اگر زیاد می نشینید این مطلب را حتما بخوانید

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند؛ عوارض جانبی بیماری همه گیر کرونا همچون بی تحرکی باعث افسردگی در برخی از افراد شده است.

اگر زیاد می نشینید این مطلب را حتما بخوانید

نتایج پژوهش جدید نشان می دهد نشستن در زمان طولانی  مدت که در طول شیوع کرونا، در اثر قرنطینه و دورکاری به افراد تحمیل شده یا آن را افزایش داده باعث آسیب سلامت روان از جمله ایجاد اضطراب، افسردگی، استرس و احساس تنهایی می شود. بررسی ها نشان می دهد که بی تحرکی باعث افسردگی در برخی از افراد شده است.

در ماه‌های اولیه شیوع کووید ۱۹ بسیاری از مردم خود را در قرنطینه قرار دادند تا از آسیب های ابتلا به بیماری کرونا و تبعات آن در امان باشند. در عین حال افراد زیادی بودند که این قرنطینه باعث شد تا نسبت به قبل به میزان بیشتر و برای مدت طولانی‌ تری نشسته و از تحرک بسیار کمتری برخوردار شوند.

پژوهشگران در مطالعات خود دریافتند؛ عوارض جانبی بیماری همه گیر کرونا همچون بی تحرکی باعث افسردگی در برخی از افراد شده است. در بین پزشکان اصطلاحی وجود دارد که می گوید «نشستن زیاد به اندازه سیگار کشیدن مضر است» این مطالعه جدید نشان می دهد که این ضرب المثل در مورد افسردگی و اضطراب نیز صدق می کند.

برای دریافت تصویری از میزان شیوع این تغییرات، تیمی از محققان سه هزار شرکت‌ کننده از ۵۰ منطقه مختلف کشور کلمبیا را مورد مطالعه قرار دادند.به گزارش سیناپرس، از شرکت‌ کنندگان خواسته شد تا میزان زمانی که برای انجام فعالیت‌ هایی مانند نشستن، تماشای صفحه نمایش همچون تلویزیون و لپ تاپ و ورزش یا مطالعه صرف کرده‌ا ند را گزارش دهند. آنها همچنین باید نحوه رفتارهای خود را در مقایسه با دوران پیش از همه گیری ثبت می کردند.
طی این مطالعه از همه شرکت‌ کنندگان خواسته شد تا با استفاده از مقیاس ‌های بالینی استاندارد و تمرکز بر اضطراب، افسردگی، استرس و احساس تنهایی، تغییرات رخ داده در بهداشت روانی خود را نشان دهند. 

محققان دریافتند، شرکت ‌کنندگانی که دستورالعمل‌ های فعالیت بدنی استاندارد (۲و نیم تا ۵ ساعت فعالیت بدنی متوسط تا شدید در هر هفته) را پیش از همه ‌گیری رعایت می ‌کردند، مدت کوتاهی پس از اعمال محدودیت‌ های کووید ۱۹ به طور متوسط ۳۲ درصد کاهش در فعالیت بدنی خود داشته و احساس بیشتری از افسردگی، تنهایی و اضطراب را بروز داده اند.

جاکوب مایر (Jacob Meyer) و سایر محققان این پروژه تحقیقاتی به افراد توصیه کردند زمان نشستن طولانی مدت خود را کم کنند. افرادی که از خانه کار می کنند باید در طول روز از پشت کامپیوتر خود بلند شده و قدم بزنند. در واقع در شرایط این چنینی، افراد باید سبک زندگی خود را به سمت زندگی سالم سوق دهند تا از سلامت روان بهتری برخوردار شوند.  

شرح کامل این پژوهش ها در آخرین شماره مجله سلامت بل مارا (Bel Marra Health) منتشر شده و قابل دسترس و مشاهده است. 
منبع: سیناپرس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2804

ارسال نظر