خوراکی‌هایی که مغز را دچار زوال می کند!

شما با خوردن برخی مواد غذایی فرآوری شده و نداشتن رژیم غذایی مناسب ممکن است بی‌آنکه بدانید خود را در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار دهید.

خوراکی‌هایی که مغز را دچار زوال می کند!

محققان در بررسی اخیر خود دریافتند، مصرف برخی از غذاها افراد را در معرض زوال عقل قرار می‌دهد.

نتایج یک مطالعه که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد،‌ مصرف تنقلات و غذاهای فوق فرآوری شده به مغز آسیب می‌رساند و افراد را در معرض زوال عقل قرار می‌دهد.

براساس تحقیقات صورت گرفته، تنها ترک مصرف یک شکلات در روز می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را تا سه درصد کاهش دهد. محققان ۷۰ هزار انگلیسی را برای نظارت بر تاثیر رژیم غذایی فرآوری شده ردیابی کردند و درنهایت مشخص شد، افرادی که غذاهای ناسالم مصرف می‌کنند ۴۳ درصد بیشتر از باقی افراد در معرض ابتلا به زوال عقل بودند.

دانشمندان چینی تاکید می‌کنند، رژیم غذایی حاوی نوشابه‌های گازدار، چیپس و کلوچه نه تنها شمارا دچار چاقی می‌کند، بلکه به مغز شما نیز آسیب‌های جدی وارد می‌کند.

Huiping Li، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پزشکی تیانجین گفت: «لازم است بدانید تغییرات کوچک و قابل کنترل در رژیم غذایی ممکن است در خطر ابتلا به زوال عقل در افراد تفاوت ایجاد کند».

غذاهای فوق فرآوری شده سرشار از چربی، شکر و نمک، پروتئین و فیبر کم و حاوی رنگ‌های مصنوعی، شیرین کننده‌ها و نگهدارنده‌ها هستند. غذاهای آماده، بستنی، سوسیس، مرغ سرخ شده و سس گوجه فرنگی از پرمصرف‌ترین این مواد غذایی هستند.

 

منبع: بهداشت نیوز

دیگر رسانه ها

کدخبر: 34227

ارسال نظر