رپورتاژ

آشنایی با دریچه بازدید داکت اسپلیت

آشنایی با دریچه بازدید داکت اسپلیت

دریچه داکت اسپلیت باعث بهبود هوا به شکل مطبوع می شود. به طور معمول این نمونه دریچه ها به صورت توکار نصب می شود. مکان دریچه داکت اسپلیت در قسمت انتهایی آن است و مانند یک پوشش وظیفه محافظت از سیستم در برابر ورود اشیا و آلودگی های خارجی را بر عهده دارد.وقتی صحبت از اسپلیت می شود دمای پایین و خنک در ذهن تداعی می شود. جهت تنظیم انواع مکان ها مثل بیمارستان ها، اداره ها، آپارتمان ها و منازل از این سیستم خنک کننده استفاده می شود. یکی از روش هایی که برای تهویه و تنظیم هوا در ساختمان استفاده می شود، کانال کشی و استفاده از دریچه ها در قسمت پایانی است. از داکلت اسپلیت علاوه برای اینکه در فصل گرم برای کاهش دما استفاده می کنند، در فصل سرد سال نیز برای افزایش دما از آن استفاده می کنند.

بررسی جنس های مختلف دریچه داکت اسپلیت

از متداول ترین نوع دریچه داکت اسپلیت ، نوع فلزی است. این جنس دارای مقاومت بالا در رطوبت، حرارت، سرما و گرما است.

دریچه های با جنس چوب دارای تنوع بسیاری در طرح و رنگ هستند. از لحاظ مقاومت این جنس مقاومت کمتری در برابر رطوبت و نفوذ حشرات دارند. این مدل دارای تنوع در رنگ است و افراد با سلیقه های گوناگون تمایل به سفارش طراحی و ساخت رنگ های متفاوت آن را دارند. برای اینکه این نوع جنس دوام بهتر داشته باشند، از پوشش پی وی سی برای آنها استفاده می کنند.

دریچه ای که با جنس  pvcساخته می شود، از فرسایش های که رطوبت ایجاد می کند در امان هستند. وزن این جنس نسبت به جنس فلزی سبک تر است. در مناطق مرطوب این جنس بهترین نوع است. اگر شما هم از حشرات بیزار هستید می توانید این نوع را امتحان کنید.دریچه های پلاستیکی نیز با توجه به قیمت مناسب و کارایی ایده آل طرف داران خاص خود را دارند و در بازار جای خاصی پیدا کرده اند. اغلب دریچه ها مثل کولر، تهویه های مختلف و … با این جنس ساخته می شوند. این جنس سبک، دارای اندازه های متفاوت و مقاومت مناسب است.

منظور از لوور سندتراپ یا ماسه گیر کدام است

سیستم تهویه هوایی که لوور سندتراپ نداشته باشد را نمی توان تصور کرد. این بخش ، جدایی ناپذیرترین بخش یک سیستم تهویه هوا است و در قسمت ورودی آن نصب می شود. وظیفه این لوورها دو طرفه است. حتما شما هم متوجه شده اید که این تجهیزات برای این استفاده می شوند تا مانع از حرکت گرد و غبار از محیط به سیستم تهویه هوا و برعکس باشند.

وظیفه اصلی این لوررها این است که اجازه نمی دهند گرد و غبار وارد محیط شده یا از محیط وارد سیستم تهویه شود؛ در نتیجه به نوعی از تجهیزات داخلی سیستم تهویه و فیلترها در مقابل گرفتگی محافظت می کنند. از طرف دیگر در مناطق بیابانی یا مناطقی که گرد و غبار بسیار است مانع از ورود گرد و غبار از طریق دریچه هوا به داخل محیط می شوند. پارکینگ ها، انباری ها، اتاق های ژنراتور و حتی اتاق های فنی برای عملکرد بهتر به این نوع دریچه ها نیاز دارند.

لوور سندتراپ و مزایای استفاده از آن ها

لوور سندتراپ نه تنها گرد و غبار را از محیط دور می کند، بلکه باعث می شود تا هوای تازه نیز وارد این سیستم ها شوند. اغلب پره ها و قاب این سیستم به صورت U شکل طراحی شده که باعث می شوند گرد و غبار در ان ته نشین شوند.

این تجهیزات را اغلب در محلی نصب می کنند سرعت جریان هوا در آن بسیار کم باشد. زمانی که سرعت جریان هوای ورودی کم باشد بازدهی این سیستم نیز افزایش چشم گیری خواهد داشت. اگر بتوانید در طراحی این لوور پره ها را کمی بزرگ تر در نظر بگیرید، حتی برف و باران نیز دیگر نمی توانند وارد محیطی شوند که این دریچه در آن نصب شده است.

انواع فوم الاستومری رولی را بیشتر بشناسیم

از انواع مهمِ فوم الاستومری رولی ، می توان به عایق های برودتی و حرارتی از نوعِ “اِن بی آر” و نوعِ “ای پی دی ام” اشاره نمود. فوم الاستومری رولی “ای پی دی ام”مقاومتِ بسیاربالایی در برابرِ اشعه ی خورشید (اشعه ی یو وی) و همچنین حرارتهای بالا دارد. عایقِ “ان بی آر” از جمله عایق هایی میباشد که نسبت به شرایطِ جویِ نامناسب ،گازهای سمّی ،مواد خورنده و نیز رطوبتِ موجود در محیط ،مقاومتِ قابل قبولی از خود نشان می دهد. فوم الاستومری رولی همچنین در برابرِ گردوخاک ،غبار،آلودگیهای محیطی،بخارآب ،رطوبت و نیز آلودگیهای بیولوژیکی پایدار و مقاوم میباشد. در واقع بطورکلی عایقِ انرژی به سه دسته عایق تقسیم می شود:

الف-عایق حرارتی.

ب-عایق رطوبتی.

ج-عایق صوتی.

عایق حرارتی به عایقی گفته می شود که از انتقالِ انرژیِ حرارتی جلوگیری می کند. عایق رطوبتی در حقیقت یک نوع جاذبِ رطوبت است. عایقِ صوتی نیز باعثِ جذب یا حذفِ صوت می شود. تولید و ارایه ی فوم الاستومری رولی صوتی با استفاده از جدیدترین تکنولوژی ، جایگزینِ خوبی برای عایق های سنتی و قدیمی شده است، بطوریکه دیگر استفاده از پشم سنگ یا پشم شیشه ،یونولیت و کناف تدریجاً منسوخ میگردد.

در سالهای اخیر به وفور در منازل مسکونی برای جلوگیری از ورودِ سروصدای ناهنجار و مزاحم از فوم الاستومری رولی صوتی استفاده می شود. لازم به ذکر است یکی از جاهاییکه در سازه ی ساختمان با فوم الاستومری رولی صوتی، عایقکاریِ صوتی می شود،جداره ی دیوارهاست. فوم الاستومری رولی صوتی در دو شکلِ ساده و موجدار در دسترس می باشد. درنصبِ فوم الاستومری رولی صوتی ِ موجدار ،باید توجه نمود که سطحِ موجدارِ فوم الاستومری رولی ،در مقابلِ منبعِ ایجادِ صوت قرار بگیرد تا جذبِ صوت بهینه انجام پذیرد. در برخی از موارد،یک ماده، تمامِ سه ویژگی از جمله عایقِ صدا،عایق رطوبت و عایق حرارت بودن را همزمان داراست، مانندِ فوم الاستومری رولی.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 88195

ارسال نظر