه داریم؟ 

از آنجایی که افراد زیادی در سراسر جهان برای کارهای روزمره خود به دستگاه‌های دیجیتال روی آورده‌اند، مشکلات جسمی بیشتری به وجود آمده است. مواردی مانند فشار بر گردن و چشم به مسائل جدیدی تبدیل شده‌اند که کاربران رایانه به دلیل زمان طولانی استفاده از آن‌ها با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 

بر اساس تحقیقات انجام شده ۵۹ درصد از افرادی که به طور منظم از رایانه یا سایر دستگاه‌ها استفاده می‌کنند، علائم خستگی چشم دیجیتال را نشان داده‌اند. این فشار چشم معمولاً به عنوان فشار چشم رایانه‌ای نیز شناخته می‌شود. با رایج شدن این نوع آمارها، مهم است که بدانید چگونه از خود در برابر این گونه مشکلات محافظت کنید. هرچه کاربران مدت بیشتری با این نوع فشارهای دیجیتالی چشم سر کنند، آسیب دائمی بیشتری می‌بینند. مهم است که اقدامات احتیاطی را انجام دهیم تا مطمئن شویم که چشمانمان سالم می‌مانند. در اینجا چند نکته را به شما می‌گوییم. 

چگونه چشمان خود را سالم نگه داریم؟ 

شاید نتوانید کار خود را کنار بگذارید، اما کارهایی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش فشار چشمانتان انجام دهید. قانون ۲۰/۲۰/۲۰ ممکن است کمک کننده باشد. می‌توانید پس از ۲۰ دقیقه خیره شدن به صفحه نمایش، به جسمی در فاصله حداقل ۲۰ فوتی (۶ متری) خود نگاه کنید و به مدت ۲۰ ثانیه به آن خیره شوید. به این ترتیب چشمان شما کمی از خیره شدن به صفحه نمایش استراحت می‌کنند و فشار کمتر می‌شود. 

چندین راه ساده دیگر هم وجود دارد که می‌توانید برای محافظت از چشمان خود انجام دهید. یک کار آسان این است که کامپیوتر را از خود دور کنید. در واقع، بهتر است رایانه خود را در فاصله ۵۰ سانتی‌متری از صورت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید مطمئن شوید که رایانه‌تان به‌محض غروب خورشید روی حالت شب تنظیم شود. 

یکی از محبوب‌ترین راه‌هایی که مردم برای محافظت از چشمان خود پیدا کرده‌اند استفاده از عینک‌های نور آبی است. این عینک به طور خاص نور آبی را که از دستگاه‌های دیجیتالی خارج می‌شود فیلتر می‌کند و به رنگ زرد تبدیل می‌کند. این عینک همچنین می‌تواند از سردردهای ناشی از استفاده از رایانه جلوگیری کند. 

علائم خستگی چشم 

در حالی که رعایت نکات احتیاطی هنگام استفاده از دستگاه‌های دیجیتال به خاطر چشمان شما مهم است، اما دانستن علائم خستگی چشم نیز مهم است. بر اساس اخبار پزشکی امروز، فشار نور آبی می‌تواند به سلول‌های شبکیه آسیب برساند که در دراز مدت می‌تواند باعث بیماری شود. علائم خستگی چشم شامل آبریزش مداوم چشم‌ها، سردردهای مکرر، تاری دید و خشک شدن چشم‌ها بیش از حد معمول است. 

 

هنگامی که این علائم را مشاهده کردید، سریعاً به چشمان خود استراحت دهید و خطر آسیب را جدی بگیرید. همچنین ممکن است علائم را در نواحی غیر از چشم مشاهده کنید. سفت شدن گردن، پشت یا شانه‌ها نیز می‌تواند علائم نشستن طولانی مدت در یک وضعیت را نشان دهد. این‌ها، همراه با مشکل در تمرکز، می‌تواند نشانه‌ای از شروع مشکلات شما به دلیل استفاده زیاد از رایانه باشد.

 

منبع: ۵۵ آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34994

ارسال نظر