رپورتاژ

چه کسانی می توانند برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند؟

رپورتاژ

چه کسانی می توانند برای اخذ ویزای استارتاپ کانادا اقدام کنند؟

کانادا در حال حاضر آماده پذیرای بهترین ایده‌های کارآفرینی از سراسر جهان است و به همین دلیل می‌توان انتظار داشت که در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه فرد بتواند خود را به این کشور برساند. این پروسه یک فرصت عالی برای علاقه‌مندان به مهاجرت است تا بتوانند خود را به کانادا برسانند؛ این در حالی است که کانادا نیز می‌تواند از حضور افراد باتجربه، خبره و شرکت‌های نوآور در این کشور بهره ببرد.

برنامه ویزای استارت‌ آپ کانادا برای پیگیری سریع اقامت دائم برای کارآفرینان در سطح بین‌المللی است و افرادی که ذهن‌های پویا دارند از بالاترین شانس برای رسیدن به اقامت برخوردار خواهند بود. استارت‌آپ، بهترین مسیر برای این افراد است تا بتوانند علاوه بر این که وارد کانادا می‌شوند، کمک‌های مالی مناسبی برای شروع فعالیت خود را به دست آورند. سه شرط عمده برای شروع استارت‌آپ در کانادا وجود دارد که عبارت‌اند از: خلاقانه بودن، ایجاد شغل برای شهروندان کانادایی و ایجاد رقابت در سطح بین‌المللی. باید در نظر داشت که برای این که بتوان از این طریق خود را به کانادا رساند باید یک بازه زمانی ۱۲ تا ۱۶ ماهه را صرف کرد.

شرایط لازم برای ورود به برنامه استارت‌آپ در کانادا به شرح زیر است:

یک کسب‌وکار که واجد شرایط باشد.

یک نامه حمایت و پشتیبانی از یکی از سازمان‌های تعیین شده

تسلط نسبی به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا هر دو زبان

در اختیار داشتن تمکن مالی کافی

دریافت مجوز از نهادهای تعیین شده در برنامه ویزای استارت آپ

یکی از مهم‌ترین مراحلی که فرد باید در طول دوره رسیدن به مجوز نهایی برنامه استارتاپ به آن توجه داشته باشد، دریافت مجوز از سازمان‌های حامی است و بدون استفاده از آن‌ها رسیدن به کانادا غیرممکن است. نهادهای تعیین شده دراین‌رابطه عبارت‌اند از:

سرمایه‌گذاران آنجل

سرمایه‌گذاران ونچر کپیتال

بیزینس انکوباتورها

افرادی که از طریق آنجل اینوستورها (سرمایه‌گذاران آنجل) مجوزهای لازم را به دست می‌آورند، می‌توانند ۷۵۰۰۰ دلار سرمایه اولیه از این نهادها به دست آورند. متقاضیان همچنین می‌توانند از طریق دو یا چند سرمایه‌گذار آنجل مورد تأیید قرار گیرند و در مجموع ۷۵۰۰۰ دلار را دریافت کنند.

سرمایه‌گذارانی که از آن‌ها به‌عنوان ونچر کپیتال یاد می‌شود، این فرصت را برای دارندگان ایده‌های استارتاپی ایجاد می‌کنند که بتوانند ۲۰۰۰۰۰ دلار سرمایه اولیه را از طریق ایده خود به دست آورند. این امکان برای آن‌ها نیز وجود دارد که بتوانند از چند ونچر کپیتال برای به‌دست‌آوردن این سرمایه استفاده کنند و مسیر مهاجرت خود به کانادا را هموار سازند. در نهایت می‌توان به بیزینس اینکوباتورها نیز اشاره داشت که گروه دیگری از حامیان طرح‌های استارتاپی در کانادا هستند که سرمایه‌گذاری کامل‌تری را در طرح فرد انجام می‌دهند.

 استفاده از روش استارت‌آپ یکی از روش‌های امنی است که توسط وکلای ما به شما نیز توصیه می‌شود. ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس با مدیریت مهیار حلاج پور یکی از وکلای برتر و معتبر در کانادا؛ اینجاییم تا شما در این مسیر همراهی کنیم و به دستیابی به اهدافتان کمک شما باشیم.

در اختیار داشتن مدرک زبان از شرایط لازم برای دریافت ویزای استارت آپ کانادا

برای این که فرد بتواند برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه استارت‌آپ واجد شرایط شناخته شود، باید مدرک زبان انگلیسی یا فرانسوی در اختیار داشته باشند. سطح CLB 5 در همه 4 مهارت مربوط به قدرت شنیداری، مکالمه، درک مطلب و نوشتار برای رسیدن به این سطح لازم است. آزمون‌های زبان مورد تأیید برای مهاجرت از این طریق عبارت‌اند از:

اخذ ویزای استارتاپ کانادا

حداقل مبلغ مورد نیاز برای شروع استارتاپ در کانادا

اداره مهاجرت کانادا لیستی مشخص از شرکت های معتبر را ارائه کرده است و این شرکت ها هستند که می توانند ضامن شما برای ورود به کشور کانادا باشند. شما در مرحله اول باید یک طرح توجیهی نگارش کنید و آن را در اختیار شرکت های معتبر قرار دهید تا طرح شما را به طور کامل بررسی کنند. در صورتی که طرح شما مورد تایید یکی از این شرکت ها قرار گیرد، آن ها مکاتباتی با شما خواهند داشت. ضمن اینکه با ارسال نامه ای رسمی به اداره مهاجرت کانادا، تایید خواهند کرد که شما واجد شرایط ورود به این کشور هستید.

بسته به نوع حمایتی که از شما انجام می گیرد، شما به مبلغ متفاوتی نیاز خواهید داشت. حمایت صندوق های سرمایه گذاری در کانادا به این معناست که شما برای شروع فعالیت خود به 200000$ دلار کانادا نیاز خواهید داشت. گروه های حامی استارتاپ نیز در صورت تایید طرح شما، بخشی از برنامه شما را حمایت می کنند و شما در این صورت تنها به 75000$ دلار کانادا نیاز خواهید داشت. در صورتی که مراکز رشد یا کسب و کارهای اینکوباتور طرح شما را بپذیرند، دیگر نه نیازی به ورود سرمایه اولیه به کانادا نخواهید داشت.

بنابراین می توان گفت برنامه تجاری که شما در ابتدای امر ارائه می دهید مشخص می کند که شما به چه مبلغی برای مهاجرت به کشور کانادا از طریق ویزای استارتاپ نیاز خواهید داشت. 

اخذ ویزای استارتاپ کانادا

توافق های ضروری برای اخذ ویزای استارت آپ کانادا

کسب کار زمانی واجد شرایط شناخته می‌شود که شرایط زیر را داشته باشد:

در زمانی که یکی از سازمان‌های اثرگذار تأییدیه نهایی را به شما می‌دهند، باید 10% از حق رأی را به‌صورت حداقلی بسته به سهامی که در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ را در اختیار داشته باشید. باید در نظر داشت که حداکثر 5 نفر می‌توانند به‌عنوان مالک درخواست خود را ثبت کنند. همچنین متقاضی‌ها و سازمان تأییدکننده حداقل 50% از حق رأی وابسته به سهام را در اختیار داشته باشند.

در زمانی که فرد قصد دریافت اقامت دائم این کشور را دارد نیز باید شرایط دیگری را در اختیار داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از؛ در اختیار داشتن یک کسب‌وکار فعال در کانادا که مدیریت آن بر عهده متقاضی باشد و همچنین کسب‌وکاری که در کشور کانادا به ثبت رسیده باشد.

دولت کانادا به متقاضیان مهاجرت به این کشور از طریق استارت‌آپ کمک‌هزینه‌های مالی اعطا نمی‌کند و به همین دلیل است که فرد باید توانایی مالی کافی در این زمینه داشته باشد. درصورتی‌که فردی شخصاً قصد ورود به کانادا را داشته باشد، در اختیار داشتن بودجه‌ای معادل 13310 دلار کانادا کفایت می‌کند؛ اما برای یک خانواده دونفره 16570 دلار کانادا موردنیاز خواهد بود. خانواده‌های 3 تا 5 نفره نیز به ترتیب به 20371$، 24733$ و 28052$ برای اثبات تمکن مالی خود نیاز خواهند داشت.

اکثر افرادی که قصد دارند از این طریق وارد کانادا شوند باید مراحل بیومتریکس را پس از ثبت درخواست خود به ثبت برسانند. تمامی مدارک موردنیاز برای رسیدن به ویزای این کشور از طریق استارت‌آپ به‌صورت کامل در سایت اداره مهاجرت این کشور منتشر شده است؛ اما نحوه ارائه این مدارک نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل می‌توان به افراد توصیه کرد تا در مسیری با حساسیت مهاجرت از طریق استارت‌آپ در کانادا، از مشورت‌های یک وکیل و مشاور رسمی مهاجرت کانادا RCIC بهره جویند تا با اطمینان خاطر از این که به‌درستی در این مسیر گام برداشته‌اند، بهترین راه‌های مهاجرتی را طی کرده و خود را به کانادا به‌عنوان مقصد نهایی مهاجرت برسانند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42998

ارسال نظر