رپورتاژ

تحلیل دوج کوین، ارزی که شوخی شوخی جدی شد

رپورتاژ

تحلیل دوج کوین، ارزی که شوخی شوخی جدی شد

دوج کوین در دسته اولین رمز ارز‌های به وجود آمده قرار دارد. این ارزدیجیتال با یک شوخی اینترنتی شروع شد. اما امروزه یکی از محبوب‌ترین ارز‌های دیجیتال است.

این ارز دیجیتال را نه تنها کاربران حرفه‌ای بلکه اشخاص عادی نیز اسم آن را شنیده‌اند. اما دوج کوین توسط چه کسی و با چه ایده‌ای به وجود آمد؟ چگونه می‌توان تحلیل دوج کوین را با دقت بالا انجام داد؟ آیا معامله و تحلیل دوج کوین برای سرمایه‌گذاری مناسب است؟ در ادامه به طور کامل به این سؤالات پاسخ می‌دهیم.

منشأء و هدف Dogecoin

Dogecoin با استفاده از پایگاه کد Litecoin طراحی شد و هدف توسعه آن ارائه جایگزینی برای بیت کوین بود. این ارز دیجیتال باید یک ارز دیجیتال قابل دسترس‌تر و دوستانه‌تر می‌بود.

با این حال، مشخص‌ترین ویژگی آن، خوش یمنی آن است. توسعه‌دهندگان Dogecoin یک رویکرد "سرگرم کننده" را برای توسعه آن انتخاب کردند.

این کوین دارای لوگوی شیبا-اینو و نام «دوج کوین» است که نشان‌دهنده میم اینترنتی "دوج" است. زمانی که Dogecoin به عنوان فورک لایت کوین توسعه یافت کمی تغییر کرد و بلوک‌های جدید در بلاک چین DOGE سریعتر از لایت کوین ایجاد شدند (1 دقیقه در مقابل 2.5 دقیقه در LTC). دشواری استخراج دوج کوین با هر بلوک یافت شده تنظیم می‌شود و مقدار پاداش تعیین می‌گردد. مشخص‌ترین تغییر در برند اتفاق افتاد و به نیروی محرکه محبوبیت آن تبدیل شد.

تصویر سرگرم‌کننده کریپتو به این توکن میم کمک کرد تا در رسانه‌های اجتماعی مختلف مورد توجه قرار گیرد. تحلیل دوج کوین نشان می‌دهد که حتی در خارج از جامعه طرفداران فناوری بلاک چین نیز مشهور شده است.

تحلیل دوج کوین و خیریه و انعام

برای حدود سه سال، میم کوین معروف بود، اما به طور فعال معامله نمی‌شد و تغییرات سریع قیمت نیز وجود نداشت. چندین برنامه خیریه و یک جامعه از دوستداران DOGE به این کوین کمک کرد تا اعتماد جامعه را جلب کند.

این کوین با کمک انجمن Reddit و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی، پایگاه کاربران خود را افزایش داد و ارزش بازار Dogecoin را در نرخ‌هایی که حتی برترین تحلیل‌گران نمی‌توانستند پیش‌بینی کنند، افزایش داد.

اما قیمت DOGE به طور قابل توجهی کاهش یافت و ارزش بازار آن نیز از نقطه اوج خود سقوط کرد. با این حال، دوج کوین یکی از 15 کوین برتر در بازار است و ROI (دوره بازگشت سرمایه) کلی آن حدود 11000٪ است.

تجزیه و تحلیل دوج کوین از نظر قیمتی

2018 سالی سخت با کاهش قیمت برای DOGE بود و قیمت Dogecoin با از دست دادن توجه عمومی، کاهش یافت.

قیمت Dogecoin در تمام سال 2018 در یک روند نزولی قرار داشت، علیرغم اینکه قیمت Dogecoin برای مدت کوتاهی چندین برابر شده بود.

امروزه، پیش‌بینی بلندمدت Dogecoin چندان روشن نیست. در طی سقوط قیمت در ماه‌های مارس، جولای و سپتامبر، Dogecoin همراه با بازار در حال کاهش قیمت بود. افت قیمت DOGE به اندازه بیت کوین نیست و جهش‌های قیمت پس از روند نزولی نشان می‌دهد که DOGE سریعتر از BTC بهبود می‌یابد.

بدیهی است که Dogecoin به صنعت بلاک چین بسیار وابسته است و مانند بسیاری از کوین‌های دیگر رفتار می‌کند، به عنوان مثال، Zcash و BitcoinCash هر دو نمودار قیمت بیت کوین را منعکس می‌کنند.

تحلیل دوج کوین در مقابل بیت کوین

دوج کوین در مقایسه با بیت کوین چند تفاوت قابل توجه دارد. اول، برای استخراج‌کنندگان سریع‌تر و آسان‌تر است که معادلات ریاضی را تکمیل و تراکنش‌ها را ثبت کنند و این امر باعث می‌شود که Dogecoin برای پردازش پرداخت‌ها تا حدودی کارآمدتر باشد.

 

گری دی وال (Gary DeWaal)، رئیس گروه بازار‌های مالی و مقررات کاتن، می‌گوید: “جایی که فرآیند تصویب بلاک‌های جدید در بلاک چین بیت کوین 10 دقیقه طول می‌کشد، در بلاک چین دوج کوین تنها یک دقیقه طول می‌کشد. ”

 

در تحلیل دوج کوین، تفاوت مهم دیگر عدم وجود محدودیت مادام العمر در تعداد Dogecoin‌هایی است که می‌توان ایجاد کرد، همانطور که در بالا اشاره کردیم. سقف مادام العمر 21 میلیون بیت کوین وجود دارد که حداکثر تعداد ممکن برای سکه‌هایی را که می‌توان ایجاد کرد، محدود می‌کند. این بدان معناست که ماینر‌ها مجبور می‌شوند در طول زمان برای به دست آوردن بیت کوین جدید سخت‌تر و طولانی‌تر کار کنند اما تا حدی به تضمین توانایی بیت کوین برای نگهداری و رشد ارزش آن در طول زمان کمک می‌کند.

نحوه خرید دوج کوین

شما می‌توانید Dogecoin را در صرافی ارز‌های دیجیتال مانند Binance یا Kraken خریداری کنید. صرافی‌ها از شما می‌خواهند که یک حساب با دلار آمریکا یا ارز‌های دیجیتال راه‌اندازی و تأمین مالی کنید. سپس می‌توانید ارز‌های رمزنگاری شده از جمله Dogecoin را خریداری و مبادله کنید. قابل ذکر است که صرافی Coinbase از خرید Dogecoin پشتیبانی نمی‌کند.

 

برخی از کارگزاران آنلاین، از جمله Robinhood وTradeStation، علاوه بر دارایی‌های معمولی مانند سهام، صندوق‌های سرمایه‌گذاری متقابل و اوراق قرضه، به شما اجازه می‌دهند که Dogecoin را بخرید. آن‌ها به اندازه صرافی‌ها، ارز‌های دیجیتال را ارائه نمی‌دهند، اما Dogecoin به طور کلی در دسترس است.

 

مانند سایر ارز‌های دیجیتال، پس از خرید Dogecoin، بهتر است سکه‌های خود را به یک کیف پول رمزنگاری منتقل کنید. درست است که نمی‌توانید Dogecoin را در کوین بیس بخرید اما می‌توانید آن را در کیف پول کوین بیس خود ذخیره کنید.

 

 گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی (mahdi rajabi)، بیش از ده سال است که تمرکز خود را بر روی پیش‌بینی حوزه‌های مالی، مدیریت ریسک، مدیریت سرمایه و فعالیت در بازار‌های سهام بین‌المللی قرار داده است و در این مسیر پر ریسک همواره به دنبال ایجاد اعتماد هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران به مجموعه‌ی خود بوده است. تلاش این گروه در سال‌های متمادی فعالیت در بازار‌های مختلف نظیر بازار‌های فارکس، بورس، ارز‌های دیجیتال و سایر حوزه‌های مالی، ایجاد بستری امن و سودمند برای یکایک سرمایه‌گذاران فعال در این حوزه‌ها بوده است.

 شما می‌توانید برای دیدن ویدئو‌های آموزشی بیشتر در حوزه‌های مربوط به سرمایه‌گذاری و ارز دیجیتال و تحلیل تکنیکال آن به شبکه‌های اجتماعی گروه سرمایه‌گذاری مهدی رجبی سر بزنید:

Aparat: https://www.aparat.com/mahdirajabi.com

Instagram: https://www.instagram.com/mahdirajabi_com

Twitter: https://twitter.com/mahdirajabi_com

Telegram: https://t.me/mahdirajabi_com

همچنین می‌توانید از طریق شماره‌ی زیر با آن‌ها در تماس باشید:

021-88684077

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25438

ارسال نظر