رپورتاژ

قیمت انواع شارژ کارتریج

برخی از انواع کارتریج‌های پرینترها قابل شارژ هستند و شما می‌توانید برای صرفه‌جویی در هزینه چاپ خود آن‌ها را شارژ کنید؛ چرا که در اغلب موارد خرید کارتریج اصل بعد از اتمام جوهر آن بسیار گران تمام می‌شود. قیمت شارژ کارتریج به مراتب از خرید کارتریج پایین‌تر بوده و بستگی به نوع کارتریج پرینتر دارد. برخی از پرینترها جوهرهای گران‌تر و برخی از آن‌ها جوهرهای ارزان‌تری مصرف می‌کنند. در ادامه توضیحاتی درباره قیمت شارژ کارتریج پرینترهای مختلف ارائه شده است؛ لطفا با ما همراه باشید.

قیمت انواع شارژ کارتریج

پرینترهای لیزری از کارتریج‌های تونر استفاده می‌کنند که به عنوان تونر چاپگر نیز شناخته می‌شود. جوهر این نوع پرینترها به صورت پودر است و از ذرات پلاستیکی ریز، کربن سیاه و سایر عوامل رنگی ساخته شده است. در این نوع پرینترها تونر با استفاده از یک درام باردار الکترواستاتیک به کاغذ منتقل می‌شود و توسط غلتک‌های گرم‌شده روی کاغذ ذوب می‌شود.

در گذشته پرینترهای لیزری معمولاً در ادارات استفاده می‌شدند؛ اما اکنون بسیاری از افراد به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن از آن‌ها در خانه نیز استفاده می‌کنند. شارژ کارتریج این پرینترها مقرون‌به‌صرفه است. برخی از پرینترهای لیزری هم هستند که رنگی چاپ می‌کنند. کارتریج تونر دارای دو جزء اصلی است: درام و غلتک. انتظار می‌رود این قطعات تا 3 بار تعویض تونر به راحتی کار کنند. با فرسوده‌شدن این قطعات کیفیت چاپ کاهش می‌یابد؛ اما می‌توان آن‌ها را تعویض کرد. بسیاری از برندها هستند که کارتریج‌های تونر با قیمت‌های مقرون‌به صرفه ارائه می‌دهند. بعد از شارژ کارتریج تونر، حتی اگر چاپگر برای مدتی استفاده نشود، جوهر آن‌ها خشک نمی‌شود. این موضوع باعث می‌شود که قیمت چاپگر لیزری بسیار ارزان‌تر از چاپگرهای جوهرافشان باشد.

چاپگرهای لیزری عمدتاً برای چاپ اسناد سیاه و سفید استفاده می‌شوند. این نوع پرینترها معمولا نزدیک به 1500 صفحه را با یک کارتریج چاپ می‌کنند. این نوع چاپگرها چاپ تمیزتری دارند؛ زیرا تونر باعث خیس‌شدن صفحه در طول فرآیند چاپ نمی‌شود. پرینترهای لیزری رنگی نسبت به اکثر پرینترهای جوهرافشان و مخزن جوهر مدرن، طیف رنگ کمتری تولید می‌کنند. آن‌ها از چهار رنگ تونر فیروزه‌ای، سرخابی، زرد و سیاه استفاده می‌کنند. شارژ کارتریج پرینترهای لیزری بر اساس نوع تونر آن‌ها متفاوت است.

شارژ کارتریج پرینتر لیزری با تونر استوانه‌ای

این نوع کارتریج‌ همان‌طور که از نامش پیداست در داخل خود یک تونر به شکل بطری استوانه‌ای دارد که جوهر داخل آن ریخته شده و در جای خود در پرینتر قرار می‌گیرد. از طریق این کارتریج تونر به درام و غلطک فرستاده شده و چاپ صورت می‌گیرد. تعداد برگه‌هایی که با این نوع کارتریج می‌توان پرینت گرفت بسیار بالا بوده و این کارتریج‌ها گنجایش زیادی دارند. معمولا دستگاه‌های کپیر-پرینتر از این نوع تونرها استفاده می‌کنند. شارژ کارتریج تونر استوانه‌ای بسیار آسان بوده و از لحاظ هزینه نیز مقرون‌به‌صرفه است.

شارژ کارتریج پرینتر لیزری با تونر جوهر جامد

علاوه بر پرینترهای جوهرافشان که از جوهرهای رنگی برای چاپ استفاده می‌کنند، پرینترهای لیزری هم هستند که این نوع جوهرها در کارتریج آن‌ها تعبیه می‌شود. مکانیزم کار در این نوع کارتریج‌ها به این صورت است که جوهر جامد ذوب شده و روی کاغذ اسپری می‌شود. جوهرهای جامد پلیمرهای چسبناکی مانند مداد رنگی هستند. شارژ کارتریج جوهر جامد هزینه بالایی ندارد.

شارژ کارتریج پرینتر لیزری با مخزن تونر سنتی

نوعی از کارتریج‌های پرینتر لیزری رایج کارتریج‌های تونر سنتی هستند که جنس آن‌ها پلاستیک است. این نوع کارتریج‌ها نسبتا دارای سیستم پیچیده‌ای هستند و به همین دلیل قیمت بالایی ئارند  بنابراین شارژ کارتریج تونر سنتی نسبت تونر سنتی نسبت به تعویض آن هزینه کمتری دارد و مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

قیمت انواع شارژ کارتریج

قیمت شارژ کارتریج پرینتر جوهرافشان

کارتریج جوهرافشان از جوهر مبتنی بر رنگ حل‌شده در آب یا گلیکول ساخته شده است. این کارتریج‌ها مایع را به صورت قطرات دقیق ریز از نازل روی کاغذ می‌پاشند. کارتریج‌های جوهرافشان دارای ریزتراشه‌های داخلی هستند که اسپری جوهر را برای چاپ دقیق کنترل می‌کند. این کارتریج‌ها از جوهر غلیظی استفاده می‌کنند که برای چاپ اسناد و عکس‌ها در خانه یا ادارات مناسب است. یک کارتریج جوهرافشان می‌تواند تقریباً 300 تا 400 صفحه را چاپ کند. این چاپگرها می‌توانند روی انواع صفحات از جمله صفحات براق و حتی پارچه چاپ کنند.

پرینترهای جوهر افشان فشرده هستند و هزینه کمتری نسبت به چاپگرهای لیزری و مخزن جوهر دارند؛ اما کارتریج‌های جوهرافشان بسیار گران هستند. در برخی موارد ممکن است قیمت کارتریج‌ها بیشتر از قیمت چاپگر برای شما هزینه داشته باشند. این کارتریج‌ها طراحی مهر و موم ‌شده‌ای دارند و اکثر آن‌ها قابلیت شارژ مجدد را ندارند. جوهر کارتریج‌های جوهر افشان درصورتی که پس از ماه‌ها استفاده نشوند خشک و بی‌فایده می‌شوند. همه این عوامل در کنار هم باعث می‌شود که چاپگر جوهرافشان در صورت عدم استفاده برای شما بسیار گران تمام شود؛ با توجه به اینکه شارژ کارتریج چاپگرهای جوهرافشان قدیمی ممکن نیست و باید مجددا خریداری شوند.

قیمت شارژ کارتریج مخزن جوهر

چاپگرهای مخزن جوهر، چاپگرهای جوهرافشانی هستند که قابلیت شارژ مجدد دارند و دارای هد چاپ داخلی هستند. این چاپگرها دارای مخازن جوهر یکپارچه هستند که به طور مداوم جوهر را به نازل چاپگر می‌رساند. اکثر چاپگرهای مخزن جوهر از عناصر مبتنی بر سیلیکون برای گرم‌کردن و تبخیر سریع مقادیر کمی از جوهرها استفاده می‌کنند. جوهر تبخیرشده منبسط می‌شود و قطرات ریز جوهر را از طریق نازل روی هد چاپ می‌کند. سپس جوهر مایع به شکل قطرات جوهر میکروسکوپی برای چاپ تصاویر و اسناد روی کاغذ پخش می‌شود.

چاپگرهای مخزن جوهر می‌توانند روی اکثر کاغذها چاپ کنند. نکته‌ای که وجود دارد این است که جوهر مایع برای خشک‌شدن به زمان نیاز دارد؛ بنابراین این چاپگرها برای چاپ عکس روی کاغذهای براق گزینه مناسبی نیستند. چاپگرهای مخزن جوهر برای اهداف ترکیبی مانند چاپ اسناد، پروژه‌ها و پوسترها مناسب‌تر هستند.

چاپگرهای مخزن جوهر دردسر تعویض کارتریج را ندارند. این نوع چاپگرهای مدرن از جوهرهای مایعی استفاده می‌کنند که نازک‌تر از جوهر چاپگرهای جوهر افشان مبتنی بر رنگ است. جوهرهای مایع به راحتی خشک نمی‌شود. این پرینترها به دلیل امکان شارژ کارتریج انعطاف‌پذیر هستند و شما می‌توانید طبق نیاز خود آن‌ها را شارژ کنید. شارژ کارتریج این نوع پرینترها نیز در نمایندگی اچ پی امکان‌پذیر بوده و هزینه زیادی ندارد.

نمایندگی اچ پی

در یک نمایندگی پرینترهای اچ‌ پی انواع مختلفی از خدمات مانند شارژ کارتریج، تعمیر پرینتر اچ پی و ... است. پرینترهای اچ پی در ایران بیشترین مصرف‌کنندگان را در بین برندهای مختلف پرینتر دارند و البته دارای تنوع زیادی هستند. همین موضوع باعث می‌شود که شارژ کارتریج انواع پرینتر در هرجایی صورت نگیرد و بهتر است برای این کار به نمایندگی مراجعه شود.

قیمت انواع شارژ کارتریج

جمع‌بندی

چاپگری با کارتریج مناسب که قابل شارژ باشد می‌تواند هزینه‌های چاپ را کاهش دهد. انتخاب چاپگر مناسب نقش زیادی در هزینه چاپ شما دارد و البته به کاربرد و اولویت‌های شما بستگی دارد. پرینترهای لیزری که شارژ کارتریج آن‌ها امکان‌پذیر است برای چاپ بسیاری از اسناد سیاه و سفید عالی هستند. برخی از مدل‌ها از چاپ رنگی پشتیبانی می‌کنند و برای چاپ نمودارها و تصاویر با وضوح پایین مناسب هستند.

پرینترهای جوهرافشان هنوز هم برای چاپ عکس‌های با وضوح بالا گزینه بسیار مناسبی هستند؛ اما اغلب شارژ کارتریج آن‌ها امکان‌پذیر نیست. چاپگرهای مخزن جوهر می‌توانند تعادلی بین هر دو باشند. آن‌ها برای چاپ سیاه و سفید و همچنین چاپ رنگی مناسب‌اند و می‌توانند یک انتخاب عالی برای چاپ پوستر، پروژه‌های مدرسه و اسناد گهگاهی باشند که شارژ کارتریج آن‌ها نیز امکان‌پذیر است. اگر پرینترهای برند اچ پی را خریداری کرده‌اید بهتر است شارژ کارتریج آن‌ها را در نمایندگی اچ پی انجام دهید.

برچسب ها : 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 58205

ارسال نظر