محمد هاشمی:

هاشمی رفسنجانی در استخر نهاد ریاست جمهوری فوت کرد نه استخر فرح

برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی می‌گوید: می‌گویند هاشمی رفسنجانی در استخر فرح کشته شده و یا فوت کرده است، در صورتی که استخر فرح نبوده بلکه استخری مربوط به نهاد ریاست جمهوری بوده است.


هاشمی رفسنجانی در استخر نهاد ریاست جمهوری فوت کرد نه استخر فرح

محمد هاشمی، برادر مرحوم هاشمی رفسنجانی، در  پنجمین سالگرد ارتحال  آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به خبرنگار سیاسی مُنیبان گفت: حملات صورت گرفته به مرحوم هاشمی رفسنجانی، از نوع حملات نوشتاری و گفتاری بود. همچنان که در مجلس برخی نمایندگان در صحبت‌های خود به او توهین می‌کردند و اکبر شاه می‌گفتند که رئیس مجلس به آنها تذکر می‌داد و این قبیل بی‌ادبی‌ها نسبت به مرحوم هاشمی رفسنجانی مطرح بود. علاوه بر این برخی رسانه‌ها نظیر کیهان و جوان که مربوط به جریان اصول‌گرا هستند، مقالاتی علیه هاشمی می‌نوشتند و اتهاماتی می‌زدند، البته این روند از سوی این رسانه‌ها ادامه دارد.

وی افزود: این رسانه‌ها مواردی با عنوان اشرافی‌گری که در مورد هاشمی رفسنجانی وجود خارجی نداشت، را مطرح می‌کردند. البته نامبردگان این روند را رها نکردند کما اینکه با گذشت ۵ سال از درگذشت هاشمی رفسنجانی تهمت‌هایی را به او می‌زنند. به عنوان مثال می‌گویند هاشمی رفسنجانی در استخر فرح کشته شده و یا فوت کرده است، در صورتی که استخر فرح نبوده بلکه استخری مربوط به نهاد ریاست جمهوری بوده است. اهانت‌کنندگان به مرحوم هاشمی رفسنجانی دست از توهین برنداشتند و همچنان توبه نکردند کما اینکه در هر فرصتی که به دست می‌آورند توهین می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اقدامات جریان تندرو تصریح کرد: جریان تندرو و افراطی‌ها که تعدادی از آنها نیروهای احمدی‌نژاد بودند، بیشتر از سایرین به هاشمی رفسنجانی اهانت می‌کردند. در حقیقت طیف‌های اصول‌گرای افراطی که عنوان انقلابی را، بر روی خود گذاشتند و این قبیل اقدامات را نماد انقلابی‌گری قلمداد می‌کردند، به هاشمی رفسنجانی توهین می‌کردند.

این چهره نزدیک به هاشمی رفسنجانی درباره علت تداوم حملات به مرحوم هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: مرحوم هاشمی رفسنجانی یک فرد و جسم نبود بلکه یک اندیشه و تفکر بود که مکتب داشت راهی که هاشمی رفسنجانی برای اداره کشور و آینده آن ترسیم کرده بود منجر به نجات کشور می‌شد. اما به دلیل اینکه آنها توانایی انجام این اقدامات را ندارند، با هدف مطرح کردن خود و توجیه کردن اقداماتشان به دیگران و از جمله مرحوم هاشمی رفسنجانی توهین می‌کنند و می‌خواهند خود را ثابت کنند.

هاشمی ادامه داد: اهانت‌ها به مرحوم هاشمی رفسنجانی در شرایطی صورت می‌گیرد که در فرهنگ اسلامی کسی حق ندارد به دیگری توهین کند، بلکه هر فردی باید توانمندی‌ها خود را عرضه کند. معمولا در مقاطعی نظیر انتخابات بیشتر این اهانت‌ها افزایش پیدا می‌کرد. دلیل چنین اقدامی این بود که داوطلب مورد نظر برنامه‌ای برای عرضه نداشت لذا شروع به توهین علیه هاشمی رفسنجانی و دیگران می‌کرد.

وی در توضیح واکنش مرحوم هاشمی به حملات صورت گرفته، متذکر شد: مرحوم هاشمی رفسنجانی نسبت به اهانت‌های صورت گرفته بی‌اعتنا بود چرا که برخی اشخاص مشخص می‌آمدند و به او توهین می‌کردند این در شرایطی بود که خود آنها دارای کارنامه سیاهی بودند. آن زمان که بنده در دفتر هاشمی رفسنجانی بودم به او می‌گفتم که اجازه بدهید جواب اهانت‌کنندگان را بدهیم اما مرحوم هاشمی مخالفت می‌کردند.

هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: به عوان مثال در خصوص موردی که چندین بار به هاشمی رفسنجانی گفتم، شخصی به نام حمید روحانی بود که به عنوان انقلاب صحبت‌هایی را علیه مرحوم هاشمی رفسنجانی و دیگران مطرح می‌کرد. البته وقتی این فرد علیه بزرگان و مراجع صحبت کرد امام خمینی او را توبیخ کرد. به عبارت دیگر از نظر هاشمی رفسنجانی این قبیل اهانت‌ها ارزش پاسخگویی نداشت و او می‌گفت اگر به این قبیل صحبت‌ها پاسخ دهیم خود را تخریب کردیم.

وی در پاسخ به سوالی در مورد واکنش مرحوم هاشمی رفسنجانی به اهانت‌های طیف احمدی ‌نژاد افزود: مرحوم هاشمی رفسنجانی در مورد احمدی‌نژاد همان نامه‌ای که به نامه بدون سلام معروف است، را به رهبری نوشت و خطر احمدی‌نژاد را مطرح کرد و گفت این فرد خطراتی برای کشور دارد و در پایان هم شعر سر چشمه شاید گرفتن به بیل، چو پر شد نشاید گرفتن به پیل، را نوشت. در واقع منظور هاشمی رفسنجانی از نوشتن نامه مذکور این بود که ممکن است در آینده نتوان جلوی اقدامات مخرب احمدی‌نژاد را گرفت.

کشور دامن‌گیر همان مشکلاتی شده که مرحوم هاشمی رفسنجانی در نامه بدون سلام اشاره کرد

هاشمی در پایان یادآور شد: البته این پیش‌بینی درست بود کما اینکه مدتی بعد از این نامه مشاهده کردیم جریان و یا حتی افرادی که احمدی‌نژاد را نماینده خدا بر روی زمین می‌دانستند و حرف او را حرف خدا قلمداد می‌کردند، متوجه شدند احمدی‌نژاد چه کسی است، لذا از او برگشتند. اما متاسفانه کشور دامن‌گیر همان مشکلاتی شده که مرحوم هاشمی رفسنجانی در نامه بدون سلام به آنها اشاره کرده است.‎

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 6046

ارسال نظر