رپورتاژ

نکاتی برای مراقبت و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

رپورتاژ

ماشین ظرفشویی وسیله ای نسبتا گران قیمت است که به طور ویژه برای دوام طولانی مدت طراحی شده است. به همین دلیل، تعمیر و نگهداری آن را نباید دست کم گرفت .

فراموش نکنید که اغلب یک خطای کوچک ممکن است به یک مشکل غیرقابل جبران تبدیل شده که در این صورت ممکن است تعمیر دستگاه ممکن نبوده و نیاز به تعویض آن باشد که در این صورت باید هزینه های زیادی صرف شود.  توصیه می کنیم با مشاهده کوچکترین اشکالی در دستگاه خود با ماهان سرویس، مرکز تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی در کرج تماس بگیرید تا از ایجاد مشکلات غیرقابل جبران در دستگاه جلوگیری شود.

شایع ترین خرابی های ماشین ظرفشویی کدامند؟

ماشین ظرفشویی یک وسیله اساسی است که برای شستن ظروف، کارد و چنگال و قابلمه به روشی بهینه و اجتناب از هرگونه تماس با مواد شوینده شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد.

علیرغم اینکه این دستگاه ها بسیار قوی و مقاوم بوده و از استحکام زیادی برخوردار هستند اما گاهی اوقات ممکن است با  شکستگی قطعات و نقص های ناگهانی در قطعات الکتریکی و مکانیکی روبرو شوند.

بر طبق نظر تکنسین های ماهان سرویس ماشین های ظرفشویی بیشتر مشتریان با خرابی های رایجی روبرو می شوند که شامل خرابی سنسور سطح آب، آسیب شناور، نشت آب از دستگاه به دلیل پوسیدگی و فرسودگی لاستیک های دور درب دستگاه، ساییدگی عایق رطوبت ،خرابی آب بندی و انسداد سیستم آب ،  قطعی برق و ایجاد مشکلات در مادربرد دستگاه نیز از خرابی های رایج ماشین های ظرفشویی می باشد.

نکاتی برای مراقبت و افزایش طول عمر ماشین ظرفشویی

چگونه می توان طول عمر ماشین ظرفشویی را افزایش داد؟

برای کاهش خطر خرابی ماشین ظرفشویی ، سرویس و نگهداری مناسب دستگاه یک گزینه ایده آل برای افزایش عمر دستگاه است. همچنین با تمیز کردن و بررسی منظم اجزای مهم می توان از خرابی این قطعات جلوگیری نمود.

به عنوان مثال باید از تجمع رسوبات آهکی در ماشین ظرفشویی اجتناب شود، زیرا این رسوبات به لوله ها آسیب رسانده و باعث مسدود شدن لوله های آب می شوند.

برای انجام این کار یک بار در ماه ماشین ظرفشویی را به صورت خالی و تنها با استفاده از قرص های رسوب زدا و کمی سرکه یا جوش شیرین روشن کنید.

تمیز کردن چربی های موجود در دیواره های ماشین ظرفشویی به اندازه  از بین بردن رسوبات آهکی مهم بوده و لازم است پس از پایان یافتن هر چرخه شستشو دیواره ها را با استفاده از محلول های شوینده مانند سرکه و آبلیمو تمیز کنید.

همچنین لازم است به طور دورهای فیلترهای دستگاه، جریان آب در مجرای تخلیه، وضعیت لاستیک ها و غلاف های دور درب دستگاه و محوطه داخلی را بررسی کنید و از سالم بودن آنها اطمینان حاصل کنید.

در صورت ظاهر شدن آلارم بر روی نمایشگر کنترل مانند روشن شدن چراغ های هشدار دهنده یا سروصدای اضافی در دستگاه، ضروری است که برای جلوگیری از آسیب جدی به دستگاه با یک تعمیر کار ماهر و متخصص مشورت کنید.

برخی دیگر از ایرادات شایع ماشین ظرفشوئی عبارتند از ایجاد بوی بد در داخل دستگاه، عدم توانایی ماشین ظرفشویی در حل کردن قرص شوینده، تمیز نشدن ظروف پس از پایان یافتن چرخه شستشو، ایجاد یک لایه پتینه سفید بر روی ظروف پس از شستشو می باشند که برای از بین رفتن این ایرادات بررسی دستگاه توسط تعمیرکاران ماهر توصیه می شود. 

ماهان سرویس مرکز تخصصی تعمیر ماشین ظرفشویی در کرج

درست است که ساختار ماشین ظرفشویی خیلی پیچیده نیست اما در صورت خرابی این دستگاه ها بهتر است با تکنسین های ذیصلاح تماس بگیرید و از اینکه بخواهید خودتان وارد عمل شده و مشکل را بررسی کنید خودداری کنید.

ماهان سرویس دارای بیش از یک دهه تجربه در تعمیر و نگهداری لوازم خانگی از  جمله ماشین ظرفشویی است . تجربه و مهارت سرویسکاران این مرکز به آنها این امکان را میدهد که سریعاً راه حل عیوب ایجاد شده در دستگاه را پیدا نموده و آنها را برطرف کنند.

حتی اگر چندین سال از عمر ماشین ظرفشویی شما گذشته باشد  تکنسین های ماهان سرویس می توانند به شما در مورد اقتصادی ترین و حرفه ای ترین راه حل ها برای برطرف کردن مشکل مشاوره بدهند . 

تعمیر ماشین ظرفشویی سامسونگ در کرج ، تعمیر ماشین ظرفشویی بوش در کرج ، تعمیر ماشین ظرفشویی اسنوا و... از خدمات ماهان سرویس در کرج است. 

تلفن : 09353001695

www.arvandoxin.com

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41825

ارسال نظر