رپورتاژ

تور استانبول ارزان با اقامت در هاستل

رپورتاژ

تور استانبول ارزان با اقامت در هاستل

اکثر کسانی که می‌خواهند به یک سفر خارجی ارزان قیمت بروند، شهر استانبول را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. البته استانبول یک کلانشهر بسیار بزرگ است و انواع هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را در خود جای داده است. اما همانطور که می‌دانید اقامت در هتل، هزینه بالایی دارد. پس یک محل اقامت ارزان‌تر می‌تواند هزینه‌های سفر را پایین بیاورد. یکی از انواع اقامتگاه ارزان قیمت، هاستل‌ها هستند. پس اگر به  دنبال تور استانبول ارزان علی بابا هستید، انتخاب توری که امکان اقامت در هاستل را فراهم می‌کند، همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

اما تعریف هاستل چیست و چه تفاوتی با هتل دارد؟ در پاسخ باید گفت که هاستل‌ها در واقع مکان‌هایی جهت خواب و استراحت محسوب می‌شوند که قیمت مناسبی دارند. در هاستل‌ها چند تخت‌ در هر اتاق وجود دارد که هر کدام به یک مراجعه‌کننده اجاره داده می شود. در حقیقت مسافرانی که در هاستل یک اتاق مشترک با یکدیگر دارند، در امکانات و تجهیزات آن اتاق با یکدیگر شریک خواهند بود. همین موضوع سبب می‌شود که هاستل‌ها بتوانند قیمت مناسب‌تری نسبت به هتل‌ها داشته باشند.

در هر اتاق یک هاستل استاندارد، ۲ تا ۸ تخت قرار دارد. همین موضوع ممکن است سبب آشنایی شما  با مسافران دیگر شود که معمولا از چند فرهنگ متفاوت خواهند بود. به همین دلیل تجربه‌ای تازه برای شما رقم خواهد خورد. همچنین می‌توانید دوستان جدیدی بیابید و حتی به همراه آن‌ها به گشت و گذار در شهر بپردازید.

مزایا و معایب اقامت در هاستل

از میان مزایایی که با اقامت در هاستل نسیب مسافران می‌شود، قیمت مناسب را می‌توان مهم‌ترین مزیت دانست. چرا که با صرفه‌جویی در این هزینه، مبلغ کل هزینه‌های یک سفر کاهش خواهد یافت. حتی بدین ترتیب می‌توان مدت بیشتری در شهر مقصد ماند و از سفر لذت بیشتری برد. دومین مزیت هم آشنایی با افراد جدید و شرکت در جمع‌های تازه است. مرسوم است که افراد حاضر در هاستل به انجام کارهای جمعی بپردازند. فعالیت‌هایی از قبیل تماشای یک فیلم یا مسابقه ورزشی و حتی بازی، که بسیار هیجان‌انگیز خواهد بود.

استانبول1

در کنار تمام این مزیت‌ها، معایبی هم وجود دارد. مثلا این احتمال وجود دارد که در ساعاتی از روز که احتیاج به سکوت و آرامش دارید، سر و صدا و همهمه‌ در فضا وجود داشته باشد. همچنین ممکن است که با افرادی که سازگاری مناسب ندارند و یا نظافت را به اندازه کافی رعایت نمی‌کنند، هم اتاق شوید. البته در صورتی که شما با یک گروه سفر کنید و اتاقی مطابق با تعداد خودتان را رزرو نمایید این مشکلات حل خواهد شد. پس نگران نباشید و اگر به دنبال تور استانبول ارزان علی بابا هستید، در انتخاب هاستل درنگ نکنید.

چند هاستل معروف در استانبول

در سفر به استانبول در این هاستل‌ها اقامت کنید. اگر قصد داشتن یک سفر فوق العاده به استانبول را داریددارید برای تور استانبول نوروز ۱۴۰۲ برنامه ریزی میکنید  حتما به سایت های  معتبر مثل علی بابا سر بزنید.

هاستل استانپولی

استانپولی یک هاستل با میانگین هزینه ۹۰ لیر، در مرکز شهر استانبول است. اتاق‌های این هاستل ارزان قیمت ۲، ۴ و ۶ تخته است و امکاناتی همچون صبحانه و اینترنت پرسرعت در آن ارائه می‌شود. هاستل استانپولی تا مکان‌های دیدنی استانبول از قبیل کاخ توپکاپی، ایاصوفیه و مسجد سلیمانیه فاصله بسیار کمی دارد.

این مطلب را هم بخوانید: آداب رفتاری ویژه سفر جاده ای!

هاستل باهائوس

باهائوس نیز از هاستل‌های مرکز شهر استانبول محسوب می‌شود که تا مکان‌های دیدنی این شهر فاصله چندانی ندارد. سه نوع اتاق ۲، ۸ و ۱۴ تخته در این هاستل وجود دارد که افراد با توجه به بودجه و انتظارات خود یکی از آن‌ها را انتخاب خواهند کرد. هزینه یک شب اقامت در این هاستل از ۹۰ تا ۱۲۲ لیر ترکیه هزینه دارد. سرویس فرودگاه، صبحانه، اینترنت رایگان و پارکینگ امکانات هاستل باهائوس را تشکیل می‌دهد. رزرو و کنسلی در این هاستل رایگان بوده و ورود حیوانات خانگی به آن ممنوع است.

استانبول2

هاستل هانچی

هانچی یک هاستل معروف در استانبول است که پنج نوع اتاق مختلف دارد. انواع اتاق‌های این مجموعه شامل دو تخته لوکس، دو تخته، چهار تخته، شش تخته و شش تخته مخصوص خانم‌ها است. هزینه اقامت در هانچی از ۶۵ تا ۱۱۳ لیر متغیر است. 

لابی این هاستل با بازی‌های متعددی که مسافران می‌توانند انجام دهند، به یک مکان سرگرم کننده تبدیل شده است و این یک نکته خاص در خصوص این هاستل محسوب می‌شود. هاستل هانچی فاصله چندانی تا جاذبه‌های توریستی استانبول ندارد. این هاستل یک رستوران و یک باغ هم دارد که می‌توانید در آن‌ها به صرف غذا و گشت زنی بپردازید. از امکانات هاستل هانچی می‌توان به اینترنت رایگان، صبحانه و رزرو رایگان اشاره نمود.

هاستل بیگ اپل

در مرکز شهر استانبول یک هاستل معروف دیگر هم وجود دارد که بیگ اپل نام گرفته است. این هاستل چند نوع اتاق مختلف شامل ۲ تخته، ۳ تخته لوکس، اتاق مختلط، اتاق مخصوص بانوان، اتاق مخصوص آقایان و اتاق ۶ تخته مختلط دارد. نکته قابل توجه آن است که اتاق‌های دو و سه تخته شامل صبحانه و امکانات بیشتری نسبت به دیگر اتاق‌ها است. طبیعتا هزینه اقامت در این اتاق‌ها از دیگر اتاق‌ها بیشتر است و اگر مایل به پرداخت هزینه بیشتر نباشید باید اتاق‌های دیگر را رزرو نمایید.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 45464

ارسال نظر