رپورتاژ

مشخصات و ویژگی های ترموود برای بالکن

چوب یکی از متریال های پرطرفداری است که امروزه معماران در پروژه های مختلف ساختمانی از آن استفاده بسیار می کنند. این متریال به دلیل زیبایی بی نظیری که دارد سلایق مختلف را پوشش می دهد و کاربرد زیادی در زیباسازی فضاهای مختلف ساختمان دارد. حرارت دادن به چوب یکی از ترفندهای مهمی است که باعث مقاوم شدن آن در برابر شرایط آسیب زا می شود.

ترموود چیست؟

به چوبی که در اثر حرارت دادن مقاومت زیادی در برابر جانوران و حشرات موذی پیدا می کند ترموود گفته می شود. از ترموود برای کف پوشی و دیوارپوشی فضاهایی مانند بالکن، روف گاردن، حیاط، استخر و... استفاده می شود. یکی از فضاهایی که امروزه به شدت به زیبایی آن اهمیت داده می شود بالکن است. استفاده از ترموود برای بالکن یک انتخاب بینظیر و فوق العاده زیبا می باشد. اجرای ترموود برای بالکن به صورت های تایل های ۳۰ در ۳۰ و الواری انجام می شود.

اجرای ترموود برای بالکن و تراس
اجرای ترموود برای بالکن و تراس

تایل ترموود بالکن

تایل ترموود در ابعاد 30 در 30 ساخته می شود و یکی از محصولات بسیار زیبا و کاربردی به عنوان کفپوش و دیوار پوش برای بالکن است. تایل ترموود کلیک های نر و ماده دارد و هنگام نصب کلیک ها به هم چفت می شوند. تایل ترموود قابلیت جابجایی دارد و برای اجرای آن نیازی به زیرسازی خاصی نیست.

تایل ترموود ضد آب است به همین دلیل برای تمیز کردن آن می توانید از آب استفاده کنید. برای اینکه تایل ترموود در فضای بیرون در برابر عواملی مانند نور مستقیم خورشید و باران های اسیدی آسیب نبیند رنگ مخصوصی به عنوان لایه محافظ بر روی آن میزنند.

استفاده از تایل ترموود برای ایجاد فضایی زیبا و شیک در تراس و بالکن بهترین گزینه است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ترموود برای بالکن و دیگر مشخصات مربوط به آن میتوانید با کارشناسان زبده مجموعه گامان تزئین جاوید تماس بگیرید.

قیمت تایل ترموود نسبت به سایر متریال هایی که به عنوان کفپوش استفاده میشوند بسیار مناسب تر است. قیمت تایل ترموود برای بالکن به صورت عددی یا متری محاسبه می شود و انتخاب فوق العاده ای برای زیباسازی فضای تراس می باشد.

مزایای استفاده از ترموود برای بالکن
مزایای استفاده از ترموود برای بالکن

نکات مهم در رابطه با اجرای تایل ترموود برای کف بالکن

اجرای تایل ترموود برای کف بالکن نیاز به سطح صاف با شیب بسیار ملایم دارد تا هنگام نصب ترموود برای بالکن شیب آنها نسبت به شیب کف تراس مطابقت لازم را داشته باشد.

کف بالکن یا تراس باید دارای متریال صاف و یکدستی مانند سرامیک یا موزاییک باشد. استفاده از متریالی مانند سیمان به عنوان زیرساز به دلیل ذرات اضافه ای که دارد اجرای تایل ترموود را با مشکل مواجه می کند. همانطور که گفته شد برای نظافت و شستن ترموود میتوان از آب استفاده کرد. اگر سیمان به عنوان زیرساز ترموود انتخاب شود به مرور زمان ذرات آن در اثر استفاده از آب شسته می شوند و تمام زیرساز و مقاوم سازی تایل ترموود تخریب می شود. برای انجام پروژه زیباسازی تراس و بالکن با استفاده از ترموود حتما از کارشناسان خبره گامان تزئین جاوید مشاوره بگیرید.

طراحی تراس و بالکن با ترموود چه مزایایی دارد؟

در صنعت دکوراسیون داخلی از متریال های مختلفی برای زیباسازی فضا استفاده می شود که یکی از مهم ترین آنها، چوب است. به دلیل زیبایی که چوب در فضا ایجاد می کند از آن در فضاهای مختلف استفاده می شود اما یکی از معایب بزرگ این متریال عملکرد ضعیف در برابر رطوبت و نم می باشد. چوب در تماس با آب آسیب می بیند و شکل اولیه خود را از دست می دهد به همین دلیل استفاده از آن در فضاهای خارجی ساختمان مانند تراس و بالکن مناسب نمی باشد.

تزیین بالکن با ترموود
تزیین بالکن با ترموود

ترموود به دلیل فرایند تولید به خصوصی که دارد مقاوم در برابر رطوبت و تجمع حشرات موذی می باشد. این متریال به دلیل داشتن ویژگی هایی مانند، زیبایی منحصر به فرد، اجرای آسان، شستشو راحت با آب و... یکی از بهترین متریال ها برای اجرا در فضاهای روباز می باشد. اجرای ترموود برای بالکن در سالهای اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از افراد برای زیباسازی کف و دیوار تراس های بزرگ و یا بالکن کوچک خود از این متریال با کیفیت استفاده می کنند.  ترموود را می توانید با سایر متریال ها ترکیب و یا با چمن مصنوعی تزئین کنید و محیط بسیار زیبا و شیکی را ایجاد کنید.

به دلیل نحوه تولید ترموود این متریال در برابر نور مستقیم خورشید و بارش باران مقاوم است به همین خاطر می توانید با خیال راحت فضای بالکن خود را زیبا کنید. ترموود با سبک های مختلف دکور سازگار می شود و از متریال های با کیفیت و کاربردی می باشد.

دیزاین بالکن های کوچک با چوب ترموود

امروزه اکثر آپارتمان ها در ابعاد کوچک ساخته می شوند و متراژی که برای بالکن آنها در نظر گرفته می شود بسیار محدود است. به همین دلیل استفاده از لوازم بزرگ مانند مبل و میز در این بالکن ها مناسب نبوده و فقط فضا زیادی را اشغال می کنند. تزیین بالکن با ترموود فضای مناسبی را برای زمان های استراحت فراهم می کند و باعث ایجاد احساس آرامش در افراد می شود. با استفاده از دیوارپوش و کفپوش ترموود و قرار دادن صندلی های کوچک یا پاف در بالکن فضای عالی را برای استراحت خود مهیا کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره های تخصصی در رابطه با اجرای ترموود برای بالکن کافی است با مجموعه گامان تزیین جاوید تماس بگیرید. 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 77625

ارسال نظر