رپورتاژ

6 نکته کاربردی برای خرید اولین هدست بلوتوثی از نگاه تیم تک خرید

رپورتاژ

6 نکته کاربردی برای خرید اولین هدست بلوتوثی از نگاه تیم تک خرید

حتما برای شما هم پیش آمده که زمانی که در بیرون از خانه یا در پارک نشسته اید مشاهده میکنید که افراد زیادی با استفاده از هدفون های بلوتوثی و بیسیم در حال مکالمه و یا گوش دادن به موسیقی هستند. این تصویر در سال های اخیر به یکی از تصاویر کاملاً شناخته شده و روزمره ما تبدیل شده است. استفاده از هدفون های بلوتوثی و هدست های بلوتوثی امروزه امری طبیعی و اجتناب ناپذیر برای افراد جامعه می باشد.

اگر بخواهیم خیلی کوتاه راجع به تاریخچه بلوتوث صحبت کنیم می بایست بگوییم که کلمه بلوتوث برگرفته از ترجمه انگلیسی شاهزاده هارالد بلوتوث و مربوط به قرن دهم میلادی میباشد. امروزه شاهد استفاده از تکنولوژی بلوتوث بر روی میلیون ها محصول مختلف نظیر انواع گوشی موبایل هوشمند و لپ تاپ ها و اسپیکرهای پرتابل هستیم. محصولی با تکنولوژی بلوتوث قابلیت این را دارد که بتواند به صورت بی سیم به نزدیکترین دستگاه مورد نظر از طریق بلوتوث و بی سیم به راحتی متصل شوند. حالا که کمی درباره بلوتوث با یکدیگر صحبت کردیم میخواهیم چند تکنیک ساده برای خرید هدفون بلوتوثی مناسب را با یکدیگر در میان بگذاریم پس با ما همراه باشید.

نکات مهم برای خرید هدست بلوتوثی

اولین نکته ای که هنگام خرید هدست بلوتوثی می بایست به آن دقت کنید نوع کاربرد هدست بلوتوث برای شما می باشد. به عنوان مثال اگر شما قصد استفاده از هدفون بلوتوثی را در مکان‌های شلوغ و یا جاهایی که با باد شدید رو به رو هستید را دارید می بایست از هدست بلوتوثی استفاده کنید که دارای قابلیت نویز کنسلینگ باشد. این قابلیت باعث میشود تا هنگام صحبت، صداهای مزاحم و صدای اطراف کاملاً خنثی شود و فقط صدای شما هنگام مکالمه به خوبی و با کیفیت بالا ارسال شود.

اگر شما نیاز دارید تا از هدست مورد نظر برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید می بایست از هدفونی استفاده کنید که کیفیت صدای بالایی دارد و بر روی آن دکمه های کنترل موزیک قرار داشته باشد. امروز شاهد انواع هدفون ها و هدست های بلوتوثی هستیم که می‌توانند با دارا بودن سری های سیلیکونی به خوبی داخل گوش قرار بگیرند و صدای محیط را تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

طول عمر باتری: حتماً می دانید که هدفون های بلوتوثی نیاز به شارژ باتری دارند و در تمامی آن ها از باتری هایی با طول عمر های متفاوت استفاده شده است پس پیشنهاد می کنیم قبل از خرید هدست بلوتوثی حتماً از میزان حجم باتری آن و مدت زمان شارژ آن اطمینان حاصل کنید. هرچه هدفون های بلوتوثی کوچک تر شوند میزان نگهداری باتری و حجم باتری آنها نیز کاهش پیدا میکند. به صورت میانگین هدفون های بلوتوثی می توانند چیزی در حدود ۴ تا ۵ ساعت با یک بار شارژ به کار بپردازند و در حالت استندبای و یا آماده به کار چیزی در حدود یک هفته تا دو هفته می توانند شارژ مورد نظر را نگهداری کنند. دارا بودن باتری قدرتمند و مناسب نکته دوم بسیار مهم برای خرید هدفون بلوتوثی میباشد.

انتخاب هدفون های مونو و یا استریو می تواند نکته مهم بعدی هنگام خرید هدفون بلوتوثی باشد. اگر شما قصد این را دارید تا با استفاده از هدفون های بلوتوثی که در داخل گوش قرار می گیرند به تماس‌های تلفنی بپردازید می توانید از نوع مونو و یا تک گوشی استفاده کنید. این نوع تنها می‌توانند با کیفیت مناسب برای تماس های تلفنی مورد استفاده قرار بگیرند اما در صورتی که نیاز دارید تا برای انجام بازی ها و یا گوش دادن به موسیقی از هدفون بلوتوثی استفاده کنید می بایست نوع دو گوشی آن را تهیه کنید. این هدست های بلوتوثی می‌توانند صدایی کاملاً استریو و با کیفیت بالا برای کاربر به ارمغان بیاورند. کیفیت صدا در نوع استریو و دو گوشی کاملا بهینه و بالاتر از نوع تک گوشی میباشد.

هدست بلوتوثی

اتصال چند نقطه نیز می تواند قابلیت مهم دیگری باشد که برای اتصال هدفون های بلوتوثی به بیش از یک دستگاه کاربرد دارد. با استفاده از این قابلیت شما می توانید علاوه بر اتصال هدفون بلوتوثی به گوشی موبایل، آن را به انواع لپ تاپ، تبلت و دیگر دستگاه های مشابه با استفاده از بلوتوث متصل کنید. این قابلیت باعث می‌شود تا با دارا بودن یک هدفون بلوتوثی بتوانید اتصال آن را با دیگر دستگاه ها تضمین کنید.

قابلیت بسیار کاربردی دیگر می تواند عملکرد فرمان صوتی باشد. در سال های اخیر استفاده از عملکرد های صوتی کاملاً پیشرفت داشته است و استفاده از آنها در دستگاه های گوناگون با سرعت بالا در حال پیشرفت می باشد. با استفاده از هدفون های بلوتوثی شما میتوانید با استفاده از فرمان های صوتی میزان باتری و یا پاسخگویی به تماس ها و یا عدم پاسخگویی به تماس ها را با استفاده از عملکرد صوتی انجام دهید. دارا بودن قابلیت فرمان پذیری از طریق عملکرد صوتی میتواند یکی دیگر از مزایای استفاده از هدفون های بلوتوثی با کیفیت باشد که هنگام خرید انواع هدست بلوتوثی می بایست به آن دقت کنید.

نکته بسیار مهم بعدی راحتی قرارگیری هدفون بر روی گوش و یا داخل گوش می باشد. این که شما هنگام خرید هدفون به میزان راحتی آن دقت نکنید میتواند هزینه گزافی را به شما تحمیل کند. حتما می دانید که هدفون های مختلفی در بازار وجود دارند که هر کدام به صورت ویژه بر روی گوش و یا در داخل کانال گوش قرار می گیرند. برخی از هدفون ها دارای ایرباد هستند که میتوانند به راحتی و با استفاده از یک سیلیکون بسیار نرم در داخل کانال گوش قرار بگیرند. مدل های دیگری نیز هستند که از شکل و شمایل متفاوتی برخوردار هستند و بر روی گوش و یا با استفاده از یک نگهدارنده دور هاله گوش قرار می گیرند. حتما دقت کنید که هنگام خرید هدفون، راحتی هدفون را فدای دیگر تکنولوژی‌های آن نکنید.

نکات بسیار زیاد دیگری نیز هستند نظیر کیفیت میکروفون و یا میزان رنج بلوتوث که می توانند هنگام خرید هدست بلوتوثی بسیار مهم باشند. استفاده از میکروفون با کیفیت می تواند صدای ارسالی را کاملا شفاف و زیبا ارسال کند. استفاده از بلوتوث با کیفیت در داخل هدفون بلوتوثی، می تواند فاصله هدفون تا مبدا را تا حد زیادی افزایش دهد و هیچ اختلالی هنگام استفاده از هدست بلوتوثی هنگام استفاده به وجود نمی آید.

هدست بلوتوثی

از کجا هدست بلوتوثی با کیفیت بخریم؟

ما در این مطلب تلاش کردیم تا اطلاعات کافی و مناسب در راستای خرید هدست بلوتوثی با کیفیت و مناسب را در اختیار شما قرار دهیم. تیم فروشگاهی تک خرید با بیش از یک دهه فعالیت در حوزه موبایل و کامپیوتر مجموعه ای از بهترین هدست های بلوتوثی را برای مشاهده و خرید جمع آوری کرده است که میتوانید با بررسی قیمت هدست بلوتوثی در فروشگاه اینترنتی تک خرید در صورت نیاز اقدام به خرید انواع هدست بلوتوثی کنید. فروشگاه های اینترنتی زیادی نظیر دیجی کالا، تک خرید، جانبی و تکنولایف انواع مختلف محصولات این چنینی را برای خرید در اختیار کاربران قرار می دهند که فروشگاه اینترنتی تک خرید نیز یکی از معتبرترین فروشگاه های موجود در بازار در این زمینه می باشد. امیدواریم توانسته باشیم در راستای خرید هدفون بلوتوثی با کیفیت نکات با ارزشی را به شما ارائه کرده باشیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27064

ارسال نظر