جلوگیری از ریزش مو فقط با یک محلول!

ریزش مو را می توان به موقع و با استفاده از محصولات مفید متوقف کرد. شامپوی لیمو ترش سدی است در برابر ریزش مو.

جلوگیری از ریزش مو فقط با یک محلول!

محلول جلوگیری کننده از ریزش مو: ریزش مو در سنین جوانی بدترین اتفاق ممکن برای یک فرد جوان است. لیمو ترش با تقویت ریشه مو مانع از ریزش آن می گردد. در این مقاله ماسک هایی برای جلوگیری از ریزش مو پیشنهاد می گردد.

شامپوی لیموترش خانگی

قبل از استحمام میزان شامپوی مصرفی خود را در یک لیوان بریزید و درست معادل همین مقدار به آن آب لیمو ترش تازه اضافه کنید.

سپس آن را هم زده، مخلوط کرده و به مدت ۲ ساعت در یخچال بگذراید. پس از گذشت همین زمان می توانید از این شامپو معطر به عطر لیمو ترش، برای شستن موهای خود استفاده کنید.

توجه کنید اگر دستورات فوق را دقیقاً اجرا نکنید، نباید توقع داشته باشید این مخلوط مانع ریزش مو شما شود.

 

مشت پر گل بابونه را با یک لیمو ترش مخلوط کنید.

ابتدا گل خشک کرده را در یک لیتر آب جوش خیسانده به مدت نیم ساعت به حال خود گذاشته بعدا صاف کنید به محلول بدست آمده آبلیمو را اضافه کنید موها را با این محلول شانه کنید این محلول سالم ترین تافت یا نگهدارنده مو می باشد چنانچه میانه خوبی با بابونه ندارید از دستور زیر استفاده کنید.

ریزش مو:

روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ عدد مو به طور طبیعی می ریزد چنانچه از این تعداد فراتر رفت به پزشک مراجعه کنید آمار نشان می دهد که اختلالات هورمونی و اختلالات عصبی سبب ریزش زیاده از حد مو می گردند درصد زیادی از دوشیزگان دچار کمبود آهن هستند. کمبود آهن باعث ریزش مو در زن و مرد می گردد هنگام شانه زدن به شدت شانه یا برس نکشید و از شامپوهای قلیایی و قوی اجتناب کنید یکی دیگر از دلایل ریزش مو بیماری های پوست سر است.

در مواردی ریزش مو موضعی است. اغلب ریزش مو همواره با شوره سر همراه است. در بانوان اغلب جمع کردن موها روی سر به طور مستمر موجب ریزش مو می گردد در این حالت پوست سر و ریشه مو به خوبی تهویه نمی شود و در روزهای گرم پوست عرق کرده بخار می شود و در سطح پوست می ماند در روز باید موها را در هوا به خوبی شانه کرد و بهداشت مو را رعایت نمود برای جلوگیری از ریزش مو می توان دستورالعمل زیر را تهیه و مصرف نمود.

محلول جلوگیری کننده از ریزش مو:

حدود ۲۵۰ گرم سرکه طبیعی را جوشانده و یک مشت برگ خشک شده گزنه به آن اضافه کنید به مدت نیم ساعت سرکه و گزنه را دم کرده به حال خود گذاشته و سپس صاف کنید موها را با این محلول ماساژ دهید، این عمل را به مدت ۳۰ روز یک روز در میان انجام دهید.

بعد از ماساژ موها را نشوئید بعد از آن که محلول گزنه خشک شد پوست سر را با روغن ریشه Kletle که قبلاً تهیه کرده اید ماساژ دهید. قبل از خواب یک فنجان دمکرده دم اسبی را میل کنید چنانچه دسترسی دارید ناشتا مقداری علف چشمه را به صورت خام میل کنید این نحوه درمان گرچه کمی مشکل به نظر می رسد اما اثرات آن بسیار مثبت بوده و از نظر درمانی تجربه شده است.

جلوگیری از ریزش مو

برگ گزنه را با برگ درخت مو و شکوفه درخته به، به مقدار یک مشت از هر کدام در یک لیتر آب می ریزیم و آن را به مدت یک ربع با حرارت ملایم می جوشانیم سپس آن را به حال خود می گذاریم تا سرد شود پس از صاف کردن به محلول ۱۰۰ (صد سانتی متر مکعب) الکل ۵۰ درجه می افزایم این محلول را هر روز به پوست سر بمالید الکل موجود در این محلول باعث نفوذ مواد موثر گیاهان فوق به داخل پوست و تقویت پیاز موی سر می شود و جلوگیری از ریزش مو می کند. باید توجه داشت که قبل و بعد از مالیدن محلول به پوست سر نباید آن را شدیداً ماساژ داد. زیرا آن عمل باعث ریزش موهای ضعیف می شود کلاً گیاه گزنه تاثیر بسیار خوبی در تقویت پوست سر و ریزش مو دارد.


 

منبع: صد آنلاین

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34854

ارسال نظر