رپورتاژ

راهنمای کاربردی خرید باتری UPS مناسب منزل و محل کار

منابع تغذیه باتری UPS معمولاً بین جریان برق و دستگاه که معمولا رایانه، آسانسور و ... است قرار می‌گیرند و از طریق کابل‌های جداگانه به هر کدام وصل می‌شوند.

بسته به ویژگی‌های محیط استفاده مورد نظر و ظرفیت کلی برق آن، متوسط باتری یو پی اس خانگی یا اداری یک واحد «هوشمند» نسبتاً کوچک و فشرده است که در اطراف یک سلول برق قابل شارژ با تخلیه بالا ساخته شده است.

برخی از ما ممکن است متوجه نباشیم که یو پی اس چیست و چرا داشتن آن در دفتر کار و یا خانه شما خوب است. نام کوتاه عبارت «منبع برق بدون وقفه» است.

این دستگاه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که وقتی منبع تغذیه ورودی یا برق از کار می‌افتد، تجهیزات رایانه یا هر دستگاه شما را زنده نگه دارند.

به طور خلاصه، UPS در صورت قطع شدن اتصال به منبع تغذیه اولیه (به عنوان مثال اگر در منطقه شما خاموشی وجود داشته باشد) انرژی را به تجهیزات الکتریکی ارسال می‌کند. و دستگاه می‌تواند از ۵ دقیقه تا چند ده ساعت برق پشتیبان ارائه دهد. پارامترها ممکن است بسته به ظرفیت باتری یا بار وارد شده بر روی یو پی اس متفاوت باشد.

باتری UPS می‌تواند جایگزین یک باتری شارژی باشد و باتری دستگاه را چه روشن و چه خاموش باشد شارژ کند.

راه حل بهینه‌ای که به طور جهانی پذیرفته شده است، ذخیره انرژی در باتری است

همچنین امکان دریافت مداوم و بدون وقفه جریان متناوب، برای تبدیل جریان مستقیم باتری به جریان متناوب با همان ویژگی‌های منبع تغذیه؛ یک نیاز در جهان امروزی است هنگامی که تمام عناصر این راه حل روی یک تجهیزات یکپارچه می‌شوند، این همان چیزی است که UPS نامیده می‌شود.

راهنمای کاربردی خرید باتری UPS مناسب منزل و محل کار

انواع اصلی باتری‌های UPS کدامند؟

در حال حاضر سه نوع اصلی از باتری یو پی اس وجود دارد که هر کدام دارای قیمت، طول عمر و البته نیاز و روش نگهداری متفاوتی است.

شما نمی‌توانید برای خرید باتری UPS به دنبال بهترین باتری برای خود باشید؛ بلکه شما باید با بررسی دقیق در رابطه با نوع باتری مورد نظر و البته بررسی نیاز خود؛ باتری یو پی اس مناسب را انتخاب کنید.

مزایای داشتن سیستم یو پی اس در منزل. چرا باید یو پی اس بخریم؟چرا هنگام کار در خانه خوب است که یک سیستم UPS داشته باشد؟

پاسخ به این سوال نسبتاً آسان است؛ شرکت‌ها متوجه هستند که قطع ناگهانی برق می‌تواند برای داده‌های ذخیره شده در رایانه‌ها فاجعه بار باشد، به همین دلیل است که آنها یک سری اقدامات حفاظتی را برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اعمال می‌کنند.

هنگامی که در خانه کار می‌کنید، به این حفاظت دسترسی ندارید و مراقبت از تجهیزات و نتایج کار به عهده خودتان گذاشته شده است. UPS شما را در برابر از دست دادن فایل‌های ارزشمند محافظت می‌کند.

با چنین پشتیبان قدرتمندی می‌توانید به راحتی کار خود را ذخیره کنید و کامپیوتر خود را بدون نگرانی از عواقب آن ببندید.

سه نوع باتری اصلی برای استفاده مصرف کننده وجود دارد؛ آنها

  • قلیایی
  • هیدرید فلز نیکل
  • و یون لیتیوم

هستند. هر نوع از باتری‌های یو پی اس ساخته شده مزایا و معایب خود را دارد همچنین هرکدام نیز جایگاه ویژه‌ای در فناوری دارند و بسته به نیاز و شرایط استفاده متفاوت گزینه مناسب متغییر خواهد بود.

باتری‌های UPS

چرا باتری‌های یو پی اس به سرعت خراب می‌شوند؟

دمای بالای محیط به طور کلی به عنوان شایع‌ترین علت خرابی زودرس باتری در نظر گرفته می‌شود. هر چه دما بالاتر باشد، واکنش شیمیایی سریع‌تر است که باعث افزایش اتلاف آب و خوردگی می‌شود. باتری‌های سرب اسید مهر و موم شده دارای ظرفیت بر اساس دمای عملیاتی بهینه 68-77 درجه فارنهایت هستند.

آیا یک سیستم یو پی اس می‌تواند بدون باتری راه اندازی شود؟

برای تعامل آفلاین و لاین، بیشتر آنها طوری طراحی شده‌اند که وقتی متوجه می‌شوند باتری غیرعادی است، کار نمی‌کنند. از طرف دیگر، یو پی اس‌های آنلاین معمولاً طوری طراحی می‌شوند که حتی بدون باتری نیز کار کنند. یو پی اس آفلاین هیچ ویژگی بدون باتری ارائه نمی‌دهد.

آیا باتری‌های یو پی اس در صورت عدم استفاده تخلیه می‌شوند؟

نوع باتری به کار رفته در تمامی محصولات یو پی اس دارای ویژگی "خود تخلیه" است. این مقدار شارژی است که باتری به طور طبیعی حتی در صورت قطع شدن آن از دست می‌دهد.

اگر باتری یو پی اس از بین برود چه اتفاقی می افتد؟

وقتی باتری از کار بیفتد، دستگاه شروع به پخش صدای بیپ پخش می‌کند که نشان می‌دهد باتری ضعیف است.

آیا خرید یو پی اس جدید بهتر است یا تعویض باتری؟

هزینه‌های تعویض یک باتری می‌تواند بسیار گران باشد (گاهی اوقات 40٪ از ارزش یک سیستم UPS جدید). در حالی که تعویض کل سیستم یو پی اس می‌تواند پرهزینه باشد، باتری‌های تازه، ویژگی‌های جدید، راندمان بالاتر و گارانتی را ارائه می‌دهد.

باتری‌های UPS

چگونه بفهمم باتری یو پی اس من نیاز به تعویض دارد؟

5 نشانه که زمان تعویض باتری یو پی اس فرا رسیده است.

  • ۳ تا ۵ سال از تاریخ خرید می‌گذرد.
  • UPS در حال بوق زدن یا نمایش چراغ‌های احتیاط است.
  • عمر باتری کمتر از چیزی است که گفته شده است.
  • متوجه برآمدگی شاسی یا سایر آسیب‌های شاسی می‌شوید.
  • هنگام قطع برق، سیستم‌ها آفلاین می‌شوند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77987

ارسال نظر