عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم:

اینکه بگوییم خزانه خالی است برویم مذاکره کنیم، عین بی‌تدبیری است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم می‌گوید: اینکه دائماً ذهن جامعه و مردم را با مسائل قبل گره بزنیم و مشغول کنیم با حکمت حکمرانی تطبیق ندارد. در مجموع اگر اسلامی گفته که عده‌ای نادان سند هسته‌ای را در گذشته از بین برده‌اند، در این شرایط و در بحبوحه مذاکرات خیلی مدبرانه نبوده است.

اینکه بگوییم خزانه خالی است برویم مذاکره کنیم، عین بی‌تدبیری است

محمد جواد جمالی نوبندگانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم، در واکنش به اظهارات اخیر محمد اسلامی مبنی بر اینکه عده‌ای نادان  سند هسته‌ای را در گذشته از بین برده‌اند، به خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: بنده این‌گونه صحبت‌ها را در حال حاضر به صلاح مملکت نمی‌دانم چراکه این موارد مربوط به مسائل داخلی خودمان است و ممکن است به فرض صحت آن مسائلی که روی مذاکرات تأثیرگذار باشد، را لو بدهیم.

وی افزود: در حقیقت همان‌طور که اظهاراتی نظیر اینکه خزانه خالی است و برویم مذاکره کنیم، بی‌تدبیری است، این قبیل اظهارات نیز در اوج مذاکرات عین بی‌تدبیری است. به بیان دیگر اگر مسائل هسته‌ای ما از بین رفته بود، چگونه توانستیم در ادامه همان کار از قدیم در حال حاضر غنی‌سازی 60 درصدی داشته باشیم. اینکه در حال حاضر غنی‌سازی 60 درصدی را به عنوان یک اهرم فشار در مذاکره قلمداد می‌کنیم، خودش دلیل بر این است که سند هسته‌ای از بین نرفته است، اگرچه ممکن بود صنایع هسته‌ای متوقف یا در بعضی قسمت‌ها تعلیق شده باشد اما از بین نرفته است.

جمالی نوبندگانی با اشاره به برخی مشکلات به وجود آمده در صنعت هسته‌ای تصریح کرد: البته قبول دارم در بعضی از برداشت‌های سانتریفیوژها و غیره یک مقداری خرابی اتفاق افتاده منتهی در حال حاضر نسل جدید سانتریفیوژها (IR6) را نصب کرده‌ایم.

نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با انتقاد نسبت به اظهار نظر برخی دولتمردان مبنی بر رد اقدامات دولت قبلی اظهار کرد: بنابراین بنده یکی از ایرادات برخی از دولت‌ها را این می‌دانم که دائماً به پروپای دولت قبلی می‌پیچند. مشخص است که هر دولتی بیاید ممکن است سیاست‌های دولت قبلی را قبول نداشته که می‌آید و خودش را در معرض رأی مردم قرار می‌دهد.

جمالی نوبندگانی در ادامه خاطرنشان کرد: در حقیقت معلوم است که دولت مستقر معمولاً نظرات دولت قبلی را قبول ندارد اما به نظر بنده اینکه دائماً ذهن جامعه و مردم را با مسائل قبل گره بزنیم و مشغول کنیم با حکمت حکمرانی، تطبیق ندارد. در مجموع اگر اسلامی گفته که عده‌ای نادان سند هسته‌ای را در گذشته از بین برده‌اند در این شرایط و در بحبوحه مذاکرات خیلی مدبرانه نبوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در واکنش به اینکه بنابراین می‌توان گفت این قبیل اظهار نظرات در مورد سند هسته‌ای جناحی است؟ یادآور شد: بهتر است بگوییم در شرایط اوج مذاکرات برخی اظهار نظرات در مورد سند هسته‌ای مدبرانه نیست.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6383

ارسال نظر