راهنمای خرید رم و فلش و هارد

چکیده : فلش مموری جزء اصلی لوازم الکترونیکی مصرفی است، و نقش گسترده تری در ذخیره سازی سازمانی ایفا می کند. این راهنما یک نمای کلی از خرید رم و فلش در استفاده فعلی تا آینده را ارائه می دهد. فلش مموری که به نام حافظه فلش نیز شناخته می شود نیاز به نگاه دقیق تری دارد. این فناوری در بسیاری از محصولات مصرفی، از تلفن های همراه گرفته تا کارت های حافظه USB در همه جا، نفوذ می کند. در همین حال فلش سازمانی، نقش رو به گسترشی در فناوری‌های ذخیره‌سازی مرکز داده، سرور و شبکه ایفا می‌کند.

فلش مموری جزء اصلی لوازم الکترونیکی مصرفی است، و نقش گسترده تری در ذخیره سازی سازمانی ایفا می کند. این راهنما یک نمای کلی از خرید رم و فلش در استفاده فعلی تا آینده را ارائه می دهد.

فلش مموری که به نام حافظه فلش نیز شناخته می شود نیاز به نگاه دقیق تری دارد.

این فناوری در بسیاری از محصولات مصرفی، از تلفن های همراه گرفته تا کارت های حافظه USB در همه جا، نفوذ می کند.

در همین حال فلش سازمانی، نقش رو به گسترشی در فناوری‌های ذخیره‌سازی مرکز داده، سرور و شبکه ایفا می‌کند. فلش، علیرغم نامش قابل مشاهده ترین فناوری نیست، معمولاً در محصولات دیگر تعبیه شده است. اما همه جا هست.

این راهنمای خرید حافظه فلش مموری و رم ، هارد کاربردهای فلش مموری، تاریخچه فناوری و مزایا و معایب آن را پوشش می دهد. این راهنما همچنین نمای کلی از مدل های مختلف فلش، از تراشه‌های سلولی تک سطحی گرفته تا  NAND  سه بعدی را ارائه می‌کند. ما همچنین نگاهی به آینده این فناوری گسترده خواهیم انداخت.

حافظه رم و فلش برای چه مواردی استفاده می شود؟

رادینو به عنوان پخش رم و فلش به شما مخاطبان عزیز می گوید که حافظه رم و فلش به طور گسترده ای برای ذخیره سازی و انتقال داده ها استفاده می شود. در بخش مصرف‌کننده، فلش مموری خانه‌ای را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله تلفن، دوربین و تبلت پیدا می‌کند به چند نمونه اشاره کنیم. اندازه کوچک حافظه فلش و مزایای مصرف انرژی آن را برای استفاده در دستگاه های مصرف کننده در حال حرکت مناسب می کند. در واقع، برنامه های کاربردی مصرف کننده به رشد بازار فناوری فلش کمک کرده است.

خرید حافظه فلش، اصطلاحی است که اغلب به جای حافظه فلش استفاده می شود، به هر درایو، مخزن یا سیستمی که از حافظه فلش استفاده می کند اشاره دارد. در سطح مصرف کننده، دستگاه های ذخیره سازی با استفاده از فلش شامل درایوهای USB هستند. در سیستم‌های رایانه‌ای، SSD‌ های مبتنی بر فلش که به دلیل کمبود قطعات متحرک نامیده می‌شوند، در رایانه‌های نوت‌بوک رایج هستند و همچنین می‌توان آن‌ها را در برخی از رایانه‌های رومیزی به عنوان یک گزینه HDD یافت.

SSD ها نیز در سال های اخیر راه خود را به مرکز داده باز کرده اند. در اینجا،  خرید حافظه فلش در قالب آرایه های تمام فلش کلاس سازمانی به گسترش خود ادامه می دهد. استقرار اولیه ذخیره سازی فلش بر روی تسریع برنامه های فشرده I/O متمرکز بود که همچنان کاندیدای محبوب برای ذخیره سازی فلش هستند.

راهنمای خرید رم و فلش و هارد

مزایای رم و فلش مموری

سرعت یکی از بارزترین مزایای فلش مموری در مقایسه با رسانه های مغناطیسی است، فلش از فناوری HDD به‌ویژه در زمینه‌هایی مانند IOPS بسیار برتر است. یک SSD ممکن است عملکردی را ارائه دهد که در ده ها هزار  IOPS  اندازه گیری شده است، در حالی که یک HDD سریع ممکن است بتواند تا 200 IOPS را تداعی کند.

خرید حافظه فلش همچنین می تواند دوام بیشتری نسبت به هارد دیسک ها، دستگاه های مکانیکی با صفحات چرخان و سایر اجزای متحرک داشته باشد. قابلیت اطمینان فلش در بازار دستگاه های تلفن همراه متمایز است زیرا هیچ قطعه متحرکی در برابر سقوط آسیب پذیر نیست.

 SSD ها همچنین در مقایسه با HDD ها برق کمتری مصرف می کنند و گرمای کمتری تولید می کنند.

مزایای هارد دیسک 

 هارد دیسک درایو (HDD) یک دستگاه ذخیره سازی غیر فرار است که از مجموعه ای از دیسک های پلاتر و هد خواندن/ نوشتن برای ذخیره داده ها استفاده می کند. برخلاف SSD که کاملاً بر تراشه های حافظه فلش متکی است، هارد دیسک از قطعات مکانیکی تشکیل شده است.

اگرچه SSD های مدرن با فروش خود در حال شکستن بازار هستند، هنوز هم بسیاری از تولید کنندگان و مصرف کنندگان HDD را رسانه ذخیره سازی اصلی خود می دانند. این به این دلیل است که ویژگی های بسیاری وجود دارد که در یک SSD مدرن فاقد آنهاست. در حالی که از سوی دیگر، هارد دیسک مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارد. با دانستن مزایا و معایب یک هارد دیسک، می توانید به نتیجه گیری بهتری در مورد استفاده از آن برسید.

راهنمای خرید رم و فلش و هارد

نحوه بررسی فضای ذخیره سازی

اگر نمی‌دانید چقدر حافظه داخلی برای گوشی خود خریداری کرده‌اید، یا فقط می‌خواهید ببینید تا کنون چقدر از حافظه داخلی خود استفاده کرده‌اید، در اینجا نحوه بررسی هر دو اپل و اندروید آورده شده است.

آیفون

به تنظیمات بروید

به General بروید

برای یافتن حافظه آیفون به پایین بروید

فضای ذخیره سازی آیفون را باز کنید و میزان مصرف هر موضوع از کل حافظه داخلی شما را به تفکیک مشاهده خواهید کرد

اگر همچنان به این صفحه نگاه می کنید، ممکن است توصیه هایی برای پاک کردن فضای غیرضروری و همچنین میزان مصرف مگابایت یا گیگابایت هر برنامه در دستگاهتان را مشاهده کنید.

علاوه بر این، اگر روی یکی از این برنامه‌ها ضربه بزنید، می‌توانید ببینید که در صورت مرتبط بودن، برای هر کار جزئی، مانند عکس‌ها یا گیف‌های موجود در «پیام‌ها»، چقدر فضای ذخیره‌سازی مصرف می‌شود.

می توانید برنامه ها را از اینجا نیز حذف کنید.

اندروید

از آنجایی که مدل‌های اندروید بسیار زیادی وجود دارد : سامسونگ، شیائومی، گوگل و هوآوی، برای نام بردن چند مورد ممکن است به دلیل تغییرات جزئی در سیستم‌های هر برند، روند این کار کمی متفاوت باشد.

در اینجا نحوه یافتن حافظه داخلی خود در تلفن سامسونگ آورده شده است:

به تنظیمات بروید

برای یافتن Device Service یا Device care به پایین پیمایش کنید.

در یکی از موارد بالا، Storage را انتخاب کنید.

این باید صفحه‌ای را باز کند که اطلاعاتی از فضای ذخیره‌سازی شما را نشان دهد، از جمله اینکه تا کنون چقدر از کل حافظه داخلی خود استفاده کرده‌اید، و همچنین میزان استفاده از هر کار (اسناد، تصاویر، صدا، فیلم‌ها و برنامه‌ها) بالا

می‌توانید از اینجا درباره فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز برای هر برنامه اطلاعات بیشتری کسب کنید، و اگر فضای کمی دارید، احتمالاً هر کدام را که نیاز ندارید حذف کنید. در برخی مدل‌ها، ممکن است یک برگه فضای آزاد ظاهر شود که فایل‌ها و عکس‌های قدیمی را که ممکن است بخواهید حذف کنید توصیه می‌کند.

راهنمای خرید رم و فلش و هارد

رادینو پلاس به عنوان بزرگترین مرکز خرید عمده رم و فلش و حافظه و همچنین لوازم جانبی موبایل و کامپیوتر آماده همکاری با مغازه داران و عمده فروشان سراسر کشور میباشد. آدرس سایت رادینو www.radinoplus.com می باشد. اپلیکیشن رادینو را میتوانید از کافه بازار یا سیب اپ دانلود کنید و براحتی خرید عمده داشته باشید.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 60861

ارسال نظر