رپورتاژ

مزایای سرور مجازی لینوکس (Linux VPS)

رپورتاژ

مزایای سرور مجازی لینوکس (Linux VPS)

سرور مجازی لینوکس ( Linux VPS) به عنوان یکی از پرکاربردترین، محبوب‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین سرورهای مجازی برای سایت‌هایی که دارای ترافیک بالایی هستند یا به زودی ترافیک آن‌ها افزایش خواهد یافت، بهترین هاست یا میزبانی محسوب می‌شود. این سرور مجازی یا وی پی اس اختصاصی روی سیستم عامل لینوکس اجرا می‌شود و به افزایش امنیت سایت کمک می‌کند. سرورها با توان پردازشی بالا به عنوان قلب سایت‌ها از به وجود آمدن اختلال در سایت و از کار افتادن آن جلوگیری می‌کند. در این مقاله قصد داریم درباره مزایای سرور مجازی لینوکس و نحوه خرید سرور مجازی لینوکس صحبت کنیم.

سرور مجازی لینوکس چه کاربردهایی دارد؟

استفاده از سرور مجازی لینوکس چه مزایای دارد؟

 آپ تایم، ثبات و پایداری بالا

یکی از مهم‌ترین مزایای سرور مجازی لینوکس آپ تایم، ثبات و پایداری بالای آن است. در حال حاضر سیستم عامل لینوکس به عنوان باثبات‌ترین و پایدارترین سیستم عامل دنیا شناخته می‌شود. به ندرت پیش می‌آید که این سیستم عامل به کرش یا ری استارت نیاز داشته باشد. استفاده از سرور مجازی این سیستم عامل آپتایم سرور را افزایش می‌دهد و دسترسی به آن را بالا می‌برد‌.‌

بالا بودن امنیت

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرور مجازی لینوکس امنیت بالای این سرور است. هیچ ویروس یا بدافزاری قادر نیست از دژ دفاعی پرقدرت لینوکس عبور کند. بالا بودن امنیت سیستم عامل لینوکس متن باز بودن این سیستم است. این ویژگی باعث می‌شود که کاربران به راحتی قادر به شناسایی نقطه ضعف‌ها و باگ‌های آن باشند و ایرادهای موجود را به سرعت رفع کنند تا امنیت آن به میزان بسیار زیادی افزایش یابد.

هزینه مناسب و مقرون به صرفه بودن

همانطور که می‌دانید برای تهیه سیستم عامل ویندوز باید به صورت ماهیانه هزینه پرداخت کنید اما با توجه به متن باز بودن سیستم عامل لینوکس، استفاده از آن برای کاربران رایگان می‌باشد. با تهیه سرور مجازی لینوکس می‌توان هزینه‌های سایت را با توجه به نیاز خود شخصی‌سازی کرد. با این کار هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

انعطاف پذیری و قابلیت رشد و توسعه

با افزایش ترافیک ساعت سرور مجازی باید فعالیت بیشتری نسبت به قبل داشته باشد و به قدرت سخت‌افزاری بالاتری احتیاج پیدا می‌کند. سیستم عامل لینوکس با در اختیار داشتن تجهیزات و ابزارهای بسیار زیاد امکانات بسیار خوبی برای سایت فراهم می‌کند و با امکان تنظیم این نوع سرور مجازی می‌توان رشد و توسعه آن را افزایش داد. به طور کلی این نوع سرور مجازی انعطاف‌پذیری و توسعه پذیری بالایی دارد.

 نشان دادن عملکرد بسیار بالا

برتری سیستم عامل لینوکس از لحاظ بالا بودن عملکرد نسبت به سیستم عامل‌های دیگر بر هیچ کس پوشیده نیست. همه می‌دانیم که این سیستم عامل به راحتی می‌تواند کاربران را بر روی یک سرور مجازی به خوبی پوشش بدهد. با وجود این سرور مجازی سرعت عمل بارگیری صفحه‌های سایت و همچنین ظرفیت و قدرت پردازش سیستم عامل به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا می‌کند. با افزایش سرعت لود شدن صفحه‌های سایت عملکردهای سرور روی اجرای فرآیندها تاثیری نمی‌گذارد.

حفاظت از حریم خصوصی

یکی از مزایای مهم سرور مجازی Linux حفاظت از حریم خصوصی کاربران است. سیستم عامل لینوکس بر خلاف سیستم عامل ویندوز اطلاعات زیادی از کاربران درخواست نمی‌کند و دارای قابلیت شخصی سازی نیز هست. کاربران به سادگی می‌توانند به داده‌ها و اطلاعات سرور مجازی خود را در این سیستم عامل کنترل و نظارت داشته باشند و از نظر حریم خصوصی و شخصی هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

اختصاصی بودن منابع

پس از خرید سرور مجازی لینوکس  برای سایت خود مقدار بیشتری فضا در هارد دیسک و پردازنده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ظرفیت رم نیز افزایش می‌یابد. با این مزیت به راحتی می‌توان به منابع اختصاصی بیشتری دست پیدا کرد و باعث اجرای تعداد زیادی از نرم‌افزارها شد. در نهایت ترافیک بیشتری به سایت تعلق می‌گیرد.

در اختیار گذاشتن دسترسی روت

مزیت دیگری که با خرید سرور مجازی لینوکس در اختیار کاربران قرار می‌گیرد این است که کاربر می‌تواند به طور کامل به سرورها دسترسی داشته باشد و آن‌ها را کنترل کند. برای تنظیم سرور بر اساس سلیقه و نیاز خود نیز از طریق پنل مدیریتی اقدام می‌کند. علاوه بر این امکانات امکان نصب، مدیریت و کنترل برنامه‌های مختلف در سیستم عامل لینوکس وجود دارد‌.

 داشتن پشتیبانی اختصاصی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستم عامل لینوکس پشتیبانی اختصاصی آن است‌. با خرید سرور مجازی لینوکس به کاربر پشتیبانی تخصصی و فنی تعلق خواهد گرفت. کاربر می‌تواند با بروز کوچکترین مشکلی با پشتیبانی تماس بگیرد تا با سرعت بسیار بالا برای رفع آن مشکل با کمک پشیبانی اقدام کند.

امکان میزبانی از چند سایت مختلف

یکی از مزایای بسیار مهمی که می‌توان برای سیستم عامل لینوکس عنوان کرد این است که با وجود این سیستم عامل می‌توان از چند سایت میزبانی کرد‌. البته این ویژگی در سایر هاست‌های اشتراکی هم موجود است ولی ممکن است با دارای محدودیت‌ باشد. در سرورهای مجازی محدودیتی وجود ندارد و وبسایت‌ها دارای اجرای روان و راحتی هستند.

تهیه بکاپ از اطلاعات و فایل‌های سرور

آخرین مزیتی که برای سرور مجازی سیستم عامل لینوکس معرفی می‌کنیم، امکان تهیه بکاپ از اطلاعات و فایل‌های سرور است. در این نوع سرور مجازی کاربر می‌تواند با فعال سازی بکاپ گیری اتوماتیک و خودکار طبق زمانبندی تنظیم شده داده‌ها و اطلاعات خود را برای پیشگیری از حوادث ناگهانی و ناخواسته در مکانی امن و مناسب ذخیره سازی کند. با این ویژگی حتی اگر اتفاقی بیفتد کاربرد به راحتی می‌تواند از مشکلات ایجاد شده عبور کند.

سرور مجازی لینوکس چه کاربردهایی دارد؟

یکی از کاربردهایی که می‌توان برای vps لینوکس نام برد، استفاده از این سرور مجازی به عنوان سرور بازی است. در این سرور می‌توان بازی‌هایی مانند World of Warcraft را انجام داد و به درآمد خوبی دست پیدا کرد.‌ کاربرد دیگر سرور مجازی لینوکس کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال و از بین بردن موانع و محدودیت‌های صرافی‌ها است. با این سرور مجازی امکان استفاده از سرویس volp و برقراری ارتباط آنلاین با افراد مختلف وجود دارد. برای تهیه یک نسخه پشتیبان مطمئن و امن برای وبسایت خود نیز می‌توانید از  vps لینوکس استفاده کرد. برای کمپین‌های مخصوص تبلیغات و رونق کسب و کار اینترنتی از طریق افزایش ترافیک سایت نیز می‌توان از vps لینوکس کمک گرفت. این سرور مجازی برای بررسی کدها در برنامه نویسی کمک می‌کند و به صورت منظم می‌توان به تایید و آزمایش کدها پرداخت. کسانی که از تخصص کافی برخوردار هستند می‌توانند با استفاده از سرور مجازی لینوکس داده‌ها را از هاست اشتراکی به این سرور مجازی انتقال دهند. برقرار کردن امنیت سرور، تست کردن نرم افزارهای مختلف، کمک به مدیریت پروژه‌ها، ویرایش فایل‌های اشتراکی،‌ کمک به برگزاری تله کنفرانس‌های ویدئویی، مدیریت CRM یا مدیریت روابط مشتریان، استریم رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی از کاربرهای دیگر سرور مجازی لینوکس به شمار می‌رود.

خرید سرور مجازی لینوکس از شرکت آسام سرور

تعداد زیادی شرکت ارائه دهنده خدمات تخصصی سرورهای مجازی، اختصاصی و اشتراکی وجود دارد که هر یک ادعا دارند که بهترین شرکت هستند اما در بین این شرکت‌ها شرکت آسام سرور مزایای بیشتری دارند و خدمات و سرورهای مجازی باکیفیت را با هزینه‌ای بسیار مناسب به مشتریان خود که اغلب سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف هستند، عرضه می‌کند‌. برای خرید سرور مجازی لینوکس از شرکت آسام سرور به آدرس اینترنتی http://asamserver.com/vps-server/linux کنید. این شرکت سرور مجازی لینوکس را در نسخه‌های پایه، لایت، حرفه‌ای، تجاری و پرمیوم به فروش می‌رساند. امکان خرید این سرور مجازی به صورت ماهیانه و سالیانه از شرکت آسام سروز وجود دارد. این شرکت برای خریدهای سالیانه بیست درصد تخفیف در نظر گرفته است‌. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با پشتیبانی شرکت آسام سرور تماس بگیرید. تیم پشتیبانی این شرکت همواره در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به مشتریان است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 31733

ارسال نظر