رپورتاژ

اجاره روزانه اقامتگاه در تهران و شهرهای ایران و قوانین آن!

رپورتاژ

اجاره روزانه اقامتگاه در تهران و شهرهای ایران و قوانین آن!

اگر قصد اجاره روزانه اقامتگاه در تهران را داشته باشید، باید با قوانین اجاره آن آشنا شوید. در واقع برای آن که مشکلی برای شما پیش نیاید، باید قوانین را بدانید تا با رعایت آن‌ها بتوانید جلوی بروز هر گونه مشکلی را بگیرید. بسیاری از افراد اقامتگاه روزانه اجاره می کنند اما به دلیل عدم رعایت قوانین ناراحتی هایی برای آن ها و صاحب خانه پیش می آید. در اکثر مواقع، افراد از قوانین آن اطلاع ندارند و این موضوع باعث بروز نارضایتی خواهد شد. اگر قصد اجاره روزانه آپارتمان مبله در تهران از جاباما را دارید، بهتر است ابتدا با قوانین آن در شهرهای مختلف ایران آشنا شوید. 

در این مقاله می خواهیم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم تا بدون هیچ مشکلی بتوانید یک اقامتگاه مناسب پیدا کنید!

اجاره روزانه اقامتگاه در تهران

اگر قصد سفر به تهران را داشته باشید، اولین دغدغه اجاره اقامتگاه است. در واقع هنگام سفر به یک شهر دیگر باید خیالتان را بابت اقامتگاهی که قرار است در آن سکونت داشته باشید، راحت کنید. یکی از راه های اجاره اقامتگاه، اجاره روزانه آن است که شما بابت هر روزی که در آن اقامت دارید، هزینه پرداخت می کنید. بنابراین اجاره روزانه اقامتگاه اصلاً مسئله سختی نیست و پس از پرداخت هزینه و ارائه مدرک شناسایی لازم، اقامتگاه به شما تحویل داده می شود. اقامتگاه های مختلفی در تهران و شهرهای دیگر وجود دارد که باید ببینید کدام یک از آنها برای شما مناسب است.

اگر از آن دسته از افرادی هستید که امکانات رفاهی هتل برای شما بهتر است و می خواهید همه چیز برایتان حاضر و آماده باشد، هتل برای شما مناسب است. در این صورت دیگر نیازی به تهیه غذا از بیرون نخواهید داشت و می توانید از رستوران یا کافی شاپ هتل استفاده کنید. اگر هم از افرادی هستید که می خواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید، خودتان غذا بپزید و یک اقامتگاه مستقل داشته باشید، اجاره سوئیت برای شما مناسب تر است. همچنین شما می توانید ویلا اجاره کنید که معمولاً برای افرادی که به همراه دوستان یا خانواده خود سفر می کنند، اجاره ویلا به صرفه و مناسب است.

قوانین اجاره روزانه اقامتگاه در تهران

فرقی نمی کند که شما قصد اجاره کدام نوع اقامتگاه را داشته باشید، در هر صورت باید قوانین اجاره روزانه آن را بدانید. در واقع هر اقامتگاهی قوانین خاص خود را دارد اما بسیاری از قوانین در میان اقامتگاه ها مشترک هستند. بنابراین شما باید قوانین مهم راجع به اقامتگاه ها را بدانید و در مورد قوانین هر اقامتگاه هم سوال کنید. در این صورت، هیچ مشکلی پیش نمی آید؛ زیرا اگر اقامتگاهی را بخواهید و قوانین آن را رعایت کنید مشکلی وجود نخواهد داشت. 

اقامتگاه1

از مهم ترین قوانینی که برای اجاره روزانه اقامتگاه در تهران یا شهرهای دیگر باید رعایت کنید، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

● رسیدن به سن قانونی

در همه کشورهای سراسر دنیا، سن قانونی مسئله مهمی است و البته متفاوت است! در ایران سن قانونی 18 سال تمام معرفی شده است و برای انجام بسیاری از کارها باید به این سن رسیده باشید. یکی از قوانینی که برای اجاره اقامتگاه به آن نیاز دارید، سن ۱۸ سال است. در واقع در برخی اقامتگاه ها که این قانون اهمیت زیادی دارد، اگر 18 سال شما کامل نشده باشد به شما خدماتی ارائه نمی شود، مگر آن که به همراه یک فرد بزرگ تر آن اقامتگاه را اجاره کنید.

● سند ازدواج

یکی دیگر از قوانینی که به دلیل مسائل شرعی و اسلامی برای برخی اقامتگاه ها در نظر گرفته شده است، این است که اگر قصد اجاره اقامتگاه به همراه نامزد یا همسر خود را دارید، باید حتماً سند ازدواج یا عقد همراه داشته باشید. این مدرک را پیش از ورود به خانه باید به صاحب خانه ارائه کنید تا مشکلی برای شما پیش نیاید. گاهی اوقات، در برخی اقامتگاه ها ممکن است بدون وجود سند ازدواج به شما خدمات ارائه نشود. البته برخی اقامتگاه ها هم وجود دارند که سند ازدواج اهمیت زیادی ندارد و می توانید بدون ارائه آن از خدماتشان استفاده کنید.

● ساعت ورود و خروج

یکی دیگر از قوانینی که برای اجاره اقامتگاه وجود دارد، ساعت ورود و خروج است. در واقع هر اقامتگاهی که به صورت روزانه اجاره می کنید، ساعتی برای ورود شما دارد. همچنین ساعتی هم برای خروج از آن دارد! تا قبل از ساعت ورود نمی توانید به آنجا وارد شوید، مگر آن که با صاحب خانه هماهنگ کرده باشید. همچنین ساعت خروج هم مشخص است و نمی توانید بیشتر از آن در اقامتگاه بمانید. بنابراین اگر ساعت ورود 3 بعد از ظهر است، قبل از آن نمی توانید وارد شوید و اگر ساعت خروج 11 صبح است، بیشتر از آن نمی توانید در اقامتگاه بمانید.

● مهمانی و جشن

یکی از قوانین مهمی که در برخی اقامتگاه ها باید رعایت کنید، مهمانی و جشن است. در واقع برخی اقامتگاه ها به شما اجازه برگزاری مهمانی و جشن را نمی دهند و دلایل مختلفی هم برای آن وجود دارد. حال اگر شما قصد دارید یک اقامتگاهی را رزرو کنید که در آن مهمانی و جشن برگزار کنید، اجاره اقامتگاهی که به شما چنین اجازه ای نمی دهد اصلاً مناسب نیست. برخی اقامتگاه ها به شما چنین اجازه ای می دهند و بهتر است برای اجاره روزانه به سراغ آن ها بروید تا مشکلی برای شما به وجود نیاید.

● ورود حیوانات خانگی

یکی دیگر از قوانینی که برای برخی اقامتگاه ها در نظر گرفته شده است، عدم اجازه ورود حیوانات خانگی است! ممکن است شما سگ و گربه به همراه خود داشته باشید و مجبور هستید آن را در اقامتگاه همراه خودتان ببرید. در این صورت اگر اقامتگاه موردنظر شما اجازه ورود حیوانات خانگی را ندهد، نمی توانید این کار را انجام دهید؛ چرا که صاحب اقامتگاه به رعایت بهداشت اهمیت می دهد و به شما اجازه ورود حیوان خانگی نمی دهد. البته ممکن است اقامتگاه هایی هم وجود داشته باشند که اجازه ورود حیوانات خانگی را بدهند و پس از هربار استفاده مسافران، آن جا را کاملاً ضد عفونی کنند.

چگونه اقامتگاه روزانه در تهران اجاره کنیم؟

اگر قصد اجاره اقامتگاه روزانه را دارید، می توانید از طریق پلتفرم جاباما اقدام کنید! در واقع پلتفرم جاباما به شما کمک می کند تا بتوانید در سراسر شهرها و روستاهای ایران، اقامتگاه موردنظر خود را اجاره کنید. اگر وارد این سایت شوید، متوجه می شوید که هزاران اقامتگاه در این سایت وجود دارد. برای هر اقامتگاه صفحه ای ایجاد شده است و شما می توانید اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید. همچنین در هر صفحه تصاویر واقعی وجود دارد تا بتوانید راحت تر در مورد انتخاب اقامتگاه موردنظر خود تصمیم بگیرید. رزرو در جاباما به صورت کاملاً آنلاین انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری شما نخواهد بود. 

اقامتگاه جاباما

یکی از بخش هایی که در جاباما وجود دارد، بخش تجربه مسافران از اقامتگاه های مختلف است. در واقع مسافران تجربه خود را از اجاره اقامتگاه هایی که تا به حال استفاده کرده اند، قرار داده اند و شما می توانید ببینید که کدام اقامتگاه خدمات ارزشمندی دارد و کدام یک به درد اجاره نمی خورد. بنابراین پلتفرم جاباما همه چیز را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید از اجاره اقامتگاه خود نهایت رضایت را داشته باشید.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29502

ارسال نظر