رپورتاژ

نکات مهم در انتخاب و خرید موکت اداری

رپورتاژ

نکات مهم در انتخاب و خرید موکت اداری

چیدمان لوازم و طراحی هوشمندانه فضای داخلی از جمله مواردی است که یک فضای کسل کننده را به یک فضای پرتحرک و زنده تبدیل می‌کند. هیچ کس المان‌های طراحی داخلی را برای نداشتن طرح و رنگ‌های زیبا یا دلنشین سرزنش نمی‌کند اما مسئولیت انتخاب اشتباه محصولات بر عهده شما است. شما چقدر به زیبایی فضای داخلی اهمیت می‌دهید؟ برای طراحی و دکوراسیون کف اتاق‌ها اهمیت قائل هستید؟

اگر شما هم به دنبال یافتن مناسب‎ترین موکت برای محیط‌های اداری هستید، تا آخر مقاله همراه ما باشید تا نکات مهم در هنگام خرید موکت اداری را با یکدیگر بررسی نماییم.

چرا انتخاب صحیح موکت اداری دارای اهمیت است ؟

موکت‌های اداری تنوع رنگ و طیف وسیعی از طرح‌ها را شامل می‎شوند و شما تنها با کمی ذوق و خلاقیت می‌توانید یک ترکیب منحصر به فرد برای محیط کاری خود ایجاد نمایید که باعث جلب نظر مراجعه کنندگان شود. چرا که دکوراسیون داخلی منحصر به فرد و مختص به شرایط کاری شما این حس را به مشتری منتقل می‌کند که شما برای کار و مشتریان خود احترام قائل هستید.

خوشبختانه امروزه موکت‌ها با رنگ‌های ملایم و طرح‌های آرامش دهنده برای فضاهای داخلی و محیط‌های کاری طراحی و تولید می‎شوند. این دسته از محصولات می‌توانند زیبایی و جلوه ظاهری محیط کاری شما را چند برابر کنند. همچنین، شما می‌توانید با انتخاب صحیح کفپوش به جذب مشتری بیشتر و رونق کسب و کار خود کمک نمایید و به دکوراسیون داخلی محیط کار خود سر و سامان دهید یا حتی دیدگاه مشتریان را نسبت به خود عوض کنید. به همین دلیل است که در نظر گرفتن نکات زیر در هنگام خرید موکت اداری حائز اهمیت می‌باشد.

 قیمت موکت اداری

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید موکت اداری

امروزه استفاده از موکت‌های اداری برای پوشش کف ساختمان بسیار متداول و رایج است. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا در این بخش، نکات قابل توجه برای خرید موکت را با یکدیگر بررسی نماییم. اگر شما هم در فکر خرید موکت اداری هستید، تا آخر این بخش همراه ما باشید تا به بررسی نکات مهم در هنگام انتخاب موکت اداری بپردازیم.

۱. آشنایی با جنس موکت 

امروزه موکت‌ها در جنس‌های متنوعی تولید می‌شوند. همچنین قیمت موکت اداری به موارد مختلفی مانند جنس و برند موکت بستگی دارد. به همین دلیل است که اولین قدم در انتخاب و خرید موکت، آگاهی از جنس آن است.

جنس مناسب موکت را براساس میزان رفت و آمد و وسایلی که قرار است بر روی آن چیده شود، انتخاب نمایید؛ زیرا بسیاری از موکت‌ها مقاومت پایینی در برابر تردد دارند و یا ممکن است که متریال مورد استفاده در موکت آلرژی‌زا باشد و باعث حساسیت ساکنین شود. به طور کل موکتهای با جنس پلی آمید بهتریت گزینه برای موکت اداری هستند.

۲. شناخت مدل‌های مختلف موکت

همانند جنس موکت‌ها، مدل‌های آن‌ها نیز متنوع است. شما می‌توانید براساس نیاز و میزان رفت و آمد، موکت مورد نظرتان را با پرزهای بلند و کوتاه تهیه نمایید. احتمال دارد که وقتی برای خرید موکت به فروشگاه مراجعه می‌کنید، تمام موکت‌ها از نظرتان یکسان باشد. اما ظرافت و پرزهای مدل‌های مختلف موکت‌ها با یکدیگر متفاوت است. اصولا موکتهای تایل یا رول با بافت لوپ بهترین گزینه برای موکت اداری هستند.

۳. تطبیق انتظارات با بودجه مورد نظر 

قبل از خرید موکت‌ مورد نظر باید بودجه‌تان را به طور دقیق مشخص نمایید و انتظارات خود را براساس بودجه‌ای که دارید، تطبیق دهید. توجه داشته باشید که قیمت موکت اداری براساس  جنس، رنگ و طرح متفاوت است. برای مثال، محصولات ضد لک و یا موکت‌هایی که از الیاف طبیعی بافته شده‌اند، قیمت بالاتری در مقایسه با موکت‌های نایلونی و معمولی دارند. همچنین، هزینه خرید موکت شامل هزینه نصب، چسب مخصوص و هزینه‌های پیش بینی نشده می‌شود.

۴. دقت به کیفیت موکت 

کیفیت موکت‌ به عواملی مانند جنس و نوع بافت موکت بستگی دارد. برای مثال، احتمال دارد که یک محصول از جنس خوبی برخوردار باشد اما از بافت مناسبی برخوردار نباشد و خیلی زود تغییر شکل بدهد. به همین دلیل است که انتخاب و خرید یک موکت با کیفیت شما را از هزینه‌های اضافی بی‌نیاز می‌کند.

۵. اندازه گیری محیط داخلی

پیش از خرید موکت، فضای اتاق مورد نظر را به درستی اندازه‌گیری نمایید. آگاهی از اندازه و ابعاد دقیق اتاق در انتخاب بهتر موکت اداری به شما کمک می‌کند. همچنین، زمانی که بودجه شما محدود است، آگاهی از اندازه‌های اتاق کمک می‌کند تا بهتر قیمت هر موکت را ارزیابی کنید و بهترین انتخاب را با توجه به نیاز و بودجه خود داشته باشید. 

۶. انتخاب رنگ و طرح مناسب

یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین مراحل انتخاب موکت اداری، انتخاب رنگ و طرح مناسب است. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که این مرحله بسیار ساده و آسان است. در صورتی که تنوع رنگ و طرح موکت‌های اداری یکی از چالش برانگیز‌ترین مراحل انتخاب و خرید موکت اداری است که باعث سردرگمی فروشنده‌ها می‌شود.

۷. قابلیت مهار الکتریسیته ساکن

به طور کلی در محیط‌های اداری از وسایل برقی بسیاری استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های موکت اداری، مقاومت در برابر الکتریسیته ساکن است. اگر به ایمنی محیط کار خود اهمیت می‌دهید، محصولی را برای دفاتر اداری تهیه نمایید که دارای قابلیت مهار الکتریسیته ساکن و پیشگیری از بروز حوادث غیر مترقبه است.

۸. نظافت و شستشو آسان

یکی از ویژگی‌های موکت‌های اداری باید نظافت آسان آن باشد. برای مثال، موکت‌ها با پرز بلند، اصلا انتخاب مناسبی برای دفاتر کار نیستند؛ زیرا تمیز کردن آن‌ها و زدودن گرد و خاک از میان پرز‌ها بسیار سخت است. به همین دلیل، بهتر است که در هنگام انتخاب و خرید موکت اداری از فروشنده بخواهید تا اطلاعات مرتبط با متریال و نحوه شستشو موکت را در اختیار شما قرار دهد.

 قیمت موکت اداری

سخن پایانی

در این مقاله تلاش کردیم تا راهنمایی کلی از نکات مهم در هنگام انتخاب و خرید موکت اداری به شما ارائه کنیم تا بتوانید با پیروی از راهنمای فوق، انتخاب بهتری داشته باشید. به طور خلاصه در هنگام خرید موکت مناسب حتما نکات و فاکتورهای فوق را در نظر بگیرید و برای خرید موکت باکیفیت به فروشنده‌های معتبر مراجعه نمایید.

فروشگاه آنلاین فرتاک دیزاین با سال‌ها سابقه و ارائه محصولات با کیفیت و برندهای معتبر ایرانی مانند موکت ظریف مصور در  تلاش است تا یک خرید بی عیب و نقص برای کاربران و مشتریان رقم بزند. 

 

منبع: برترین ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 42134

ارسال نظر