رپورتاژ

ویژگی ها و مزایای بایگانی ریلی

ویژگی ها و مزایای بایگانی ریلی

سیستم بایگانی ریلی یکی از مدرن ترین سیستم های تولید شده در رابطه با تجهیزات اداری و بایگانی و همچنین ذخیره سازی و نگهداری می باشد که امروزه در سراسر جهان و در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. از این قفسه ها می توان در تمامی صنایع و برای ذخیره سازی و بایگانی انواع مختلفی از اقلام، اجناس و اسناد و مدارک کاغذی استفاده کرد.

استفاده از قفسه بایگانی ریلی به شما کمک می‌ کند تا اسناد و مستندات بایگانی ریلی خود را به دقت نگهداری کنید و به طور موثر در فرآیند ایجاد نظم و امنیت در بخش بایگانی خود مشارکت کنید.

مزیت ها و دلایل استفاده از قفسه بایگانی ریلی جهان بایگان

قفسه ریلی یک سیستم فیزیکی متشکل از تعدادی قفسه متحرک است که برای ذخیره‌ سازی و مدیریت اسناد و مستندات، کالاها، اقلام، اجناس و هر چیزی که نیاز به ذخیره سازی داشته باشد، استفاده می ‌شود.

از مهم ترین مزایای کمد بایگانی ریلی میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

افزایش ۷۰ درصدی ظرفیت انبار:

با توجه به تعریف این سیستم که متشکل از تعدادی قفسه متحرک می باشد در می یابیم که با حذف راهرو های ثابت بین قفسه ها و در عوض گذاشتن قفسه به جای آن ها، ظرفیت فضای ذخیره سازی ما بسیار افزایش یافته است. این یکی از مهم ترین و اصلی ترین مزیت های قفسه بایگانی ریلی در مقابل قفسه بندی سنتی می باشد.

سازماندهی بهتر اسناد و مدارک:

فایل ریلی به شما این امکان را می ‌دهد تا اسناد و مستندات را به صورت سازماندهی شده و منظم در قفسه ‌ها قرار دهید که کمک می ‌کند تا به سادگی به اسناد مورد نیاز دسترسی پیدا کنید و آنها را به راحتی مدیریت کنید.

حفاظت از اسناد و حفظ امنیت آن ها در قفسه ریلی:

با استفاده از قفسه ریلی، می‌ توانید از اسناد و مستندات خود محافظت کنید. این قفسه ها که دارای درب و قفل میتو هستند، مانع از ورود گرد و غبار، آفت ها و حشرات به داخل سیستم می شوند و همچنین از عبور نور و تاثیر آن در رنگ اسناد کاغذی جلوگیری می کنند.

به علاوه با تعبیه قفل مرکزی، سیستم به صورت کامل لاک شده و از هرگونه حرکت آن و باز شدن درب های آن ممانعت به عمل می آید؛ در این شرایط فقط افرادی می توانند به اسناد، مدارک و اقلام موجود در سیستم دسترسی داشته باشند که کلید آنرا داشته باشند. در غیر این صورت، از دسترسی افراد غیر به موجودی های سیستم به جهت حفظ امنیت اسناد جلوگیری می شود.

قفسه ریلی

 

در سیستم های برقی و هوشمند فایل ریلی، شما می توانید اسناد حساس و مهم را در یک محیط امن نگهداری کنید و با ایجاد محدودیت‌ های دسترسی و کنترل ‌های امنیتی بر روی قفسه بایگانی خود، میزان امنیت اسناد را چندین برابر کنید تا فقط افراد مجاز به اطلاعات مربوطه دسترسی داشته باشند.

دسترسی آسان:

 با نصب سیستم قفسه بایگانی ریلی، می ‌توانید به سرعت و به راحتی به اسناد و مستندات مورد نیاز دسترسی پیدا کنید. سیستم های تولیدی شرکت جهان بایگان دارای کدینگ  به صورت اعداد لاتین و جاکارتی از جنس پلکسی گلس برای سازماندهی و برچسب‌ گذاری مناسب، هستند که با مراجعه به این اعداد و نوشته ها می ‌توانید به سرعت اسناد را پیدا کنید و از زمان کمتری برای جستجو بهره ‌مند شوید.

 

 

با توجه به متحرک بودن سیستم و متراکم بودن آن شما می توانید در یک اتاق به دنبال اسناد موردنیاز خود باشید و دیگر نیازی نیست از این اتاق به اتاقی دیگر جابجا شوید. در اینصورت نیز در زمان خود صرفه جویی کرده اید و این یکی از مفید ترین ویژگی های قفسه ریلی می باشد.

پشتیبانی از ردیابی و ثبت تغییرات:

از دیگر مزیت های قفسه بایگانی ریلی سیستم های هوشمند این قفسه، با توجه به اینکه تمامی محتویات قفسه ها در نرم افزار های مخصوص ثبت می شوند، می‌ توانید تاریخچه تغییرات را برای اسناد و مستندات ردیابی کنید. این امر به شما کمک می‌ کند تا بتوانید تغییرات انجام شده بر روی اسناد را پیگیری کنید و در صورت نیاز به نسخه‌ های قبلی باز گردید. همچنین با سرچ کوتاه در نرم افزار مربوطه، بدانید اسناد مورد نظرتان در کدام قفسه و کدام طبقه قرار داد. لازم به ذکر است که قیمت بایگانی ریلی نوع هوشمند چندین برابر نوع مکانیکال آن می باشد و مناسب برای مکان های بزرگ با حجم انبوه اسناد و مدارک، می باشد. در متراژ های کم باید از نوع مکانیکال این سیستم استفاده نمود که در غیر اینصورت توجیه اقتصادی ندارد.

بایگانی  ریلی

سایر ویژگی های منحصر به فرد قفسه ریلی :

دلایل دیگری نیز وجود دارد که این سیستم را به سیستمی بی نظیر و منحصر به فرد تبدیل کرده اند که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم.

  1. طراحی ظاهری زیبا و دلنشین
  2. استفاده از فلزات مقاوم در تولید آن که مقاومت آن را در برابر ضربه و ... افزایش می دهد و سبب افزایش طول عمر سیستم می شود.
  3. امکان استفاده در انبار، فروشگاه ها، بیمارستان ها، ادارات دولتی، کتابخانه ها و ...
  4. امکان تعریف کاربری مخصوص برای سیستم
  5. قابلیت افزایش یا کاهش تعداد قفسه ها
  6. قابلیت دمونتاژ و مونتاژ مجدد قفسه ها
  7. امکان تولید این سیستم در طرح های مختلف چوبی و ام دی اف طبق سلیقه شما
  8. تولید منحصر به فرد سیستم طبق فضای شما و کالایی که می خواهید ذخیره سازی کنید
  9. طراحی ارگونومیک
  10. صرفه جویی در فضای بایگانی و انبار شما
  11. تسریع در کار نگهداری و انبار داری
  12. ذخیره سازی منظم و مرتب
  13. استفاده بهینه از فضای محیط بایگانی
  14. امکان تغییر تعداد طبقات طبق نیاز شما
  15. امکان انتخاب رنگ سیستم طبق سلیقه مصرف کننده

و هزاران مزایای دیگر که باعث می شود تا از این سیستم به عنوان بهترین جایگزین برای سیستم های قدیمی استفاده کنیم.

کلام آخر:

در آخر، قفسه بایگانی ریلی با ویژگی ‌ها و مزایایی که برای شما فراهم می ‌کند، می ‌تواند میزان بهره وری شما از فضا و بایگانی شما را بهبود بخشد و ظرفیت قابل توجهی برای شما ایجاد کند.. با استفاده از فایل ریلی، می ‌توانید اسناد و مستندات مربوط به بایگانی ریلی را به صورت سازماندهی شده و منظم نگهداری کنید، حفاظت و امنیت بیشتری برای اسناد فراهم کنید، به سرعت و آسانی به اسناد دسترسی پیدا کنید و تغییرات را ثبت و پیگیری کنید.

برای انجام خریدی مطمئن و سرمایه ای با قیمتی مناسب، لازم است ابتدا مشخصات فنی بایگانی ریلی هر تولیدکننده را به دقت مورد بررسی قرار دهید و پس از کسب اطمینان از کیفیت سیستم های تولید شده و متریال به کار رفته در تولید آن ها، اقدام به خرید کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان بخش فروش شرکت جهان بایگان تماس حاصل نمایید.

با تشکر از همراهی شما عزیزان

دیگر رسانه ها

کدخبر: 82954

ارسال نظر