زندگینامه : سورنا ستاری

سورنا ستاری (زاده ۱۳۵۱ در تهران)، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان است

زندگینامه : سورنا ستاری

سورنا ستاری  (زاده ۱۳۵۱ در تهران)، دانشیار دانشگاه صنعتی شریف، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری ایران و رئیس بنیاد ملی نخبگان است. فرزند سرلشگر شهید منصور ستاری است.

او در سال ۱۳۸۴، به عنوان مدیرعامل سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت انتخاب شد، اما یک سال بعد از سمتش استعفا داد. ستاری در تاریخ ۲۲ مهر ۱۳۹۲ با حکم حسن روحانی به عنوان معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری منصوب شد. 

حسن روحانی  رئیس‌جمهور دولت یازدهم و دولت دوازدهم در تاریخ بیست و پنجم مردادماه ۱۳۹۶ در زمان مذاکرات مجلس شورای اسلامی برای رای اعتماد به وزرا، ستاری را دوباره به عنوان معاون علمی و فناوری خود منصوب کرد.پی از پایان دولت حسن روحانی ستاری به مسئولیت خود در دولت سید ابراهیم رئیسی ادامه داد

سوابق تحصیلی:

ایشان مدارج کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک را در دانشگاه صنعتی شریف گذرانده و هم‌اکنون دانشیار این دانشگاه است.

سورنا ستاری موفق به دریافت نشان درجه یک هنری از مقام معظم رهبری گردیده است . ایشان همچنین تاکنون موفق به ثبت دو اختراع داخلی و خارجی شده اند، تالیف ۱۴ جلد کتاب و بیش از ۵۰ مقاله علمی و پژوهشی در نشریات داخلی و خارجی در کارنامه ایشان نیز وجود دارد.

سوابق اجرایی

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی

دبیر هیات امنا صندوق نوآوری و شکوفایی

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی

رییس هیات امنا پارک فناوری پردیس

رئیس هیات امنا صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور

عضو هیات امنا موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت

ریاست پژوهشکده نانو تکنولوژی پژوهشگاه صنعت نفت

ریاست گروه انرژی موسسه مطالعات بین المللی انرژی

مدیرعامل سازمان بهینه سازی مصرف سوخت کشور

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 1246

ارسال نظر