پاسخ به سوالات عجیب و غریبی که ذهن‌مان را به خود مشغول کرده

در این مطلب، پاسخ به برخی سوالات عجیب و غریبی که ذهن‌مان را به خود مشغول کرده آمده است.

پاسخ به سوالات عجیب و غریبی که ذهن‌مان را به خود مشغول کرده

۱- اگر یک سال حرف نزنیم چه اتفاقی می‌افتد؟

 اگر کسی تصمیم بگیرد برای چنین مدت طولانی ای از صحبت خودداری کند، این کار چندان ضرری برایش نخواهد داشت. این شخص توانایی صحبت را از دست نمی دهد و ماهیچه های صورتش هم تحلیل نمی روند چون کماکان هنگام خوردن غذا، مسواک زدن و ابراز احساسات، حرکت دارند.

به گفته ی کارشناسان، این کار ممکن است مشکلاتی جزئی برای صدای فرد ایجاد کند اما ظرف مدت کوتاهی همه چیز به حالت عادی بازخواهد گشت.

۲- اگر یک سال حمام نکنیم چه اتفاقی می افتد؟

یک سال حمام نکردن، شما را نخواهد کشت اما هیچ کس از اطرافیان تان نتیجه اش را دوست نخواهد داشت. چون مقدار زیادی باکتری و پوست مرده به وجود می آید که بوی وحشتناکی خواهد داشت.

 به این ها باید مقدار زیادی جوش، ضایعات پوستی، قارچ و شوره سر هم اضافه کنید. ریسک ابتلا به عفونت هم به میزان چشمگیری بالا می رود، حتی اگر دچار یک بریدگی مختصر شوید. حتی اگر بعد از این همه وقت، بالاخره به حمام بروید هم چند هفته ای طول می کشد تا پوست تان به حالت عادی خود بازگردد.

۳- اگر زمین از گردش بایستد چه اتفاقی می افتد؟

زمین با سرعت ۱،۶۰۰ کیلومتر در ساعت به دور خود می چرخد اما ما هرگز حتی متوجهش نمی شویم.

ساختمان ها، درخت ها، خودروها و هر چه روی کره زمین است به سمت شرق به پرواز درمی آیند و بادهای وحشتناکی وزیدن می گیرد.

 به دلیل فوران آتشفشان ها در خشکی و آب، سونامی هایی به وجود می آید که ارتفاع آن ها از کوه ها بلندتر است هر چه سر راه شان باشد، نابود می کنند.

 این پایان بشریت خواهد بود. نیمکره های شرقی و غربی زمین، هر کدام به مدت ۶ ماه در تاریکی مطلق فرو می روند.

 بعید است کسی جان به در ببرد اما اگر ببرد، تنها راه برای زندگی این است که هر ۶ ماه یک بار از نیمکره ای به نیمکره ی دیگر برود.

۴- اگر گوگل ۳۰ دقیقه از کار بیفتد چه اتفاقی رخ می دهد؟

در اوت سال ۲۰۱۳، گوگل و تمام سرویس هایش نزدیک به ۵ دقیقه از کار افتادند و ترافیک اینترنت ۴۰ درصد کاهش یافت. بنابراین راحت می شود تصور کرد یک توقف ۳۰ دقیقه ای مشکلات زیادی به بار می آورد. گوگل خود پول زیادی را از دست می دهد و همینطور همه ی شرکت هایی که از سرویس های آن استفاده می کنند.

به احتمال فراوان، میزان پیام های متنی و تماس های تلفنی افزایش می یابد. برای موتورهای جستجوی رقیب گوگل هم اتفاق خوبی خواهد بود.

۵- اگر همه ۱۰۰ سال عمر کنند چه اتفاقی می افتد؟

اگر همه چند دهه بیشتر عمر کنند، جمعیت سالمندان بیشتر می شود، امری که تغییرات زیادی در جامعه ایجاد می کند. مثلاً در دانشگاه ها حضور ۸۰ ساله ها به اندازه ی ۱۸ ساله ها عادی می شود.

 افراد بیشتری هم در خارج شهر زندگی می کنند. تبلیغات بیشتری برای سالمندان ساخته می شود و میزان مصرف به سرعت بالا می رود. ۸۵ ساله ها به اندازه ی جوان ها به چیزهای جدید علاقه ندارند.

میزان جرایم کاهش می یابد چون سالمندان جرم های کمتری مرتکب می شوند. دیگر بزرگ کردن فرزند، بیشتر عمر افراد را نمی گیرد و نقش دوستی اهمیت بیشتری می یابد.

۶- اگر به جای آب، نوشابه بخوریم چه اتفاقی می افتد؟

اسید نوشابه مینای دندان هایتان را به تدریج از بین می برد و باکتری های مضر درون پلاک های دندانی از قند نوشابه تغذیه می کنند و همین امر باعث پوسیدگی دندان ها می شود. هر قوطی نوشابه ۴۵ گرم قند دارد و مغزتان به آن اعتیاد پیدا می کند.

در اینصورت هر روز ۵،۴۳۲ کالری بیشتر دریافت می کنید که معادل خوردن روزانه دو عدد پیتزای بزرگ است.

این امر به احتمال زیاد باعث بالا رفتن وزن تان می شود. به علاوه، نوشابه حاوی سیروپ ذرت و مقدار زیادی فروکتوز است که بدن توانایی هضم آن را ندارد. همین موضوع منجر به بروز بیماری کبد چرب و مشکلات قلبی عروقی می شود.

۷- اگر در مریخ زندگی کنیم چه اتفاقی برای بدن مان می افتد؟

زندگی در مریخ به طور قطع برای بدن تان مفید نیست. به دلیل کمتر بودن جاذبه، تعداد گلبول های قرمز درون بدن تان کاهش می یابد و این امر دستگاه ایمنی بدن تان را تضعیف می کند. تشعشعات کیهانی ریسک ابتلایتان به سرطان را ۱۰ درصد بیشتر می سازد. مواد شیمیایی درون خاک مریخ باعث کاهش فعالیت غده تیروئید و افزایش فشار خون می شود

۸-  اگر بتوانیم با سرعت نور حرکت کنیم چه اتفاقی می افتد؟

 در پیش چشمان او دنیا در انتهای یک تونل بلند و تاریک ظاهر می شود. ستاره های رو به رو آبی به نظر می رسند و ستاره هایی که در پشت قرار دارند قرمز. و در سرعت خاصی، چیزی جز تاریکی نمی بیند چون طول موج نور از محدوده ی دید او خارج است.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 20052

ارسال نظر