رپورتاژ

بهترین تشک برای کمر درد چیست؟

خوابیدن بر روی تشک اشتباهی میتواند سبب به وجود آمدن یا تشدید کمردرد بشود. استفاده از تشکی که حفاظت مناسب را از بدن ندارد، سبب قرار گرفتن بدن در حالتی نامناسب به هنگام خواب، خستگی عضلات و هم راستا نبودن ستون فقرات می گردد، و همه این موارد، به ایجاد کمردرد کمک می کنند.

انواع تشک و موارد استفاده آن ها برای کمر درد

تشکی که هنگام خواب، وضعیت ستون فقرات را در راستای مناسب نگه دارد، به سر و گردن فشار وارد نکند و از نظر سفتی و نرمی در حد متوسط باشد یک تشک ایدئال محسوب می‌شود. یکی از پرفروش‌ترین تشک‌هایی که برای کاهش کمردرد و جلوگیری از ابتلا به دیسک کمر مورد استفاده قرار می‌گیرد تشک رویا است. استفاده از فوم چند لایه با خاصیت ضد حساسیت و ارتجاعی از نکات مثبت تشک‌های طبی است. البته فراموش نکنید که میزان تحمل سفتی تشک برای هر فرد تفاوت دارد. مثلا افراد با لگن بزرگ‌تر در صورت استفاده از تشک‌های معمولی احساس ناراحتی می‌کنند.

آیا تشک خوشخواب برای درد کمر خوب است؟

یکی از مواردی که از زمان قدیم برای درمان کمردرد به‌کار می‌رود، استفاده از تشک‌های پنبه‌ای است. این تشک‌ها به‌دلیل استفاده از الیاف طبیعی، از نظر سفتی در سطح متوسطی قرار دارند. تشک پنبه‌ای که به تشک خوشخواب طبی هم معروف است در طی زمان سفت می‌شود؛ بنابراین لازم است سالی یکبار الیاف داخل آن تعویض شود. بهترین تشک خوشخواب طبی به‌دلیل کیفیت بالا قابلیت رقابت با نمونه‌های خارجی را دارد. جهت اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

موارد استفاده تشک لاتکس برای دیسک کمر

لاتکس ماده‌ای طبیعی است که از صمغ درخت کائوچو به‌دست می‌آید. از خواص مهم این ماده می‌توان به خاصیت فنری بودن طبیعی آن اشاره کرد. تشک‌هایی که در آن‌ها از لاتکس استفاده شده قابلیت نگهداری شکل و فرم بدن شخص را دارند. خاصیت دوگانگی تشک طبی برای کمردرد از جنس لاتکس برای مشتریان بسیار جالب است. هنگامی که فرد در ابتدا روی تشک لاتکس می‌خوابد، با نرمی فوق‌العاده‌ای مواجه می‌شود. اما پس از گذشت چند دقیقه میزان سفت بودن تشک با فشار آوردن عمیق‌تر حس می‌شود. مزایای استفاده از تشک لاتکس عبارتند از:

۱. پشتیبانی کامل از بدن در هنگام خواب برای افرادی که ناراحتی‌های عضلانی دارند.

۲. وجود تعادل در سرتاسر تشک لاتکس و راحتی در عین نرم بودن آن به ستون فقرات کمک می‌کند.

۳. لاتکس که خودش یک ماده طبیعی است، برای افرادی که آلرژی دارند مشکلی ایجاد نمی‌کند.

تشک طبی لاتکس فشار را به‌صورت یکسان در سراسر آن توزیع می‌کند. بنابراین برای افرادی که از دیسک کمر و کمردرد رنج می‌برند مفید است. پیش از خرید این تشک حتما با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

مزیت های اصلی تشک مموری فوم برای درد کمر

یکی از جدیدترین انواع تشک طبی Memory Foam نام دارد که در آن از ماده ویسکوالاستیک استفاده شده است. از خواص این ماده می‌توان به جذب انرژی بالا اشاره کرد. هنگامی که روی مموری فوم می‌خوابید، فشار و گرمای بدن جذب تشک شده و به‌صورت یک‌نواخت روی آن پخش می‌شود. پس از گذشت چند دقیقه، تشک مموری Foam شکل بدن را به خود می‌گیرد و این موضوع از قوس ستون فقرات شما محافظت می‌کند. اگر پزشک متخصص برای رفع کمردرد، به‌ شما پیشنهاد استفاده از تشک طبی مموری فوم یا تشک رویال داد حتما در اسرع وقت آن را خریداری کنید.

انتخاب تشک در بازار

با وجود تنوع بسیار زیاد تشک های موجود در بازار، انتخاب تشک مناسب دشوار است. دستورالعمل های زیر، برای کمک به بیماران مبتلا به کمردرد، در انتخاب بهترین تشک برای محافظت از پشت و راحتی خواب، طراحی شده اند:

  1.  سلیقه شخصی، در نهایت تعیین کننده تشک مناسب است. هیچ نوع تشکی وجود ندارد که برای همه افراد مبتلا به کمردرد مناسب باشد. هر تشکی که به فرد کمک کند تا بدون درد و سفت شدن عضلات بخوابد، بهترین تشک برای اوست. بیماران مبتلا به کمردرد باید تشکی را انتخاب کنند که مطابق با استاندارد آن ها باشد و بتواند خواب راحتی را برایشان به ارمغان بیاورد.
  2.  اجزای فیزیکی تشک را بشناسید و درمورد آن ها تحقیق کنید. سیم پیچ ها یا فنرهای داخلی تشک، حفاظت ایجاد می کنند. تشک های مختلف از نظر تعداد و ترتیب سیم پیچ با هم متفاوت هستند. بالشتک بالای تشک می تواند ضخامت های مختلفی داشته باشد. عمق تشک عموماً از۱۸ تا ۴۳ سانتی متر متغیر است. انتخاب تعداد سیم پیچ، نوع بالشتک و عمق تشک، باید با توجه به سلایق فردی هرکس تعیین شود.
  3.  تشکی را انتخاب کنید که از کمر محافظت کند. یک تشک خوب باید از قوس های طبیعی و تراز ستون فقرات، محافظت نماید. حفاظت مناسب از پشت، همچنین در جلوگیری از ابتلا به درد عضلات به هنگام صبح، به بیمار کمک می کند. با این که اطلاعات بالینی زیادی در مورد تشک ها وجود ندارد، یک مطالعه نشان داد که تشک هایی با میزان سفتی متوسط، معمولاً نسبت به تشک های سفت، درد کمر را بیشتر تسکین می دهند.
  4.  به یک تعادل بین حفاظت از کمر و راحتی برسید. راحتی کلی هنگام خوابیدن روی تشک به اندازه حفاظت کافی از کمر، مهم است. خوابیدن روی تشکی که خیلی سفت باشد، می تواند باعث ایجاد درد در نقاط فشار گردد. یک تشک متوسط می تواند راحت تر باشد زیرا به شانه و پهلو اجازه می دهد تا اندکی درون آن فرو بروند. بیمارانی که می خواهند تشک سفت تری برای محافظت از پشت خود داشته باشند، می توانند از یک تشک با بالشتک ضخیم تر، برای راحتی بیشتر، استفاده کنند.
  5.  زمان مناسب برای تهیه یک تشک جدید را بشناسید. اگر تشک قدیمیتان به وضوح از وسط خم می شود یا دیگر راحت نیست، احتمالاً زمان خرید یک تشک جدید است. قرار دادن تخته در زیر تشک خم شده، برای جلوگیری از ایجاد فرورفتگی در وسط آن، تنها یک راهکار کوتاه مدت است. شما هنوز به یک تشک جدید نیاز دارید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و خرید انواع تشک به سایت خوابکو به آدرس www.khabco.com مراجعه فرمایید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 67707

ارسال نظر